Η FIA αναμένεται να αστυνομεύσει πιο αυστηρά την ευκαμψία των πίσω πτερύγων από το 2022 και έπειτα, με την εισαγωγή πιο αυστηρών δοκιμών.
Μεγάλη αλλαγή κανονισμών έρχεται στα μονοθέσια του 2022, με τη νέα αυτή γενιά να εστιάζει κυρίως στο ground effect για την παραγωγή κάθετης δύναμης.
Μέρος των κανονισμών αυτών είναι και ο περιορισμός της εξέλιξης, ώστε οι ομάδες να μην μπορέσουν να παρακάμψουν την πρόθεση της FIA για πιο στενές μάχες μεταξύ των ομάδων, περισσότερες προσπεράσεις και μικρότερες διαφορές δυναμικότητας στο grid.
Ωστόσο, όπως έχει δείξει και η φετινή σεζόν, οι ομάδες είναι σε θέση να βρίσκουν το κάτι παραπάνω σε επίδοση όταν χρειάζεται, ειδικά σε ευθείες, επιτρέποντας μια επιπλέον ευελιξία στις πίσω πτέρυγές τους.
Η Mercedes και η Red Bull παίζουν πινγκ πονγκ τη φετινή χρονιά στο συγκεκριμένο ζήτημα, με το τελευταίο επεισόδιο αυτής της διαμάχης να θέλει τη Red Bull να παραπονιέται στη FIA για την πίσω πτέρυγα της W12, με την οποία τα Ασημί Βέλη φημολογείται πως κερδίζουν σε μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση στις ευθείες και άρα πετυχαίνουν μεγαλύτερη τελική.
Στο Grand Prix του Qatar, εισήχθησαν νέες δοκιμές για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα αυτό. Σύμφωνα με τον Michael Schmidt του Auto Motor und Sport, οι έλεγχοι αυτοί ήταν πειραματικοί και άρα, “η επιθυμία της Red Bull να γίνουν υποχρεωτικοί αυτοί οι έλεγχοι στους τελευταίους δύο αγώνες της σεζόν δεν θα εκπληρωθεί”.
Βέβαια, το ζήτημα με τις πίσω πτέρυγες είναι κάτι που απασχολεί τη FIA για το 2022, μιας και πάντα οι σχεδιαστές των μονοθεσίων προσπαθούν να βρουν γκρίζες περιοχές για κέρδη στην επίδοση.
“Το πρόβλημα των εύκαμπτων πτερύγων και άλλων μερών των μονοθεσίων θα συνεχίσει να προβληματίζει τη F1 για χρόνια”, αναφέρει το δημοσίευμα του AMuS.
“Οι κανονισμοί του 2022 θέτουν τόσο αυστηρούς περιορισμούς για τους μηχανικούς που θα επιζητήσουν τη σωτηρία στον εύκαμπτο σχεδιασμό συγκεκριμένων μερών του μονοθεσίου”.
Έτσι, στη Red Bull μπορεί να μην είναι τόσο ικανοποιημένοι στο άκουσμα πως οι νέες δοκιμές θα έρθουν το 2022 και όχι τώρα.
“Η FIA σίγουρα θέλει να φέρει πιο αυστηρές δοκιμές στις πτέρυγες για το 2022”, συνεχίζει το δημοσίευμα του AMuS.
Βέβαια, δεν είναι οι πτέρυγες η μόνη περιοχή των μονοθεσίων που ανησυχεί τη FIA.
“Πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα την περιοχή των προφίλ των πτερυγίων κάτω από το μονοθέσιο και τον διαχύτη. Εκεί μπορεί να βρεθεί πολύς χρόνος με κάποια κόλπα”, δήλωσε ο CTO της F1, Pat Symonds.
Έτσι, σε μια μεγάλη αλλαγή του τρόπου που η FIA διεξάγει ελέγχους από του χρόνου, θα δούμε τα μονοθέσια να χωρίζονται σε “ζώνες νομιμότητας”, με τη χρήση της τρισδιάστατης σάρωσης να αξιοποιείται ώστε να διασφαλιστεί πως δεν υπάρχει παράβαση κανονισμών.
“Η Formula 1 έχει πάρει μέτρα ώστε να διασφαλίσει πως ο έλεγχος των μονοθεσίων του χρόνου δεν θα οδηγήσει σε τεράστιο φόρτο εργασίας”, τονίσει το δημοσίευμα στο Auto Motor und Sport.
“Οι κλασσικές μετρήσεις με το πασόμετρο θα είναι πλέον ιστορία. Η πλατφόρμα μέτρησης στα garage της FIA θα υπάρχει μόνο για να ζυγίζει τα μονοθέσια”.
“Το μονοθέσιο του μέλλοντος θα διαχωρίζεται σε ζώνες νομιμότητας που θα πρέπει να γίνουν διαθέσιμες προς τη FIA με τη μορφή τρισδιάστατων μοντέλων. Οι τεχνικοί έφοροι θα μπορούν μετά να σαρώνουν το μονοθέσιο επί τόπου με τη χρήση τεχνολογίας laser και άρα θα ελέγχουν εάν το μονοθέσιο συμμορφώνεται με το παρεχόμενο spec ή όχι”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!