Ο Lewis Hamilton δήλωσε πως οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει φέτος η Mercedes με το σετάρισμα της W12 σε κάθε αγώνα, του δίνουν την αίσθηση μιας “τερατώδους diva”.
Την ώρα που τα Ασημί Βέλη βρίσκονται σε μετωπική μάχη με τη Red Bull για τους τίτλους σε Οδηγούς και Κατασκευαστές, έχουν βρει μπροστά τους φέτος αρκετούς αγώνες στους οποίους μειονεκτούσαν εμφανώς σε σχέση με τους Κόκκινους Ταύρους.
Αυτό φάνηκε σε μεγάλο βαθμό στις χειμερινές δοκιμές, όπου η επίδραση των αλλαγών στους αεροδυναμικούς κανονισμούς στην ισορροπία του μονοθεσίου της Mercedes ήταν εμφανής.
Μιλώντας σε συγκεκριμένα media σχετικά με τη φετινή μάχη του πρωταθλήματος, ο Hamilton δήλωσε πως το 2021 ήταν μια δύσκολη σεζόν αναφορικά με το ξεκλείδωμα της δυναμικής της W12 ώστε να μπορέσουν να κάνουν τις εμφανίσεις που θέλουν στην πίστα.
Μάλιστα, έθεσε το φετινό μονοθέσιο πάνω από αυτό του 2017, το οποίο επίσης είχε δυσκολέψει πολύ την ομάδα του Brackley, με τον Toto Wolff τότε να το χαρακτηρίζει ως diva.
“Θα έλεγα πως είμαι πιο προσηλωμένος στον στόχο μου όσο ποτέ”, σχολίασε ο Βρετανός σχετικά με τη βελτίωση που έχει γίνει φέτος μέσα στη χρονιά.
“Γενικά έχω μείνει αρκετά ικανοποιημένος με την προσήλωση και τις εμφανίσεις μου”.
“Αλλά θα έλεγα πως έχω προσέξει φέτος ότι το μονοθέσιο είναι πολύ, πολύ δύσκολο στο να στηθεί”.
“Δεν θυμάμαι αν ήταν πέρσι ή πιο παλιά, ο Toto είχε πει πως το μονοθέσιο ήταν diva. Αλλά το φετινό είναι μια τερατώδης diva”.
“Και αυτό που συχνά βλέπουμε, συν ότι είχαμε και λιγότερο χρόνο για δοκιμές, είναι πως είναι δυσκολότερο να φέρουμε το μονοθέσιο στο παράθυρο λειτουργίας του”.
“Έτσι, όταν δεν φέρεις ένα μονοθέσιο στο παράθυρο λειτουργίας, απλά περιορίζεις τις προοπτικές του. Έτσι, δεν μπορώ να μεγιστοποιήσω τις ικανότητές μου εάν το στήσιμο δεν είναι στο κατάλληλο σημείο, και ήταν φέτος πολύ, πολύ δύσκολο να φέρουμε το μονοθέσιο στο σωστό σημείο”.
“Στη Βραζιλία, είχα ένα μονοθέσιο ακριβώς εκεί που το ήθελα. Και αυτό ήταν σα να πετύχαμε διάνα. Αλλά αυτό έχει γίνει ξανά ίσως μια με δύο φορές φέτος μόνο”.
Οι δυσκολίες της Mercedes φέτος, ξεκίνησαν πριν καν η σεζόν αρχίσει, στις χειμερινές δοκιμές, όταν οι νέοι κανονισμοί γύρω από το πάτωμα των μονοθεσίων έπληξαν σε μεγάλο βαθμό τα μονοθέσια φιλοσοφίας low rake.
Ο Hamilton υπογράμμισε πως η δυνατότητα της ομάδας να απαντήσει στις προκλήσεις που βρήκε μπροστά της από τις περικοπές που έγιναν σε κάθετη δύναμη έγινε ακόμα πιο δυσχερής από τις απαιτήσεις σχετικά με την επικύρωση των εξαρτημάτων (homologation), το οποίο περιόρισε και τις αλλαγές που θα μπορούσε μια ομάδα να κάνει.
In the sim and prepping for Saudi. No let up, LH! ?
? x @LewisHamilton pic.twitter.com/IwVdab5oEp
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 24, 2021
“Γνωρίζαμε πως θα χάσουμε όλη αυτή την κάθετη δύναμη και, μόλις βρήκαμε πόση ακριβώς τελικά χάθηκε, όλα τα χαρακτηριστικά του μονοθέσιου άλλαξαν”, σχολίασε ο οδηγός της Mercedes.
“Αυτό με το οποίο δουλεύαμε τόσα χρόνια, θέτοντας το μονοθέσιο στο βέλτιστο σημείο λειτουργίας του, όπως καταφέραμε και πέρυσι, ήταν εφιαλτικό να το αλλάξουμε φέτος και να παίξουμε με νέα πράγματα, όταν επί της ουσίας δεν μπορείς να αλλάξεις αυτά τα πράγματα”.
“Έτσι έχουν τα πράγματα όμως, και η δουλειά που κάναμε είχε να κάνει με το να βρούμε έξυπνους τρόπους να λύσουμε εναλλακτικά το πρόβλημα της μειωμένης κάθετης δύναμης. Υπήρξαν πολλοί παράγοντες που φέτος έκαναν τα πράγματα πιο δύσκολα από ποτέ”.
“Ήταν το πιο δύσκολο μονοθέσιο που είχαμε ως προς το στήσιμο και έχω κάνει πολλές δοκιμές σε προσομοιωτή. Αλλά ακόμα και τις μέρες αυτές, που πας και κάνεις μια μέρα στον προσομοιωτή, αυτός μπορεί να μη βρίσκεται στο σωστό σημείο λειτουργίας, τα επίπεδα πρόσφυσης να μην είναι σωστά, ή η επίδραση του ανέμου να είναι λάθος ή η θερμική καταπόνηση του ελαστικού να έχει υποτεθεί λάθος. Έτσι, μπορεί να πάρεις από την προσομοίωση κάποιους τρελούς αριθμούς”.
“Πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός με τα δεδομένα που λαμβάνεις και τις αποφάσεις που παίρνεις. Ήταν αρκετά ταραχώδης η φετινή πορεία”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!