Ο Lando Norris ήταν ένας από τους 4 οδηγούς που αντιμετώπισαν πρόβλημα με τα ελαστικά τους την Κυριακή στο Losail, χωρίς μάλιστα να υπάρξει προειδοποίηση για το πρόβλημα αυτό.
Ο Norris αναγκάστηκε να μπει στους τελευταίους γύρους για αλλαγή ελαστικών, με 8 γύρους να απομένουν. Ο λόγος ήταν το κλατάρισμα που είχε στον εμπρός αριστερά τροχό του, κάτι που συνέβη και στους Valtteri Bottas, George Russell και Nicholas Latifi.
Ο Norris, που μέχρι το σημείο εκείνο ήταν 4ος, ήταν και ο μοναδικός απ’ τους οδηγούς αυτούς που τελικά πήρε βαθμούς, τερματίζοντας 9ος.
Μιλώντας σε media στα paddock του Losail μετά τον αγώνα, ο Norris δήλωσε πως ενώ γνώριζε ότι η πίστα ευνοεί τα προβλήματα στον εμπρός αριστερά τροχό, δεν περίμενε να σκάσει το λάστιχό του, ειδικά η σκληρή γόμα με την οποία έτρεχε τότε.
“Δεν ήταν ότι ήμασταν πολύ βαθιά μέσα στο stint μας, είχαμε 20 γύρους ή κάτι τέτοιο, και το ελαστικό θα έπρεπε να μπορεί να βγάλει πάνω από 20 γύρους”.
“Σε κάθε πίστα, προσπαθείς να φροντίσεις τα ελαστικά σου επειδή αυτά φθείρονται αλλά δεν περιμένεις ξαφνικά αυτά να εκραγούν”.
“Ήταν αρκετά επικίνδυνα τα πράγματα για κάποιους οδηγούς σήμερα, δεν θα έπρεπε να συμβαίνει κάτι τέτοιο”.
Ο Norris τόνισε πως δεν είχε καμία προειδοποίηση για επερχόμενο κλατάρισμα, και πως ήταν “προφανής” ο λόγος που οδήγησε σε αυτή, με τον Βρετανό να δηλώνει πως δεν μπορεί να τον αναφέρει.
Disappointing result, but the pace was there. ?
Hear from @LandoNorris after the #QatarGP. ?? pic.twitter.com/uUd7lo4UYO
— McLaren (@McLarenF1) November 21, 2021
Ερωτώμενος για το εάν πίστευε πως η Pirelli θα έπρεπε να αλλάξει κάτι στα ελαστικά ώστε να προειδοποιούνται οι οδηγοί, ο Norris απάντησε: “Όχι, απλά δεν θα έπρεπε να συμβαίνει κάτι τέτοιο. Εάν υπήρχαν τοίχοι δεξιά αριστερά ή κάτι τέτοιο, θα μπορούσαν τα πράγματα να είναι πολύ χειρότερα”.
“Θα έπρεπε να κάνουν τα ελαστικά καλύτερα. Είναι επικίνδυνο αυτό για εμάς τους οδηγούς. Ρισκάρουμε πολύ κάθε φορά και εάν δεν μπορούμε να οδηγούμε μονοθέσιο της F1 σε μια πίστα, τί πρέπει να κάνουμε γι’ αυτό;”.
“Δεν έκανα καν πολύ μεγάλο stint, ήταν 20-25 γύροι, κάτι τέτοιο. Θα έπρεπε να εξακολουθώ να μπορώ να τρέχω στην πίστα”.
Την ίδια άποψη με τον οδηγό της McLaren συμμερίστηκαν και οι υπόλοιποι οδηγοί που είχαν πρόβλημα με τα ελαστικά τους χθες στο Losail.
“Δεν ξέρω πραγματικά τι έγινε”, δήλωσε απ’ τη μεριά του ο Valtteri Bottas. “Δεν υπήρξε προειδοποίηση, δεν υπήρξαν κραδασμοί, ο ρυθμός ήταν καλός μέχρι εκείνη τη στιγμή. Η πρόσφυση ήταν ΟΚ, απλά συνέβη”.
“Αρχικά πίστεψα πως ο άνεμος γινόταν εντονότερος στη μεγάλη ευθεία επειδή ένιωσα το μονοθέσιο να πλαγιάζει λίγο”.
“Ύστερα, έπαθα κλατάρισμα στην πρώτη στροφή και προφανώς ήταν στο πιο άτυχο σημείο αυτό, αμέσως μετά την ευθεία των pit”.
Καμία προειδοποίηση για το κλαταρισμένο ελαστικό δεν έλαβε και ο Russell, ωστόσο τόνισε πως εντός της Williams υπήρχε ανησυχία πριν τον αγώνα για πιθανό πρόβλημα στο εμπρός αριστερά ελαστικό.
“Καμία προειδοποίηση, αλλά περιμέναμε κάτι τέτοιο πριν τον αγώνα”, απάντησε ο Βρετανός.
“Το πρόβλημα ήταν στο εξωτερικό του ελαστικού, στο πλευρικό τοίχωμα, σε ένα σημείο αυτού περίπου 10 cm. Θα είχε εκραγεί σίγουρα κάποια στιγμή εάν συνεχίζαμε να το πιέζουμε”.
“Τα τωρινά μονοθέσια της F1 είναι τόσο γρήγορα, και τα ελαστικά φθείρονται. Όταν περνάς απ’ όλες αυτές τις δεξιές καμπές, και είσαι με τέρμα το γκάζι σχεδόν στην έβδομη σχέση, με ταχύτητες περίπου 270, 280 km/h, τότε πρόκειται να συμβεί αυτό”.
Ο άλλος οδηγός της Williams, Nicholas Latifi, τόνισε ότι το κλατάρισμα του προκάλεσε μεγάλη έκπληξη, μιας και τα πράγματα έδειχναν εντάξει πριν δει μπροστά του τον Russell να επιβραδύνει λόγω του προβλήματος.
“Όταν άκουσα πως ήταν το ελαστικό (για την επιβράδυνση του Russell, ήμουν σε φάση, ΟΚ, το δικό μου φαίνεται μια χαρά, δεν νιώθω καν κάποιο σημάδι στο εμπρός αριστερό ελαστικό”, δήλωσε ο Καναδός.
“Ένιωθα περισσότερο να με περιορίζουν τα πίσω ελαστικά επειδή έπρεπε να τα διαχειριστώ κιόλας. Αλλά προφανώς στους τελευταίους γύρους, πίεζα πολύ για να κρατήσω τις Alfa Romeo πίσω μου”.
“Θεωρώ πως δεν είχαμε κάτι να χάσουμε προσπαθώντας να κάνουμε τη στρατηγική του ενός pitstop να πετύχει, ειδικά με τις Alfa πίσω μας. Ήταν ο στόχος μας για τον αγώνα και εν τέλει δεν βγήκε”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!