Στην τελευταία περίοδο δοκιμών, οι ομάδες κλήθηκαν να βρουν το καλύτερο στήσιμο για τα μονοθέσιά τους, μιας και η Παρασκευή είχε για μεγάλο μέρος της χαρακτήρα “γνωριμίας” με μια παντελώς άγνωστη πίστα για τον κόσμο της F1!
Η RedBull και η Mercedes έδειξαν και οι δύο πολύ γρήγορες και άρα τα καλύτερα συμπεράσματα θα βγουν σήμερα, εν όψει και των αμφίρροπων κατατακτήριων που αναμένουμε να παρακολουθήσουμε.
Το πράσινο φως για όλα τα μονοθέσια δόθηκε στη 13:00 ώρα Ελλάδος. Τα πρώτα λεπτά ελάχιστοι οδηγοί επιχείρησαν να βγουν έξω, μιας και οι συνθήκες δεν τους προσέφεραν ικανοποιητικά στοιχεία για δοκιμές.
Και μόλις ο Mazepin είχε κάνει τα πρώτα 50m, η ομάδα τον ενημέρωσε να σταματήσει το μονοθέσιο και έτσι ο πρώτος οδηγός που πήγε να βρεθεί στην πίστα έμεινε ακινητοποιημένος επικίνδυνα στην έξοδο του pit lane. Αυτό έφερε και αμέσως την κόκκινη σημαία, ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε επικίνδυνη κατάσταση. Αυτό έφερε λογικά μία μικρή καθυστέρηση, κάτι που δεν φάνηκε να ενοχλεί τους οδηγούς, μιας και όπως είπαμε δεν έδειχναν μεγάλη διάθεση να δοκιμάσουν στις συνθήκες αυτές…
Τα πρώτα λεπτά υπήρχε δουλειά και στα δύο μονοθέσια της RedBull, χωρίς να είναι ορατό το αντικείμενο της εργασίας.
Τελικά ο πρώτος που βγήκε στην πίστα ήταν ο teammate του Ρώσου, Mick Schumacher. Ο Γερμανός ήταν και ο πρώτος που κατέγραψε χρόνο, ο οποίος, όπως είναι λογικό για την φετινή Haas δεν ήταν αρκετά ανταγωνιστικός…
Ο πρώτος χρόνος που καταγράφηκε και επίσημα ήταν από τον Ocon, με το χρονόμετρο να σταματά στο 1:24:864. Η πίστα έχει εμφανώς βελτιωθεί και οι χρόνοι αναμενόταν να πέσουν. Η πίστα παρέμενε απελπιστικά άδεια ακόμα και μετά το πρώτο τέταρτο, με τους οδηγούς που έχουν δοκιμάσει να είναι μετρημένοι στα “δάχτυλα του ενός χεριού”.
Αυτό άρχισε να αλλάζει τα επόμενα λεπτά, όταν βρέθηκαν και οι δύο Mercedes στην πίστα με τη μαλακή γόμα και χρόνους που τους έφεραν στην κορυφή. Ο Perez ενώ ήταν ο ταχύτερος στην πίστα, είχε μία προσωρινή έξοδο γεγονός που χάλασε τον καλό χρόνο που είχες μέχρι τότε. Αρκετά γρήγορη έδειχνε και η Ferrari με τη μαλακή γόμα, ενώ εξαιρετικά γρήγορα γυρνούσε και η Alpine φορώντας μάλιστα την μέση γόμα με τον Alonso. Ο εξαιρετικός χρόνος του Ισπανού τον έφερε μάλιστα και στην πρώτη θέση!
Ο Bottas με έναν εξαιρετικά γρήγορα γύρo κατάφερε να φτάσει επιβλητικά στην κορυφή με χρόνο 1:23:387. Αυτό τον είχε φέρει μισό δευτερόλεπτο μπροστά από τον ανταγωνισμό. Πολύ γρήγορα συνέχισε να γυρνάει και ο Gasly, με την Alpha Tauri χθες να κλέβει τις εντυπώσεις.
Μετά από ένα μισάωρο περίπου βγήκε και ο Max Verstappen στην πίστα με τη μαλακή γόμα, με τις εργασίες στο μονοθέσιο του προφανώς να έχουν ολοκληρωθεί. Ο Ολλανδός κατάφερε να βρεθεί με μία πολύ μικρή διαφορά στην κορυφή και να “κλέψει” την πρώτη θέση. Φαίνεται πως η μάχη αργότερα θα είναι εντυπωσιακή.
Με έναν εξαιρετικό γύρο με τη μαλακή γόμα ο Sainz με την Ferrari κατάφερε να βρεθεί μόλις δύο δέκατα από την κορυφή. Πολύ ενθαρρυντική εικόνα για τη Scuderia για ακόμη μία φορά!
Η Mercedes έκανε τότε δύο πολύ καλούς χρόνους και με τους δύο οδηγούς της, καταφέρνοντας να πέσει για πρώτη φορά στο 1:22:573. Η RedBull συνέχισε να έχει σοβαρό θέμα με το άνω πτερύγιο της πίσω πτέρυγα της, κομμάτι το οποίο πιθανότατα προσπαθούσε να επισκευάσει στα πρώτα λεπτά σήμερα. Να δούμε πόσο μπορεί να επηρεάσει αυτό αρνητικά την αυστριακή ομάδα…
Με ένα εικοσάλεπτο απομένει για την λήξη του FP3 ελάχιστο οδηγοί βρίσκονταν στην πίστα. Ο μεγάλος άτυχος της ημέρας ήταν για ακόμα μία φορά ήταν ο Mazepin, με τον Ρώσο να χάνει μετά το FP2 και το FP3 λόγω μηχανικού προβλήματος του μονοθέσιου.
Πολύ πίσω είχε μείνει βέβαια η McLaren, η οποία έχει έρθει εδώ με βλέψεις να μειώσει σημαντικά την διαφορά της από την Ferrari για την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Θα δούμε στις κατατακτήριες εάν αυτό το σενάριο τελικά μπορεί να επιβεβαιωθεί. Σε μια προσπάθεια που έκανε ο Norris λίγα λεπτά αργότερα για να ανέβει ψηλότερα στην κατάταξη, δεν κατάφερε ξανά να ολοκληρώσει το γύρο του με τη μαλακή γόμα και να γράψει έναν γρήγορο χρόνο. Ο γρήγορος χρόνος του Ricciardo που ακολουθούσε ήταν αρκετά απογοητευτικός, καθώς βρισκόταν πίσω περισσότερο από 1 δευτερόλεπτο από την κορυφή…
Ένα δεκάλεπτο πριν το τέλος ο Leclerc είχε μια άσχημη στιγμή στην στροφή δύο, χάνοντας το πίσω μέρος του μονοθέσιου και καταλήγοντας στα χαλίκια εκτός πίστας. Ευτυχώς μπόρεσε να θέσει υπό έλεγχο το μονοθέσιο του και δεν είχε κάποιο ατύχημα που θα του στοίχιζε ίσως αργότερα.
Η Mercedes με κάθε γύρο που έγραφε έδειχνε πως είναι το μεγάλο φαβορί, με τους Hamilton και Bottas να κυριαρχούν με κάθε χρόνο που έθεταν! Ταυτόχρονα η McLaren συνέχιζε να γράφει γύρους με τη μαλακή γόμα, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να μπει ούτε στην πρώτη δεκάδα. Σίγουρα θα έχουν πολύ δουλειά για τις επόμενες ώρες με το στήσιμο του μονοθέσιου…
Ο Verstappen συνέχισε να παραμένει μέσα στα pit, λόγω του προβλήματος του με το DRS, ενώ η Mercedes συνέχισε να γράφει γύρους με “καταιγιστικό” ρυθμό. Μένει να δούμε εάν αυτό θα επηρεάσει την μάχη τους στις κατατακτήριες που ακολουθούν! Ο Alonso φόρεσε τη μαλακή γόμα μόλις 7 λεπτά πριν το τέλος και έκανε έναν πολύ καλό χρόνο που τον έβαλε στην έβδομη θέση.
Η τελική κατάταξη βρήκε την Mercedes στην κορυφή με τους Bottas και Hamilton να κάνουν το 1–2. Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο Verstappen, με τον Gasly να ακολουθεί. Πέμπτος βρέθηκε ο Perez, με τους Sainz και Alonso να ακολουθούν στις θέσεις 6 και 7. Όγδοος τερμάτισε ο Ocon, με τον Leclerc πίσω του στην ένατη θέση. Τέλος στην 10η θέση τερμάτισε ο Tsunoda!
? END OF FP3 ?
Mercedes look strong heading into qualifying#QatarGP ?? #F1 pic.twitter.com/p6KJBcqwyV
— Formula 1 (@F1) November 20, 2021
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!