Στη Mercedes πιστεύουν πως εάν το 1-2 της εκκίνησης δεν είχε χαθεί λόγω της διπλής προσπέρασης του Max Verstappen, τότε θα ήταν εφικτό τα Ασημί Βέλη να παίξουν άμυνα στους, εμφανώς ανώτερους, Κόκκινους Ταύρους.
Ο Max Verstappen, έχοντας εκκινήσει από την 3η θέση στο grid, βγήκε από την εξωτερική στους Bottas και Hamilton στα φρένα για την πρώτη στροφή, με τον Φινλανδό να φαίνεται να ενδιαφερόταν περισσότερο να μην παρεμποδίσει τον teammate του, παρά να αμυνθεί στις Red Bull.
Από το σημείο αυτό και έπειτα, ο οδηγός της Red Bull εξαφανίστηκε στον ορίζοντα, χτίζοντας σταδιακά μια διαφορά μεγάλη από τον Hamilton, η οποία έφτασε τα 16.5 δευτερόλεπτα στον τερματισμό, καταφέρνοντας να απομακρυνθεί 19 βαθμούς στη μάχη του τίτλου από τον ανταγωνιστή του.
Ο Hamilton ουδέποτε φάνηκε στον αγώνα να έχει τον ρυθμό να τα βάλει με τη Red Bull του Verstappen, ανεξάρτητα από τις πιθανές στρατηγικές επιλογές που υπήρχαν, αμυνόμενος μάλιστα στο τελευταίο σκέλος του αγώνα από τον Sergio Perez, που εν τέλει τερμάτισε 3ος στο GP της πατρίδας του.
Ο James Vowles, υπεύθυνος στρατηγικής της Mercedes, πιστεύει ωστόσο πως ο αγώνας θα μπορούσε να είχε εκτυλιχθεί αρκετά διαφορετικά εάν οι Bottas και Hamilton είχαν μπορέσει να στρίψουν μπροστά από τον Verstappen στη Στροφή 1.
“Δεν χρειάζεστε εμένα να σας πω πως η Red Bull ήταν απίστευτα γρήγορη στον αγώνα, ταχύτερη από εμάς, είχαν ένα πολύ καλύτερο μονοθέσιο”, δήλωσε ο Vowles στην ενημέρωση της ομάδας μετά το τέλος του GP στο Μεξικό.
“Ο Verstappen μπόρεσε να απομακρυνθεί όταν έπρεπε από τον Lewis και ο Perez ήταν πίσω από το κιβώτιο του Lewis για όλο τον αγώνα. Αλλά εάν κρατούσαμε τις θέσεις μας, ήμασταν 1οι και 2οι στο grid, τότε θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει κάποια πράγματα παραπάνω ως ομάδα”.
“Για παράδειγμα, μπορείς να δημιουργήσεις μια μικρή διαφορά ανάμεσα στα δύο σου μονοθέσια, κάτι που φυσιολογικά πρέπει να γίνει για λόγους ψύξης έτσι κι αλλιώς. Αυτό σου δίνει λίγο περισσότερες πιθανότητες ώστε το προπορευόμενο μονοθέσιό σου να κερδίσει και να μην δεχτεί το undercut.
“Έτσι, εάν είχαμε περάσει από την πρώτη στροφή στο 1-2, θεωρώ πως υπήρχαν καλές πιθανότητες να έχουμε καταφέρει να αμυνθούμε στις Red Bull για όλο τον αγώνα”.
? “We’ll be throwing everything we’ve got at the Brazilian GP and the races beyond. We’re privileged to still be in the fight so late in the season and expect these titles to go right down to the wire.”
Toto previews the #BrazilGP! ?
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 10, 2021
Ο Vowles, ωστόσο, σημείωσε πως κάτι τέτοιο θα μπορούσε να επιτευχθεί μόνο εάν και τα δύο μονοθέσια της ομάδας ήταν στις πρώτες θέσεις, καθώς εάν στο 2-3 βρίσκονταν Κόκκινοι Ταύροι, τότε τα πράγματα για την ομάδα του θα ήταν αρκετά δύσκολα.
“Αντίθετα, εάν ήμασταν πρώτοι, αλλά είχαμε και τις δύο Red Bull κολλημένες πίσω μας στη δεύτερη και τρίτη θέση, θεωρώ πως θα ήταν απίστευτα δύσκολο να κρατήσουμε την πρωτοπορία του αγώνα”.
“Θα μπορούσαν να είχαν αλλάξει στο ένα μονοθέσιο νωρίτερα και στο άλλο αργότερα τα ελαστικά και εν τέλει η στρατηγική μας θα είχε περιοριστεί”.
“Εκεί που τερματίσαμε, στη 2η θέση με τον Lewis, ήταν η θέση που έπρεπε βάσει της επίδοσης, μετά και την εκκίνηση που έκαναν και είμαι ικανοποιημένος που την κρατήσαμε. Σε όλο τον αγώνα εφαρμόσαμε αμυντική στρατηγική”.
“Φυσικά, στην περίπτωση του Valtteri, πήρε από τον αγώνα πολύ λιγότερα απ’ όσα άξιζε (έχοντας τερματίσει 15ος, μετά και την επαφή που είχε με τον Daniel Ricciardo στην εκκίνηση). Εάν δεν τον είχαν χτυπήσει στην 1η στροφή, θα μπορούσαμε να έχουμε φύγει από το Μεξικό με την 4η θέση στη χειρότερη και την 3η σε ένα ρεαλιστικό σενάριο”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!