Φήμη των τελευταίων ημερών αποτέλεσε η πρόθεση της Audi να εξαγοράσει τη McLaren, με την ομάδα του Woking να μη θέλει να πουληθεί σύμφωνα με δημοσιεύματα.
Η Audi και Porsche είναι οι εταιρείες που έχουν ακουστεί περισσότερο σχετικά με μια πιθανή είσοδό τους το 2026, με την αλλαγή των κανονισμών που αφορούν τους κινητήρες. Μάλιστα, με τους κανονισμούς αυτούς να παγιώνονται σε λίγο καιρό, και συγκεκριμένα στις 15 Δεκεμβρίου, όταν και θα γίνει η επόμενη συνάντηση του WMSC, αναμένεται να γίνουν πιο σαφείς και οι προθέσεις των κατασκευαστών αυτών.
Αν και οι δύο φίρμες βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα του VW Group, δείχνουν έτοιμες να χαράξουν διαφορετικά μονοπάτια στη F1. Η Porsche φημολογείται πως θα γίνει προμηθευτής κινητήρων μιας εκ των Red Bull ή Williams, ενώ η Audi επιχειρεί να μπει για τα καλά στο σπορ, αγοράζοντας το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών ομάδας.
Το Auto Motor und Sport αναφέρει πως “η ιδανική κατάσταση από την οπτική των στελεχών της Audi είναι η εξής: η Audi θα αγοράσει τη McLaren, είτε όλη την εταιρεία είτε την αγωνιστική ομάδα”.
Αλλά αυτό το ενδιαφέρον δεν φαίνεται να είναι αμοιβαίο, μιας και το δημοσίευμα του AMuS προσθέτει πως “η McLaren δεν ενδιαφέρεται και πολύ να πωληθεί αυτή τη στιγμή απ’ ότι φαίνεται”.
Έχοντας περάσει αρκετές οικονομικές δυσκολίες μέσα στην πανδημία, η McLaren έχει πλέον ισορροπήσει οικονομικά και τον Δεκέμβριο του 2020, η MSP Sports Capital, αγόρασε το 15% των μετοχών της ομάδας για 185 εκατ. λίρες, με στόχο να αυξήσει το ποσοστό αυτό στο 33% στο τέλος της φετινής χρονιάς.
Επιπλέον, το cost cap που έχει μπει αυτή τη σεζόν στη ζωή της F1 και η μεγάλη δημοφιλία του αθλήματος φέτος, σημαίνει πως όλες οι ομάδες είναι οριακά κερδοφόρες, σύμφωνα και με λεγόμενα του επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff. Αυτή η νέα κατάσταση λοιπόν, μειώνει την ανάγκη των ομάδων για εξωτερική χρηματοδότηση ή εξαγορά.
Ο CEO της McLaren F1, Zak Brown, δήλωσε πρόσφατα: “Θεωρώ πως οι ομάδες της F1 μπορούν σίγουρα να φτάσουν να αξίζουν δις. Η McLaren θα είναι μια κερδοφόρα αγωνιστική ομάδα στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον. Πριν το πλαφόν στα budget, δεν πιστεύω πως θα μπορούσαμε να πούμε κάτι τέτοιο”.
“Ήταν ένα άθλημα όπου έπρεπε να ξοδέψεις όσα και η ομάδα που ξόδευε τα περισσότερα, έτσι το franchise αφορούσε περισσότερο αυτόν που είχε την πολυτέλεια να χάσει τα περισσότερα χρήματα και αυτό δεν είναι πολύ ελκυστικό επιχειρηματικό μοντέλο για πολύ κόσμο. Θεωρώ άρα πως αυτό (το budget cap) άλλαξε θεμελιωδώς τα πράγματα στο σπορ”.
Εάν η Audi ενδιαφέρεται σοβαρά να εξαγοράσει κάποια ομάδα, τότε μια εναλλακτική επιλογή θα μπορούσε να είναι η Sauber/Alfa Romeo, μιας και η πιθανή εξαγορά της από την Andretti Autosport πρόσφατα ναυάγησε.
Όσο για την Porsche, το AMuS ανέφερε πως οι κύκλοι των paddock υπονοούν πως “η Porsche κοιτά τη Williams ως εναλλακτική” εάν εν τέλει δεν προχωρήσει η πιθανή συμφωνία για παροχή μονάδων ισχύος στη Red Bull.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!