Η Porsche σκέφτεται αρκετά σοβαρά μια πιθανή είσοδο στη F1, ωστόσο δεν έχει ακόμα ληφθεί κάποια οριστική απόφαση επί του θέματος, όπως αναφέρει και ο νέος επικεφαλής μηχανοκίνητου αθλητισμού της γερμανικής φίρμας.
Με τη Formula 1 να μπαίνει σταδιακά στη διαδικασία απόφασης για τους κανονισμούς των κινητήρων του 2026, η Porsche και η μητρική της εταιρεία, Volkswagen, παρατηρούν τις εξελίξεις με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Η Porsche προσέχει τόσο πολύ την εξέλιξη των καταστάσεων, που οι παρόντες κατασκευαστές, Mercedes, Ferrari, Honda και Renault, είναι διατεθειμένοι να εγκαταλείψουν την MGU-H το 2026, εάν αυτό θα φέρει εταιρείες όπως η Audi ή η Porsche.
Οι συζητήσεις επί του θέματος είναι συνεχόμενες, με την Porsche ωστόσο να μην έχει δεσμευτεί επίσημα με τη F1. Ο νεοδιοριζόμενος αντιπρόεδρος μηχανοκίνητου αθλητισμού της φίρμας, Thomas Laudenbach, δήλωσε απ’ τη μεριά του πως το ενδιαφέρον της Porsche για τη F1 “δεν αποτελεί μυστικό”.
Ο Laudenbach δήλωσε σε media πρόσφατα: “Εάν κοιτάξουμε το μέλλον και δούμε τί ανακοινώνουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων σχετικά με το μερίδιο ηλεκτρικών οχημάτων που θέλουν στο μέλλον να πωλούν, θεωρώ πως είναι αρκετά σημαντικό η F1 να στραφεί προς τον εξηλεκτρισμό”.
“Ναι, είναι ξεκάθαρο πως δεν μπορείς να έχεις ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα. Όλοι το γνωρίζουμε αυτό”.
“Αλλά πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη προσήλωση στο ηλεκτρικό σκέλος της μονάδας ισχύος. Αυτό είναι σημαντικό”.
“Ως κατασκευαστής, θέλουμε να έχουμε προβολή μέσω του μηχανοκίνητου αθλητισμού, απλά θα πρέπει όσα γίνονται εκεί να είναι σχετικά με την αυτοκίνηση”.
“Απ’ ό,τι ξέρω πλέον, η FIA έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την κατεύθυνση αυτή. Αυτό θα βοηθήσει τα πράγματα”.
“Δεν αποτελεί μυστικό πως σκεφτόμαστε την είσοδο στη F1. Δεν αποτελεί μυστικό ότι βρισκόμαστε σε διάλογο με τη FIA και δεν αποτελεί μυστικό πως, ας πούμε, σκεφτόμαστε σοβαρά το να μπούμε (στη F1). Αλλά ακόμα δεν έχει ληφθεί απόφαση”.
“Απ’ όσα γνωρίζω, πολλά πράγματα οδεύουν προς τη σωστή κατεύθυνση σχετικά με τη Formula 1, το πόσο σημαντικό γίνεται το ηλεκτρικό σκέλος δηλαδή για όλη τη μονάδα ισχύος”.
“Θα θέλαμε να δούμε κάποια τυποποιημένα εξαρτήματα στους κινητήρες, και ελεύθερη εξέλιξη στο ηλεκτρικό κομμάτι. Πολλά απ’ αυτά που έχω αναφέρει, γνωρίζω πως αναμένεται να υλοποιηθούν”.
“Εάν δείτε τις δημόσιες σχέσεις, τη βάση των φιλάθλων, τη διαφημιστική αξία, η Formula 1 είναι εξαιρετικά καλύτερη σε σχέση με άλλα πρωταθλήματα”, πρόσθεσε ο Laudenbach.
“Δεν τίθεται αμφιβολία επ’ αυτού. Ταυτόχρονα, πρέπει να ξοδέψεις και πολλά χρήματα στο άθλημα αυτό. Έτσι, θεωρώ πως είναι σημαντικό το να υπάρχει σε ισχύ έλεγχος εξόδων”.
“Πιθανώς το πιο σημαντικό πράγματα που θα πρέπει να έχει υλοποιηθεί για έναν κατασκευαστή είναι ο έλεγχος εξόδων, ώστε να έχει πραγματικά νόημα το να εισέλθει στο άθλημα”.
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, η Porsche θα μπορούσε να εισέλθει ως κατασκευαστής κινητήρων, συνάπτοντας συνεργασία με τη Red Bull και το τμήμα κινητήρων της, αναπτύσσοντας ένα νέο κινητήρα για το πρωτάθλημα του 2026.
Η τελική απόφαση σχετικά με την είσοδο της Porsche στη F1 θα μπορούσε να ληφθεί μέχρι και μέσα στο Νοέμβριο, με τα μεγάλα κεφάλια του γερμανικού κολοσσού να έχουν συνάντηση επί του θέματος μέσα στον μήνα.
Ο Laudenbach ανέφερε: “Ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο, εάν ληφθεί τέτοια απόφαση δεν μπορούμε να περιμένουμε πολύ, μιας και εάν θέλουμε να τρέξουμε το 2025 θα πρέπει να ξεκινήσουμε την εξέλιξη σε συγκεκριμένη στιγμή. Σε αυτό το σημείο βρισκόμαστε”.
“Εάν κάποιος πραγματικά σκέφτεται να μπει στο πρωτάθλημα ως κατασκευαστής κινητήρων, θα πρέπει να το συνδυάσει αυτό με μια μεγάλη αλλαγή στους κανονισμούς ώστε όλοι να πρέπει να κάνουν τις αλλαγές και να μην είσαι ο μόνος”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!