Στην τρίτη περίοδο δοκιμών επικεντρώθηκαν το πρωί του Σαββάτου όλες οι ομάδες, ενόψει των κατατακτηρίων της Κωνσταντινούπολης.
Σημαντικό είναι το γεγονός πως ο Hamilton θα έχει μία ποινή 10 θέσεων, που θα προστεθεί στο αποτέλεσμα τον κατατακτηρίων, δίνοντας έτσι μία άγρια ομορφιά στη μάχη του τίτλου. Η Ferrari έδειξε την Παρασκευή πολύ δυνατή, με την RedBull να αντιμετωπίζει προβλήματα με την ισορροπία της και την McLaren να φαίνεται λίγο πιο πίσω…
Βέβαια όλα αυτά είναι σχετικά, καθώς η βροχή είχε κάνει την εμφάνιση της και όπως συμβαίνει συχνά μπορεί να ανατρέψει τα πάντα. Λόγω του βρεγμένου οδοστρώματος η δράση στην πίστα αναμενόταν να είναι λιγότερη, με τη γόμα από χθες να έχει ξεπλυθεί και την άσφαλτο να είναι πιο επικίνδυνη για οδήγηση. Κανείς δεν θα ήθελε να διακινδυνέψει ένα σοβαρό ατύχημα, με τις κατατακτήριες να βρίσκονται μόλις 3 ώρες μακριά…
Η εκκίνηση δόθηκε στις 12:00 ώρα Ελλάδος, με κανέναν να μην δοκιμάζει να βγει στην πίστα τα πρώτα λεπτά… Ο ουρανός είχε αρχίσει να καθαρίζει, όμως η πίστα είχε κρατήσει αρκετό νερό. Το σημαντικότερο ερώτημα που δημιουργήθηκε έτσι είναι εάν τελικά θα έχουμε βρεγμένες κατατακτήριες ή όχι!
Τελικά μετά από 8 λεπτά, οι 2 Alpha Tauri ήταν αυτές που έκαναν πρώτες την είσοδο τους στην πίστα με ελαστικά για βροχή (μπλε γόμα) και τον Gasly να βρίσκεται μπροστά.
Έτσι, πρώτος που έθεσε χρόνο ήταν ο Γάλλος, με το χρονόμετρο να σταματά στο 1:39:988. Αυτοί οι δύο ήταν και οι πρώτοι που ανέλαβαν το έργο να δημιουργήσουν μία πιο «καθαρή» αγωνιστική γραμμή. Οι χρόνοι βρίσκονταν σχεδόν 10 δευτερόλεπτα πάνω από τις χθεσινές επιδόσεις του Χάμιλτον καθιστώντας σαφές του πόσο προσεκτικοί πρέπει να είναι οι οδηγοί σε αυτές συνθήκες.
Ακολούθησαν τα επόμενα λεπτά κι άλλοι οδηγοί σε μία προσπάθεια να κατανοήσουν καλύτερα τις νέες συνθήκες στην πίστα και να προσαρμοστούν σε αυτές. Είναι πολύ πιθανό να δούμε βροχή και στις κατατακτήριες αλλά ακόμη και στον αγώνα!
Πολλούς γύρους θα ήθελε να κάνει και για την Ferrari ο Carlos Sainz Jr που φόρεσε το νέο κινητήρα της ιταλικής ομάδας, χάνοντας έτσι αρκετό χρόνο στις πρώτες δοκιμές. Ο Leclerc είχε αρχίσει να πιέζει, γλιστρώντας αρκετά και αποφεύγοντας με εξαιρετικό τρόπο να έχει ένα αχρείαστο ατύχημα. Οι δύο Ferrari και δύο McLaren ήταν αυτές οι οποίες συνέχισαν να κάνουν γρήγορο γύρο στην πίστα, με τον Norris να είναι και ο πρώτος που τολμά να βάλει την ενδιάμεση γόμα. Όπως ανέφερε ο νεαρός Βρετανός αυτή ήταν και η σωστή γόμα για την δεδομένη στιγμή.
Μετά τα πρώτα 20 λεπτά βγήκε και ο Lewis Hamilton με την ενδιάμεση γόμα. Η πράσινη γόμα έδειχνε πιο γρήγορη, ωστόσο ήθελε πολύ μεγαλύτερη προσοχή για γλιστρήματα…
Ο πρώτος που τελικά είχε έξοδο στις δύσκολες αυτές συνθήκες ήταν ο Russell, με την Williams του να καταλήγει στα χαλίκια και να κολλάει εκεί μόνιμα. Αυτό έφερε και την κόκκινη σημαία με τους οδηγούς να αναγκάζονται να ξαναγυρίσουν στα pits! Ακολούθησε λοιπόν μία ολιγόλεπτη διακοπή με το χρόνο να κυλά κανονικά.
Με την επανεκκίνηση οι χρόνοι έπεσαν αμέσως με όλους τους οδηγούς να σημειώνουν ταχύτερα sector και την ενδιάμεση γόμα να κάνει τη διαφορά. Έτσι ο Hamilton βρέθηκε στην κορυφή με χρόνο στο 1:33:636, στιγμές πριν ο μεγάλος του αντίπαλος Max Verstappen ρίξει το χρόνο κατά 1,2 περίπου δευτερόλεπτα! Πολύ γρήγορα κινούταν την στιγμή εκείνη και ο Vettel που ισοφάρισε τους χρόνους των δύο Mercedes.
Η πίστα ήταν εμφανές πως άρχισε να στεγνώνει ραγδαία και με την βροχή να φαίνεται πως θα υποχωρήσει, κάθε οδηγός που περνούσε έθετε και νέο ταχύτερο sector!
Πολύ ψηλά συνέχισαν να βρίσκονται οι Vettel και Ocon, το δίδυμο που είχε μονοπωλήσει το ενδιαφέρον στις ενδιάμεσες συνθήκες της Ουγγαρίας. Επίσης πολύ δυνατή συνέχισε να δείχνει και η Ferrari, η οποία φαίνεται να έχει βρει πολύ καλά την ισορροπία του μονοθεσίου της! Εξαιρετικούς χρόνους έκανε και συνεχόμενα o Gasly, φτάνοντας μάλιστα μέχρι και την δεύτερη θέση λιγότερο απο ένα δέκατο πίσω απο τον Max…
Στα τελευταία λεπτά ο Hamilton εθεάθη έξω από το μονοθέσιο του και απ’ ό,τι φαινόταν δεν θα ξαναδοκίμαζέ κάτι στις ενδιάμεσες αυτές συνθήκες. Τα τελευταία λεπτά περνούσαν με την πίστα να στεγνώνει σημαντικά, αρκετούς οδηγούς να δοκιμάζουν χρόνους και τον Gasly να βρίσκεται αναπάντεχα στην κορυφή!
Η τελική δεκάδα είχε τον Gasly στην κορυφή της, με τον Vertsappen και τον Perez να ακολουθούν. Στις θέσεις 4, 5 και 6 βρέθηκαν αντίστοιχα οι Sainz, Leclerc και Alonso. Ακολούθησαν οι Raikonnen και Tsunoda. 9ος ήταν ο Valtteri Bottas, με τον Ocon να κλείνει την πρώτη δεκάδα!
Αναλυτικά η κατάταξη:
Here’s how the final practice session played out…
So what do you think ahead of qualifying? ?#TurkishGP ?? #F1 pic.twitter.com/dVnl2vdCfr
— Formula 1 (@F1) October 9, 2021
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!