Η BMW με τους Nicky Catsburg και Augusto Farfus ήρθαν αγκαλιά με τον τίτλο οδηγών του Intercontinental GT Challenge παίρνοντας την νίκη στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στο Kyalami μαζί με τον Sheldon van der Linde.
Μία καταιγίδα προς το τέλος προκάλεσε την αλλαγή κατεύθυνσης για το τρίο της Walkenhorst Motorsport μετά την κυριαρχία της Honda Racing στις πρώτες 8 ώρες του αγώνα.
Ο Catsburg πήρε την καρό σημαία υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας μπροστά από τον Frederic Vervisch που τερμάτισε 2ος για την Audi Sport Team WRT με συνοδηγούς τους Mirko Bortolotti και Charles Weerts.
Η άφιξη της καταρρακτώδης βροχής με λίγο περισσότερο από μία ώρα να απομένει προκάλεσε την πλημύρα στην πίστα του Kyalami και είχε ως αποτέλεσμα μία περίοδο Full Course Yellow.
Σε εκείνο το σημείο, ο Bertrand Baguette προηγούταν με το No. 30 με Honda NSX GT3 Evo από την Audi Sport Team Car Collection των Mattia Drudi, Vervisch με το No. 32 και την Audi R8 LMS GT3 Evo και τον Catsburg.
Η πρώτη ανατροπή συνέβη όταν ο Drudi σπίνιαρε στις δύσκολες καιρικές συνθήκες, ρίχνοντας εκτός βάθρου την Ιταλική ομάδα με Audi.
Η Honda στην συνέχεια πραγματοποίησε ένα πλήρες pit stop λόγο της αργής περιόδου FCY, ενώ κάποιοι από τους αντίπαλους συμπεριλαμβανομένης της Walkenhorst με την BMW αποφάσισαν να μην το κάνουν, με την ανάγκη για ανεφοδιασμό και φρέσκα ελαστικά να μην χρειαζόταν μετά την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας μέχρι και τον τερματισμό.
Η Walkenhorst και η Audi Sport Team WRT χρειάστηκε να μπουν στα pits για να γίνει η αλλαγή των οδηγών, όπου είχε περάσει το ανώτερο όριο των 65 λεπτών, αλλά αυτό κόστισε λιγότερο χρόνο στην Honda η οποία έκανε ένα πλήρες pit stop και επέτρεψε σε αυτούς να περάσουν μπροστά από τον προηγούμενο πρωτοπόρο.
Ο Vervisch εμφανίστηκε μπροστά από τον Catsburg, αλλά ο οδηγός της Audi αναγκάστηκε να δώσει πίσω την θέση του επειδή η BMW ήταν οριακά μπροστά όταν το ζευγάρι πέρασε την timing line μετά την είσοδο του Vervisch στα pits.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε για τα τελευταία λεπτά, αλλά ο καιρός ήταν πολύ “άσχημος” για να συνεχιστεί ο αγώνας, επιτρέποντας τον Catsburg να σφραγίσει το πρωτάθλημα για αυτόν και τον Farfus, προσθέτοντας και την νίκη των 8 ωρών της Indianapolis με τον Connor de Phillippi.
Ο Van der Linde ήταν ο τέταρτος διαφορετικός οδηγός του Farfus αυτή την χρονιά μετά τον Chaz Mostert στο Bathurst, τον De Phillippi στην Indianapolis και τον Philipp Eng στο Spa.
Η GPX Racing με Porsche και τους Matt Campbell, Patrick Pilet και Mathieu Jaminet συμπλήρωσαν το βάθρο και πήραν την 2η θέση της κατάταξης στο πρωτάθλημα οδηγών του IGTC.
Οι ελπίδες για τίτλο έδειχναν “δυνατές” μετά από 6 ώρες με τον Jaminet να τρέχει στην 2η θέση, μέχρι που το No. 12 με Porsche 911 GT3 R έκανε μία απρογραμμάτιστη στάση λόγο του κλαταρίσματος στο πίσω αριστερό ελαστικό.
Το τρίο της Honda Baguette, Renger van der Zande και Mario Farnbacher τερμάτισαν στην 4η θέση μετά την κυριαρχία τους λόγο της κατάκτησης της pole position.
Ενώ το προβάδισμα του πληρώματος της Honda δεν ξεπέρασε ποτέ τα 15 δευτερόλεπτα, ο σταθερός ρυθμός κράτησε την Ιαπωνική μάρκα σε επιβλητική θέση μέχρι να φτάσει η βροχή.
Στην 5η θέση βρέθηκε η Car Collection με Audi και οδηγούς τους Drudi, Christopher Haase και Patric Niederhauser, όπου έφτασαν 2,5 δευτερόλεπτα μακριά από την Honda πριν η καταιγίδα αποτρέψει κάποια πρόοδο τους.
Το No. 35 της Walkenhorst Motorsport με BMW και πλήρωμα τους Martin Tomczyk, David Pittard και Nick Yelloly ήρθε 6ο.
Οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας Laurens Vanthoor και Earl Bamber είδαν τις ελπίδες τους για τίτλο να εξανεμίζονται όταν η ομάδα της Dinamic Motorsport με το No. 54 Porsche αναγκάστηκε να επιδιορθώσει το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου.
Ο Estre τερμάτισε έναν γύρο μακριά από τον νικητή, ενώ η Team WRT με το No. 31 Audi πέρασε την γραμμή του τερματισμού με έναν γύρο πίσω από την 8η θέση.
Ο Markus Winkelhock μπλέχτηκε με τον οδηγό της Bentley Alex Buncombe στον πρώτο γύρο, που έφερε την Audi να παλεύει από τις πίσω θέσεις του grid.
Η αναζήτηση του τίτλου στο IGTC για την Bentley σταμάτησε όταν οι νικητές του αγώνα 12 ωρών του Bathurst Jules Gounon, Jordan Pepper και Maxime Soulet εγκατέλειψαν αμέσως μετά την δεύτερη περίοδο των pit stops όταν το No. 7 της M-Sport Bentley Continental GT3 υπέστη βλάβη στον κινητήρα.
Οι υπόλοιποι οδηγοί της Bentley με το πλήρωμα να είναι από την Βρετανία Oliver Jarvis, Seb Morris και Buncombe τερμάτισαν 3 γύρους πίσω στην 9η θέση, με τον αγώνα τους να επηρεάζεται την 8η ώρα έπειτα από μία περιστροφή στα χαλίκια προκαλώντας μία σύντομη περίοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε συνολικά 5 φορές, 3 για τα ατυχήματα της Bentley, μία για το σπινιάρισμα του Martin Lechman της Car Collection με την Audi που βρέθηκε στα χαλίκια και μία για την βροχή στο τέλος.
Η Team Perfect Circle και η Lechner Racing τερμάτισαν 6 γύρους πίσω στην 10η θέση γενικής και πήραν το τρόπαιο στην κατηγορία Pro-Am ως οι μοναδικές παρουσίες.
Το ίδιο ισχύει και για την ιδιωτική Car Collection στο Silver Cup με την Audi των Lechman, Milan Dontje και Dennis Marschall να περνούν την γραμμή του τερματισμού 5 γύρους πίσω.
Τα αποτελέσματα του αγώνα 9 ωρών του Kyalami
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!