Η Toyota πήρε μία εμφατική νίκη με 1-2 στον αγώνα 8 ωρών του Bahrain, με τους Sebastien Buemi, Brendon Hartley και Ryo Hirakawa να γίνονται παγκόσμιοι πρωταθλητές τερματίζοντας στην 2η θέση.
Το No. 7 με την Toyota GR010 Hybrid και τους Mike Conway, Kamui Kobayashi και Jose Maria Lopez κέρδισε τον αγώνα με 45.471 δευτερόλεπτα μακριά από το αδελφικό μονοθέσιο No. 8
Το πλήρωμα με το No. 8 ξεκίνησε τον αγώνα από την pole position 1 βαθμό μπροστά στην κατάταξη σε σχέση με το No. 36 με την Alpine A480 Gibson και τους Nicolas Lapierre, Andre Negrao και Matthieu Vaxiviere. Ο Lapierre πλησίασε και έδωσε μάχη με τις Toyotas από νωρίς, αλλά γρήγορα η Toyota πήρε τα ηνία του αγώνα.
Η κυριαρχία του αγώνα άλλαξε μεταξύ των δύο Toyotas στα μισά του αγώνα όταν ο Conway άλλαξε θέση με τον Hartley προσυμφωνημένη κίνηση. Το μονοθέσιο No. 7 από εκεί και έπειτα οδήγησε προς την νίκη.
Η 2η θέση για τους Buemi, Hartley και Hirakawa ήταν αρκετή για να τους δώσει το πρωτάθλημα οδηγών αφού η Alpine ολοκλήρωσε τον αγώνα στην 3η θέση.
WORLD CHAMPION! 🏆
Toyota is crowned 2022 FIA World Endurance Championship Hypercar manufacturer World Champion.#WEC #8HBahrain #Toyota @TGR_WEC pic.twitter.com/zEsBm7j9mS
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 12, 2022
Η Peugeot αντιμετώπισε για ακόμη μία φορά δυσκολίες στην πρώτη της παρουσία στο Bahrain, με τα δύο μονοθέσια να αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων.
Το No. 93 με την Peugeot 9X8 και τους Paul di Resta, Mikkel Jensen και Jean-Eric Vergne πάλεψε με την Toyota στα πρώτα στάδια του αγώνα, μέχρι που το μονοθέσιο του Di Resta σταμάτησε στην άκρη της πίστας στο τέλος της 2ης ώρας, αφήνοντας τις ελπίδες για την 1η θέση.
Το μονοθέσιο προσπάθησε να επιστρέψει στην πίστα όμως εγκατέλειψε οριστικά όταν ο Jensen έφερε το μονοθέσιο πίσω στο γκαράζ με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Το αδελφικό μονοθέσιο No. 94 αντιμετώπισε παρόμοια προβλήματα με τον Nico Mueller να σταματάει προσωρινά λίγο μετά τον Di Resta. Οι Mueller, Gustavo Menezes και Loic Duval τερμάτισαν στην 4η θέση, 7 γύρους πίσω από τον πρωτοπόρο.
After 2 hours into the WEC season finale the @peugeotsport 9X8 #93 is having gearbox issue with Paul DI RESTA at the wheel.#WEC #8HBahrain pic.twitter.com/1RcGUKkKTg
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 12, 2022
Νίκη για την WRT στην LMP2, τίτλος για την Jota με το No. 38
Στην κατηγορία LMP2, οι Sean Gelael, Robin Frijns και Rene Rast έδωσαν στην Team WRT την 2η συνεχόμενη νίκη στην κατηγορία τους. Το No. 31 με την Oreca 07 Gibson πήρε την πρωτοπορία του αγώνα στην 3η ώρα όταν ο Rast προσπέρασε το No. 22 της United Autosports με την Oreca του Phil Hanson.
Η Αγγλο-Αμερικάνικη ομάδα είχε τα ηνία από την αρχή του αγώνα όταν ο Filipe Albuquerque πέρασε τον κάτοχο της pole Ferdinand Habsburg στον εναρκτήριο γύρο. Αφού πήρε το προβάδισμα της κατηγορίας, η WRT παρέμεινε μπροστά από τους υπόλοιπους με τον Frijns να βλέπει την καρό σημαία.
Η μάχη για τις υπόλοιπες θέσεις ήταν πάρα πολλές, με το No. 23 της United με Oreca και τους Alex Lynn, Oliver Jarvis και Josh Pierson να τερματίζουν στην 2η θέση.
Οι Antonio Felix da Costa, Roberto Gonzalez και Will Stevens ολοκλήρωσαν το βάθρο με το No. 38 της JOTA με Oreca, όπου ήταν αρκετό για να πάρουν τον τίτλο της κατηγορίας LMP2.
Οι Calado, Pier Guidi στέφθηκαν για 3η φορά πρωταθλητές στην GTE-Pro σε ένα αγχωτικό φινάλε
Οι Antonio Fuoco και Miguel Molina κέρδισαν τον τελευταίο αγώνα της κατηγορίας GTE-Pro με την AF Corse, ενώ οι teammates τους Alessandro Pier Guidi και James Calado κατέκτησαν το πρωτάθλημα οδηγών σε ένα αγχωτικό τερματισμό όταν το αυτοκίνητο τους πέρασε την γραμμή του τερματισμού αντιμετωπίζοντας πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Το No. 52 με την Ferrari 488 GTE Evo και τους οδηγούς Fuoco και Molina πήραν την καρό σημαία σχεδόν 50 δευτερόλεπτα μακριά από το No. 64 με την Chevrolet Corvette C8.R και τους Nick Tandy και Tommy Milner, όπου οι Kevin Estre και Michael Christensen πήραν την 3η θέση με το No. 92 και την Porsche 911 RSR-19.
Ο Kevin Estre έφερε το No. 92 και την Porsche στην πρωτοπορία στο ξεκίνημα του αγώνα αλλά θα δεχόταν πίεση από το No. 52 με την Ferrari του Fuoco μεταξύ της 1ης ώρας.
Ο Fuoco πέρασε τον Estre με μία κίνηση στην στροφή 8 και 9 μετά από 15 λεπτά, λίγο μετά από την πρώτη Full Course Yellow.
Οι Fuoco, Estre και το No. 91 με την Porsche του Gianmaria Bruni μπήκαν στα pits πριν το συμβάν, ενώ το No. 51 με την Ferrari του James Calado και η Corvette με τον οδηγό Nick Tandy μπήκαν στα pits κατά την διάρκεια της FCY. Οι Calado και Tandy κατάφεραν να περάσουν στην 1η και 2η θέση.
Η Ιταλική ομάδα στην συνέχεια θα έπαιρνε το 1-2 όταν ο Miguel Molina πέρασε με το No. 52 τον Tandy στα μισά.
Η Ferrari είχε μία δραματική εξέλιξη όταν ο αγώνας ήταν υπό τον έλεγχο της με 2 ώρες να παραμένουν έως το τέλος όταν ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος No. 51 αντιμετώπισε προβλήματα με το κιβώτιο ταχυτήτων των Calado και Pier Guidi.
Disaster for the Ferrari #51 as James Calado is reporting gearbox issues. @Ale_PierGuidi is now at the wheel and running P4 in class. Are the championship hopes over for the 2021 champions?#WEC #8HBahrain @FerrariRaces pic.twitter.com/ZBk3RZ93VA
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 12, 2022
Τα δύο αυτοκίνητα πρώτα άλλαξαν θέσεις, επιτρέποντας στον Fuoco να πάρει την πρωτοπορία της κατηγορίας, πριν το ένα αυτοκίνητο της Ferrari πέσει στην τελευταία θέση της κατηγορίας με την ταχύτητα να είναι κολλημένη στην 4η σχέση.
Ωστόσο, κατάφερε να φέρει το τραυματισμένο αυτοκίνητο πίσω από το δίδυμο του No. 92 με τους Estre και Christensen, όπου αυτό ήταν αρκετό για να φέρει τον τίτλο στην Ferrari με διαφορά μόλις 2 βαθμών από την Porsche.
WORLD CHAMPIONS! 🏆
James Calado and @Ale_PierGuidi are the 2022 FIA World Endurance Championship LMGTE Pro drivers World Champions.#WEC #8HBahrain #Ferrari @FerrariRaces @AFCorse pic.twitter.com/JN4OZxQhaf
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 12, 2022
Ηχηρή νίκη για την Team Project 1! Τα εύσημα στην Aston Martin για τον τίτλο στην GTE-Am
Στην κατηγορία GTE-Am η νίκη πήγε στο No. 46 της Team Project 1 με την Porsche και τους Matteo Cairoli, Niki Leutwiler και Mikkel O. Pedersen.
Ο Cairoli έδωσε τον ρυθμό για την νίκη όταν πέρασε το No. 85 της Iron Dames με Ferrari και τον Rahel Frey ενώ απέμεναν 90 λεπτά στο ρολόι μέχρι το τέλος του αγώνα.
Οι Frey, Michelle Gatting και Sarah Bovy είχαν το πλεονέκτημα της pole position, μόνο που έχασαν την πρωτιά από το No. 54 της AF Corse με Ferrari και τους Francesco Castellacci, Thomas Flohr και Nick Cassidy αλλά ξανακέρδισαν τα ηνία όταν το No. 54 δέχτηκε μία ποινή επειδή δεν σεβάστηκε την Full Course Yellow.
Το γυναικείο πλήρωμα ήταν πολύ κοντά στην νίκη μέχρι που ο Cairoli πέρασε προς το τέλος. Αυτές κατάφεραν να τερματίσουν στην 3η θέση, με τον Ben Barnicoat να προσπερνάει την Gatting.
Το No. 33 της TF Sport με την Aston Martin Vantage AMR και τους Ben Keating, Henrique Chaves και Marco Sorensen τερμάτισε στην 4η θέση, κατακτώντας τον τίτλο στην GTE-Am.
Αυτοί τερμάτισαν μπροστά από το No. 98 της NorthWest AMR και τους Paul Dalla Lana, David Pittard και Nicki Thiim, όπου ήταν αρκετό για να τους δώσει τον τίτλο.
LMGTE AM CHAMPIONS! 🏆@OfficialTFSport, Ben Keating and @Marco_sorensen are the 2022 LMGTE AM FIA World Endurance Championship Champions!#WEC #8HBahrain @AMR_Official pic.twitter.com/c04IDzuUdC
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 12, 2022
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!