8 από τους 22 αναβάτες του grid του 2023 στο MotoGP θα οδηγούν για την Ducati, κάτι που ανησυχεί τους φίλους του αθλήματος και όχι μόνο. Ο Paolo Ciabatti της Ducati μοιράζεται τις ανησυχίες αυτές, τονίζοντας πως μακροπρόθεσμα αυτό δεν ωφελεί το άθλημα, αλλά πως παράλληλα δεν μπορεί κανείς να κατηγορήσει τις Gresini και VR46 που ήθελαν να έχουν την καλύτερη μοτοσυκλέτα του grid.
Οι Desmosedici θα συμπληρώσουν ξανά οκτώ από τις μειωμένες 22 θέσεις στο grid του επόμενου έτους – μετά την απόσυρση της Suzuki – μαζί με τέσσερις Honda, τέσσερις KTM, τέσσερις Aprilia και δύο Yamaha.
Οι δορυφορικές ομάδες είναι ελεύθερες να υπογράψουν με οποιονδήποτε κατασκευαστή επιθυμούν. Και δεν μπορεί κανείς να κατηγορήσει τις Gresini και Mooney VR46 που αποφάσισαν ότι ακόμη και οι Ducati της προηγούμενης χρονιάς θα είναι πιθανόν καλύτερες μηχανές από τις εργοστασιακές ενός άλλου κατασκευαστή.
Στην περίπτωση της Gresini, η κίνηση απέδωσε θεαματικά: ο Enea Bastianini κέρδισε τον πρώτο αγώνα της ομάδας με τον Desmosedicis στο Κατάρ, με τον συνολικό αριθμό νικών του να ανάγεται σε τέσσερις ως το τέλος της σεζόν, δίνοντας του την 3η θέση στο Πρωτάθλημα των Οδηγών.
Παρόλα αυτά κανείς δεν διαφωνεί ότι θα μπορούσε και θα έπρεπε να υπάρχει πιο ομοιόμορφη κατανομή των μηχανών στο MotoGP.
Ο μακροπρόθεσμος στόχος του MotoGP ήταν κάθε κατασκευαστής να υποστηρίζει μία εργοστασιακή και μία δορυφορική ομάδα. Όμως η απόχωρηση της Suzuki σημαίνει ότι ένας κατασκευαστής θα πρέπει τώρα να παρέχει τουλάχιστον έξι μηχανές στο grid για να διατηρηθούν οι τρέχουσες 22 θέσεις αναβατών.
Μια πιθανή εξισορρόπηση στο εγγύς μέλλον θα γινόταν εάν η Gresini ή η VR46 αλλαξοπιστούσαν για την Yamaha, η οποία έχει μείνει χωρίς δορυφορική ομάδα μετά τη μετακίνηση της RNF στην Aprilia.
Δεδομένης της μακράς ιστορίας του Valentino Rossi με τη Yamaha, η VR46 συχνά συνδέεται με μια ενδεχόμενη μετάβαση στις M1, αλλά η τρέχουσα τριετής συμφωνία της ομάδας με την Ducati ισχύει μέχρι το 2024.
«Έχουμε ένα συμβόλαιο και μια υποχρέωση με την VR46 και αυτό το συμβόλαιο ισχύει μέχρι το τέλος του 2024. Δεν μπορώ να προβλέψω τι θα συμβεί μετά από αυτό, αυτό είναι ανοιχτό», δήλωσε ο αθλητικός διευθυντής της Ducati, Paolo Ciabatti.
Κι ενώ παραδέχτηκε ότι οκτώ μοτοσυκλέτες – χωρισμένες σε εργοστασιακές μηχανές για την εργοστασιακή ομάδα που κέρδισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα και την Pramac, συν μοτοσυκλέτες προηγούμενης χρονιάς για τις VR46 και Gresini – δεν είναι «κάτι ιδανικό», ο Ciabatti υπογράμμισε ότι ήταν επιλογή της Gresini να επιλέξει την Ducati αντί να αποδεχτεί ένα εναλλακτική προσφορά από την Aprilia.
«Καταλαβαίνω ότι το να παίζεις με τέσσερις ομάδες δεν είναι μια ιδανική κατάσταση μεσοπρόθεσμα έως μακροπρόθεσμα», είπε ο Ciabati.
«Από την άλλη, η Suzuki δεν είχε σχέδια για δορυφορική ομάδα όταν συνάψαμε τις συμφωνίες με την VR46 και την Gresini. Βέβαια από τότε έγινε ακόμα χειρότερο, γιατί αποσύρθηκαν κι ως εργοστασιακή ομάδα.»
«Και η Aprilia μπορεί να μην ήταν τόσο ελκυστική πριν από ένα χρόνο όταν συμφωνήσαμε με την Gresini Racing. Κάναμε λοιπόν μια συμφωνία για δύο χρόνια. Όσο για την Yamaha δε μπορώ να πω τίποτα, παρά ότι είχαν μια δορυφορική ομάδα και την έχασαν.»
Η Gresini έχει επί του παρόντος διετές συμβόλαιο με την Ducati, που καλύπτει τις σεζόν 2022 και 2023, αλλά «αναμένεται» να παραταθεί τουλάχιστον έως το 2024.
Οι αναβάτες της Ducati κέρδισαν 12 από τους 20 αγώνες αυτής της σεζόν, χάρη στους πρωταθλητές Francesco Bagnaia (7), Bastianini (4) και Jack Miller (1), με τουλάχιστον μία Desmosedici στο βάθρο σε κάθε Grand Prix ενώ έξι διαφορετικοί αναβάτες της Ducati πανηγύρισαν έναν τερματισμό στο βάθρο.
Δεδομένου ότι πάνω από το 1/3 των αναβατών του grid του 2023 θα βρίσκονται πάνω σε μία Ducati, είναι σαφές να πούμε ότι στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Ιταλική μάρκα παραμένει το αδιαφιλονίκητο φαβορί.
Όσο για τα Πρωταθλήματα Ομάδων και Οδηγών, μένει να δούμε τι γνώμη θα έχουν κι οι υπόλοιποι.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!