Η Toyota Gazoo Racing των Sebastien Buemi, Brendon Hartley και Kazuki Nakajima κατέκτησαν την πρώτη νίκη τους στην νέα εποχή Hypercar του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA στο Spa.
Ο Buemi οδήγησε το No. 8 της Toyota GR010 Hybrid στην καρό σημαία με 1 λεπτό και 7 δευτερόλεπτα μακριά από τον Andre Negrao στην 2η θέση με την μη υβριδική A480 Gibson LMP1 της Alpine Endurance Team που οδηγούν επίσης οι Nicolas Lapierre και Matthieu Vaxiviere.
Μετά από έναν δύσκολο αγώνα που περιλάμβανε αρκετά προβλήματα και μία πορεία στα χαλίκια της Bruxelles, η Toyota του κάτοχου της pole με το No. 7 και το Le Mans Hypercar των Kamui Kobayashi, Mike Conway και Jose Maria Lopez τερμάτισαν τον αγώνα 6 ωρών με ένα γύρο διαφορά από τον νικητή στην 3η θέση.
Και οι τρεις συμμετέχοντες ήταν πρωτοπόροι κατά την διάρκεια του αγώνα συνολικά στο Spa, όπου σηματοδοτεί το ντεμπούτο της formula LMH όπου είναι ο αντικαταστάτης της LMP1.
Ο Buemi προηγήθηκε στο τέλος της 1ης ώρας αλλά έπεσε πίσω από τους συμμετέχοντες της Hypercar κατά την διάρκεια των δεύτερων γύρων των pit stops όταν το No. 8 της Toyota δέχθηκε ποινή για απότομη διακοπή στον ελάχιστο χρόνο ανεφοδιασμού κατά την διάρκεια του πρώτου pit stop.
Going through Raidillon like…?#WEC #6HSpa? pic.twitter.com/Z2eAQvv45o
— WEC (@FIAWEC) May 1, 2021
Ένα πιο αργό pit stop για το μονοθέσιο No. 7 σήμαινε την πρωτοπορία για τον Lapierre με την Alpine, παρά το ότι το Γαλλικό πλήρωμα έτρεχε με stints όπου τυπικά ήταν τρεις γύροι πριν από αυτά των Toyotas.
Ο Lapierre προηγούταν κατά την διάρκεια του μισού αγώνα αλλά οι Toyotas ήταν δυνατοί στο κυνήγι.
Ο Kobayashi ξαναπήρε την πρωτοπορία όταν η Alpine σταμάτησε κατά της περιόδου Full Course Yellow στην 4η ώρα λόγο θραυσμάτων από την επαφή στην αρχή του αγώνα στην στροφή Bus Stop μεταξύ του Lopez και μίας Porsche από την GTE-Pro.
Ο Kobayashi έπειτα διπλασίασε το δεύτερο προβάδισμα 15 δευτερολέπτων μετά την συνέχεια της πράσινης σημαίας, για να μπλοκάρει τους τροχούς του στην Bruxelles στέλνοντας τον Ιάπωνα οδηγό στα χαλίκια.
Αυτό το περιστατικό στην 5η ώρα του αγώνα για το No. 7 της Toyota έδωσε το προβάδισμα και πάλι στον Vaxiviere ο οποίος αντικαταστάθηκε από τον Lapierre.
Fresh tyres and off she goes. @SignatechAlpine is P3 overall at the moment, chasing the two @TGR_WEC Hypercars.#WEC #6HSpa pic.twitter.com/s3H0710mhT
— WEC (@FIAWEC) May 1, 2021
Δεν ήταν όμως μόνο αυτό για το αυτοκίνητο του Kobayashi καθώς δέχθηκε ποινή την 5η ώρα για την επαφή του Lopez με την Porsche.
Κατά την διάρκεια της δεύτερης FCY, η Toyota έφερε το No. 8 μετά από ένα σύντομο stint 12 γύρων, και επέτρεψε στον Nakajima να κάνει το τελευταία του pit stop ακριβώς στο παράθυρο των 24 γύρων φέρνοντας την πιο κοντά στην νίκη.
Από την άλλη μεριά, η Alpine αγωνιζόταν για 20 λεπτά περίπου μετά την FCY με τον Vaxiviere στα ηνία, όπου σήμαινε ότι ο Γάλλος οδηγός έπρεπε να κάνει ένα επιπλέον pit stop κατά την διάρκεια της τελευταίας ώρας.
Ο Vaxiviere έκανε την προτελευταία στάση του στα μισά της 5ης ώρας για να δώσει το τιμόνι στον Negrao. Μόλις μπήκε ο Βραζιλιάνος με 40 λεπτά διαδρομή, ανέφερε ένα κλατάρισμα για την A480, ο Buemi άρπαξε την ευκαιρία και πήρε την πρώτη νίκη για την Toyota την σεζόν 2021.
Μία περίοδος FCY προς το τέλος για την Porsche της GTE-Am η οποία πάρκαρε στην στροφή Bruxelles έκανε πιο εύκολη την διαχείριση καυσίμων για τον Buemi, όπου μαζί με τον Nakajima πήραν την τέταρτη νίκη τους στον αγώνα 6 ωρών του Spa σε πέντε χρόνια.
The @TGR_WEC No.7 is in the gravels and that was the leading car!#WEC #6HSpa @kamui_kobayashi pic.twitter.com/UbHygShY2j
— WEC (@FIAWEC) May 1, 2021
Η επαναφορά συστήματος για το ταλαιπωρημένο No. 7 στην Les Combes συνέβαλε στο τερματισμό του αυτοκινήτου στον ίδιο γύρο με τον νικητή της LMP2 United Autosports με την Oreca 07 Gibson να καταλαμβάνει την 4η θέση.
Οι Filipe Albuquerque, Phil Hanson και ο νέος συνοδηγός τους Fabio Scherer ο οποίος ήταν στο τρίο αλλά στην τρία κατηγορία prototypes τους οδήγησε στην νίκη έπειτα από την pole.
Παρά την ποινή διέλευσης λόγο ποινής από την περίοδο FCY, ο Albuquerque πέρασε την γραμμή του τερματισμού μόλις ένα λεπτό μπροστά από το No. 38 της JOTA με την Oreca των Anthony Davidson, Roberto Gonzalez και του Antonio Felix da Costa.
???? ? – @UnitedAutosport USA takes crushing LMP2 victory as @AlbuquerqueFil, Fabio Scherer and Phil Hanson stake claim to retain titles.#WEC #6HSpa pic.twitter.com/1JYE7szK5w
— WEC (@FIAWEC) May 1, 2021
Η Jota είχε και τα δύο αυτοκίνητα της στο βάθρο της LMP2 καθώς οι Tom Blomqvist, Sean Gelael και Stoffel Vandoorne τερμάτισαν στην 3η θέση.
Η Racing Team Nederland των Job van Uitert, Giedo van der Garde και Frits van Eerd ήταν 4η στην κατηγορία και 7η συνολικά, και έγιναν επίσης οι πρώτοι νικητές της υποκατηγορίας Pro-Am του WEC στην LMP2.
*Για τις κατηγορίες GTE-Pro και GTE-Am θα δημοσιευθεί ξεχωριστό άρθρο
Τα αποτελέσματα του αγώνα 6 ωρών του Spa – Francorchamps
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!