Οι Mike Conway, Kamui Kobayashi και Jose Maria Lopez κέρδισαν στον αγώνα 6 ωρών του Spa σε έναν χαοτικό, γεμάτο βροχή αγώνα όπου είδαμε την κόκκινη σημαία τρεις φορές ξεχωριστά.
Τόσο το No. 7 με την Toyota GR010 Hybrid όσο και το αδελφικό μονοθέσιο με το No. 8 των Sebastien Buemi, Brendon Hartley και Ryo Hirakawa ξεκίνησαν τον αγώνα πίσω από την κάτοχο της pole Glickenhaus.
Ο Buemi, ωστόσο, κατάφερε να προσπεράσει το No. 708 και την Glickenhaus 007 Pipo με τον Olivier Pla με την κίνηση που έκανε στην 4η ώρα, με τον Conway να ανεβαίνει στην 2η θέση λίγο αργότερα.
Winning moments 🖤❤️#GoHyper #6HSpa #ToyotaGAZOORacing #WEC pic.twitter.com/CVKnfeLzNZ
— TOYOTA GAZOO Racing WEC (@TGR_WEC) May 7, 2022
Ο αγώνας έπειτα σταμάτησε στα πρώτα λεπτά της 2ης ώρας με την κόκκινη σημαία να εμφανίζεται λόγο του μεγάλου ατυχήματος για την ARC Bratislava με τον οδηγό Miro Konopka, ο οποίος απομακρύνθηκε χωρίς πρόβλημα από το ατύχημα.
Όταν ο αγώνας ξεκίνησε και πάλι υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, το μονοθέσιο του Buemi σταμάτησε στην ευθεία Kemmel, συνέχισε και μετά πάρκαρε στην είσοδο της Campus, εγκαταλείποντας με προβλήματα στο υβριδικό σύστημα.
DRAMA! The No.8 @TGR_WEC is out of the race shortly after the TotalEnergies 6 Hours of Spa resumed behind the safety car.#WEC #6HSpa pic.twitter.com/GKnefupZKH
— WEC (@FIAWEC) May 7, 2022
Αυτό άφησε καθαρό δρόμο για το μονοθέσιο με το No. 7 για να βρεθεί μπροστά από το No. 36 και την Alpine A480 Gibson με τους Andre Negrao, Nicolas Lapierre και Matthieu Vaxiviere.
Οι Olivier Pla, Romain Dumas και Pipo Derani τερμάτισαν τον αγώνα στην 3η θέση της κατηγορίας τους αλλά στην 9η θέση γενικής μετά από ένα λάθος στην συνεννόηση για την στρατηγική της ομάδας, καθώς ο Dumas έβαλε αρκετά νωρίς τα στεγνά ελαστικά, αναγκάζοντας τον Γάλλο να μπει ξανά στα pits για να βάλει τα ενδιάμεσα ελαστικά.
Ο Dumas στο τέλος είχε και άλλα θέματα με τα ενδιάμεσα ελαστικά και έμεινε εκτός τελικής 10αδας.
Οι διαγωνιζόμενοι της κατηγορίας Hypercar ξόδεψαν αρκετό χρόνο πίσω από το No. 31 της Team WRT με την Oreca 07 Gibson των Sean Gelael, Robin Frijns και Rene Rast.
Ο Frijns πέρασε στην πρωτοπορία ακολουθώντας η κόκκινη σημαία, έχοντας βάλει βρόχινα ελαστικά πριν το υπόλοιπο grid αναγκαστεί να μπει στα pit.
Ο Ολλανδός κατάφερε να κρατήσει το πλεονέκτημα από τα μονοθέσια της Hypercar σε βρεγμένη πίστα μεταξύ της δεύτερης και τρίτης κόκκινης σημαίας, επωφελούμενος από την έντονη βροχή και την αποκατάσταση της ζημιάς στις μπαριέρες μετά το ατύχημα της Inter Europol Competition με τον Alex Brundle αντίστοιχα.
The ARC Bratislava has hit the wall at the exit of T13. We are under safety car.#WEC #6HSpa pic.twitter.com/VLY1wXfjFn
— WEC (@FIAWEC) May 7, 2022
Ο Frijns ωστόσο έχασε την πρωτοπορία από τον Kobayashi στην 5η ώρα του αγώνα καθώς στέγνωνε η πίστα και αργότερα δέχτηκε προσπέραση από τους Derani και Vaxiviere.
Η ομάδα του Βελγίου κράτησε την πρωτοπορία στην κατηγορία της καθώς ο Rene Rast πήρε τα ηνία στο τελευταίο stint, επιβιώνοντας από δύο τρομακτικά περάσματα για να πάρει την νίκη.
Πρώτα, αυτός βγήκε εκτός στην Les Combes, αλλά μπόρεσε να συνεχίσει, αλλά είχε μία ακόμα έντονη στιγμή όταν αυτός είχε επαφή με την περιστρεφόμενη Ultimate με Oreca και τον Jean-Baptiste Lahaye ο οποίος βγήκε από την Bruxelles.
Η WRT πανηγύρισε το 1-2 στον εντός έδρας αγώνα, με τους Ferdinand Habsburg, Rui Andrade και Norman Nato να παίρνουν την 2η θέση με το αδελφικό μονοθέσιο No. 41 της Realteam by WRT.
Η JOTA συμπλήρωσε την πρώτη 3αδα, με τους Roberto Gonzalez, Antonio Felix da Costa και Will Stevens να κερδίσουν την Team Penske και τα δύο μονοθέσια της United Autosports για το τελευταίο σκαλί του βάθρου με το No. 38 της Oreca.
They have MADE IT, an exceptionnal race for @followWRT with a 1-2 in the LMP2 class at the 2022 TotalEnergies 6 Hours of Spa. @RFrijns, @gelaelized and @ReneRastRacing are LMP2 winners and 3rd overall.#WEC #6HSpa pic.twitter.com/tXGephyMuX
— WEC (@FIAWEC) May 7, 2022
Ανατροπή σκηνικού στην GTE-Pro και νικήτρια η Ferrari. Στην GTE-Am η Dempsey-Proton με Porsche επέστρεψε στις νίκες μετά από πολύ καιρό.
Στην κατηγορία GTE-Pro νικητής ήταν το No. 51 της AF Corse με την Ferrari 488 GTE Evo και τους Alessandro Pier Guidi και James Calado.
Η Ιταλική ομάδα επωφελήθηκε εξαιρετικά από τις βρεγμένες συνθήκες, παίρνοντας το πλεονέκτημα από την πρώτη κόκκινη σημαία για να βάλει τα ελαστικά για βρεγμένο οδόστρωμα, όπου επέτρεψε στο No. 51 και στο αδελφικό αυτοκίνητο No. 52 της Ferrari με τους Miguel Molina και Antonio Fuoco να περάσουν μπροστά από τον κάτοχο της pole Porsche.
Οι Molina και Fuoco πήραν τα ηνία του αγώνα όμως ένα pit stop για ανεφοδιασμό τους έριξε πίσω από τους Pier Guidi και Calado.
Ενώ η Ferrari κατάφερε να κρατήσει το No. 92 και την Porsche 911 RSR-19 του Kevin Estre και Michael Christensen πίσω τους σε βρεγμένες συνθήκες, η Γερμανική ομάδα έκλεισε την διαφορά στην πίστα καθώς στέγνωνε και πάλευαν μαζί στην τελευταία ώρα του αγώνα.
Ο Christensen πρώτα πέρασε τον Fuoco προτού κυνηγήσει τον Calado, αλλά ο Βρετανός κατάφερε να κρατήσει μακριά τον Δανό αντίπαλό του σε ένα φινάλε που οδήγησε τα δύο αυτοκίνητα σε απόσταση μόλις μισού δευτερολέπτου.
An AMAZING finish in GTE Pro, look at that! Porsche won in Sebring, Ferrari is winning in Spa. Which of the two rivals is going to take the advantage at Le Mans?#WEC #6HSpa @PorscheRaces @FerrariRaces pic.twitter.com/rvWxtOGNWA
— WEC (@FIAWEC) May 7, 2022
Το No. 52 τερμάτισε στην 3η θέση, μπροστά από το No. 64 με την Corvette C8.R των Tommy Milner και Nick Tandy, οι οποίοι τερμάτισαν 4η σε έναν αγώνα με σκαμπανεβάσματα.
Το δίδυμο κατάφερε να μείνει κοντά στους αντιπάλους του από τα πρώτα λεπτά, όμως ενώ μπήκε νωρίς στα pits για αλλαγή σε βρεγμένο ασφαλτοτάπητα, κόλλησε στα pits για 20 λεπτά και καταστράφηκε ο αγώνας τους.
Το No. 91 της Porsche με τους Gianmaria Bruni και Richard Lietz βρέθηκε εκτός μάχης από τον 1ο γύρο μετά την επαφή με το αδελφικό αυτοκίνητο τους.
Ο Bruni, εκκίνησε από την pole, είχε μία επαφή ρόδα με ρόδα με τον Estre, μετά το έντονο μπλοκάρισμα στην 1η στροφή.
Αυτή η επαφή είχε ως αποτέλεσμα για την Porsche να έχει κλατάρισμα και να μπει στα pits, τερματίζοντας στην 20η θέση γενικής, 2 γύρους πίσω από τον πρωτοπόρο.
Οι Christian Ried, Sebastian Priaulx και Harry Tincknell πήραν την νίκη στην κατηγορία GTE-Am με το No. 77 της Dempsey-Proton με Porsche.
Αυτοί τερμάτισαν μπροστά από το No. 33 της TF Sport με την Aston Martin Vantage AMR και τους Ben Keating, Henrique Chaves και Marco Sorensen.
Οι Paul Dalla Lana, David Pittard και Nicki Thiim συμπλήρωσαν το βάθρο με το No. 98 της Northwest AMR με Aston Martin.
Eau Rouge SP(r)A-y chasers.#WEC #6HSpa pic.twitter.com/8gkWPv8Kqj
— WEC (@FIAWEC) May 7, 2022
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!