Το #7 της Toyota Gazoo Racing, δια χειρός Mike Conway αυτήν τη στιγμή, οδηγεί την κούρσα στο Total Energies 6 Hours of Spa-Francorchamps, μία ώρα μετά την εκκίνηση.
Η αρχή έγινε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και ήδη από το γύρο σχηματισμού η πίστα του Spa έδειξε τα δόντια της στις γλιστερές, μεικτές συνθήκες, με το #22 της United Autosports, δια χειρός Philip Hanson, να έχει τετ-α-κε και επαφή με την μπαριέρα στην προσπάθεια του οδηγού να ζεστάνει τα ελαστικά. Τετ-α-κε είχε και η #83 Ferrari 488 με τον Luis Perez Companc πίσω από το τιμόνι, αλλά και ο Christian Ried στη #77 Porsche 911 RSR, ο οποίος έχασε τον έλεγχο τουλάχιστον τρεις φορές.
Τελικά, μετά από κάτι παραπάνω από τέσσερα λεπτά, το αυτοκίνητο ασφαλείας επέστρεψε στα pits και ο αγώνας ξεκίνησε με τα δύο hypercars της Ferrari να εκτοξεύονται στην πρωτοπορία και τον Antonio Giovinazzi στο #51 να οδηγεί τον Nicklas Nielsen, έχοντας από κοντά τη #2 Cadillac του Earl Bamber. Στην LMP2 μπροστά πλασαρίστηκε η Doriane Pin στο #63 της Prema, με τον Ben Keating να οδηγεί την GTE-Am στη #33 Corvette.
Πιο πίσω προέκυψαν αρκετά γλιστρήματα αλλά όχι κάποια σοβαρή έξοδος, με τον poleman Conway να είναι ο μεγάλος χαμένος, καθώς έπεσε στην έβδομη θέση. Οι μεικτές συνθήκες εξακολούθησαν να αποτελούν σπαζοκεφαλιά και αυτό τελικά κόστισε στη #60 Porsche της Iron Lynx, με τον Claudio Schiavoni να καταλήγει στην αμμοπαγίδα ελάχιστα λεπτά μετά, βγάζοντας ξανά το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Με την πίστα να μην είναι επαρκώς βρεγμένη για να ευνοεί τα ελαστικά βροχής αλλά τη θερμοκρασία από την άλλη να μην είναι σε επίπεδα ευνοϊκά για τα σλικ, το ερώτημα της αλλαγής ή όχι ελαστικών μάλλον τυράννησε αρκετές ομάδες. Όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας αποσύρθηκε, με 5 ώρες και 37 λεπτά να απομένουν, κανείς δεν μπήκε απευθείας, αλλά σύντομα έγινε σαφές ότι τα ελαστικά βροχής δεν είχαν πολύ μέλλον καθώς όσοι τα είχαν άρχισαν να υποχωρούν στην κατάταξη.
Ο Conway από την πλευρά του άρχισε να κερδίζει το χαμένο έδαφος. Το #7 της Toyota άρχισε να «θερίζει» το grid και ήταν στην πρωτοπορία πριν ολοκληρωθεί το μισάωρο. Τα pits ξεκίνησαν σε εκείνο το σημείο, με τα ελαστικά βροχής να ανταλλάσσονται για σλικ. Ανάμεσά τους και αυτά των δύο Ferrari, με την αρχική επιλογή ελαστικών να αποδεικνύεται καταστροφική τελικά για τα κόκκινα hypercars, που κατέληξαν ένα γύρο πίσω και εκτός δεκάδας.
Πιο ειρηνικά τα πράγματα στην LMP2, όπου υπήρξε αλλαγή στην κορυφή μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας καθώς ο Tom Blomqvist στο #23 της United πέρασε μπροστά από το #63, αλλά τα πράγματα συνολικά ισορρόπησαν γρήγορα. Η GTE-Am από την άλλη θύμισε περισσότερο τα hypercars, με τον Keating να αποδεικνύεται θύμα των ελαστικών του και τον Tomonobu Fujii στη #777 Aston Martin να πλασάρεται πρώτος.
Ο Conway συνέχισε να «πετά» μπροστά και, μετά από μερικές αρχικές καθυστερήσεις, το ίδιο άρχισε να κάνει και ο Sebastien Buemi στο #8 της Toyota, που ήταν έκτος πριν κλείσουν σαράντα λεπτά. Η Ferrari από την άλλη τα βρήκε πολύ δύσκολα, με τα hypercars να αδυνατούν να ζεστάνουν τα σλικ και να δυσκολεύονται ακόμα και να ανταγωνιστούν την LMP2 ανά σημεία.
Ο Gabriel Aubry στο #10 Oreca της Vector Sport έφερε την επόμενη πράξη του δράματος με την εγκατάλειψή του, που συνδυάστηκε και από απώλεια ενός τροχού. Με κίτρινες σημαίες σε όλη την πίστα, η LMP2 μπήκε μαζικά για αλλαγές ελαστικών, αφήνοντας στην πρωτοπορία της κατηγορίας τα #36 και #35 της Alpine, αν και ο Blomqvist σύντομα ανακατέλαβε την κορυφή. Τα hypercars δεν επισκέφτηκαν τα pits, ωστόσο επιδόθηκαν σε μάχες με το που τελείωσε η περίοδος της κίτρινης σημαίας, με τον Michael Christensen στη #5 Porsche 963 της Penske να περνά τέταρτος, μπροστά από τον Romain Dumas στο #708 της Glickenhaus. Ο Buemi ακολούθησε λίγο μετά, ανεβαίνοντας πέμπτος.
Από την 26η και 27η θέση γενικής (12η και 13η στα hypercars), οι Nielsen και Giovinazzi άρχισαν επιτέλους, αν και μάλλον πολύ αργά, να βρίσκουν ρυθμό με τα σλικ, αλλά η τεράστια διαφορά από την κορυφή θα κάνει πολύ δύσκολο το έργο της ανάκαμψης.
Μετά από μία ώρα αγώνα, ο Conway στο #7 προηγείται άνετα για την Toyota, έχοντας στα 13 δευτερόλεπτα τον Laurens Vanthoor στο #6 της Porsche Penske. Ο Renger Van Der Zande ακολουθεί τρίτος στη #3 Cadillac. Ο Sebastien Buemi στο δεύτερο hypercar της Toyota είναι πέμπτος, δίνοντας μάχη με τον Christensen για την τέταρτη θέση και παραπονούμενος έντονα στον ασύρματο για την οδήγηση του αντιπάλου του, ενώ οι δύο Ferrari βρίσκονται πάνω από ένα γύρο πίσω και έχουν μπροστά τους ένα μακρύ πεντάωρο.
Στην LMP2 ο Blomqvist ηγείται στο #23, ακολουθούμενος από την Pin στο #63, ενώ στην GTE-Am η Sarah Bovy οδηγεί την κατηγορία στη #85 Porsche 911 των Iron Dames, έχοντας πρακτικά κολλημένο πίσω της τον Michael Dinan στη #25 Aston Martin Vantage της ORT.
Πέντε ώρες απομένουν και όλα μπορούν να συμβούν στο Πρωτάθλημα Αντοχής. Το f1fan.gr παραμένει στην πίστα και η ενημέρωση συνεχίζεται.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!