Λίγες ώρες πριν να αποχαιρετίσουμε οριστικά το “περίεργο” 2020, έρχεται η στιγμή να αναλογιστούμε όσα μας δίδαξε το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, το οποίο ήταν χωρίς αμφιβολία τόσο ιδιαίτερο, όσο και ενδιαφέρον.
Με την πανδημία του COVID-19 να θέτει εμπόδια στη φυσιολογική εξέλιξη των πραγμάτων παγκοσμίως, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και η Formula 1 δεν έμειναν ανεπηρέαστοι – τελικά όμως κατέστη εφικτό να διοργανωθεί ένα πρωτάθλημα 17 αγώνων, το οποίο προσέφερε θέαμα και δράση σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι πολλοί περίμεναν.
Επιπλέον, μας έδωσε την ευκαιρία να σκεφτούμε και να δούμε το σπορ με διαφορετικό μάτι, ενώ μας βοήθησε να διαπιστώσουμε πράγματα τα οποία μπορούν να είναι πολύ χρήσιμα για το μέλλον του πρωταθλήματος…
Ουδέν κακό αμιγές καλού
Η πανδημία που χτύπησε τον πλανήτη φέτος άλλαξε σε πολύ μεγάλο βαθμό την ζωή όλων μας, ενώ όπως ήταν φυσικό επηρέασε και όλες τις αθλητικές δραστηριότητες. Παρά τις αντιξοότητες, η FIA και η F1 κινήθηκαν αρκετά γρήγορα και κατάφεραν να οργανώσουν ένα σχετικά πλήρες πρόγραμμα αγώνων, το οποίο είχε ως βάση την Ευρώπη, ώστε να διευκολυνθεί η μετακίνηση όλων των εμπλεκομένων στο πρωτάθλημα της Formula 1.
Έτσι αναγκαστικά πολλοί αγώνες ακυρώθηκαν, και στην θέση τους μπήκαν πίστες είτε γνωστές από το παρελθόν (όπως η Imola) είτε πρωτοεμφανιζόμενες (όπως το Portimao), οι οποίες όχι μόνο διοργάνωσαν άρτιους αγώνες, αλλά προσέφεραν και το στοιχείο του απρόβλεπτου, με τους αγώνες να είναι εντυπωσιακοί! Αυτό αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον των φιλάθλων, και επιβεβαίωσε ότι η Formula 1 χρειάζεται πίστες με υψομετρικές διαφορές, γρήγορες και τεχνικές στροφές που δυσκολεύουν τους οδηγούς, αλλά κυρίως, χαρακτήρα. Κάτι που στερούνται πολλές καινούριες την τελευταία δεκαετία.
Μακάρι η FIA αλλά και η F1 να το δουν αυτό σοβαρά, και να αναθεωρήσουν στο μέλλον τον προγραμματισμό τους.
Το ταλέντο υπάρχει, και είναι πολύ
Αν και η σεζόν είχε και πάλι την συνηθισμένη της κατάληξη στα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών, το 2020 μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε καθαρά ότι το ταλέντο στο σπορ υπάρχει, και είναι περίσσιο! Η πολύ καλή παρουσία του Gasly με την AlphaTauri και η νίκη στην Monza έδειξαν ότι ο Γάλλος δεν ξέχασε να οδηγεί στην σύντομη περσινή του παρουσία στην Red Bull, αλλά μάλλον λόγω συγκυριών δεν μπόρεσε να δείξει το ταλέντο του.
Επίσης, τα βάθρα των δύο οδηγών της McLaren χάρισαν στη βρετανική ομάδα την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, ενώ η νίκη του Perez στο Sakhir αποτέλεσε την μεγαλύτερη επιβράβευση των κόπων του Μεξικανού από το 2014 και μετά…. O Charles Leclerc απέδειξε ξανά ότι το μόνο που του λείπει είναι ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο, ενώ ο Verstappen ήταν και πάλι ο μοναδικός πονοκέφαλος των Mercedes. Τι να πούμε και για την απόδοση του Daniel Ricciardo, ο οποίος ήταν ξεκάθαρα το αστέρι της Renault στην φετινή της παρουσία…
Τέλος, δεν μπορούμε παρά να κάνουμε και μία ιδιαίτερη αναφορά στον George Russell… Ο Βρετανός οδήγησε ένα μονοθέσιο που δεν ήξερε, στο οποίο δεν χωρούσε (!) και τελικά το λάθος της Mercedes του στέρησε την νίκη στην πίστα του Sakhir. Ο Βρετανός είναι οδηγός κορυφαίου επιπέδου, και μακάρι να τον βλέπαμε δίπλα στον Lewis Hamilton το 2022… Σε έναν Hamilton, που πλέον βρίσκεται στο καλύτερο σημείο της καριέρας του, και με εμφανίσεις όπως αυτήν στον αγώνα της Τουρκίας δείχνει γιατί είναι 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής.
O Hulkenberg είναι ο “Hulk” της F1!
Ας είμαστε ειλικρινείς, είναι πάρα πολύ δύσκολο να οδηγήσεις ένα μονοθέσιο της F1. Ιδιαίτερα μάλιστα όταν βρίσκεσαι εκτός δράσης για πολλούς μήνες, ενώ καλείσαι επιπλέον να οδηγήσεις ένα μονοθέσιο το οποίο δεν γνωρίζεις καθόλου…. Όχι όμως αν λέγεσαι Nico Hulkenberg!
Ο Γερμανός ξεκίνησε χωρίς θέση στο πρωτάθλημα του 2021 και δεν περίμενε να αγωνιστεί φέτος. Όμως τα πράγματα άλλαξαν πριν το Silverstone, με τον Perez να είναι θετικός στον COVID-19. Με συνοπτικές κινήσεις η Racing Point ζήτησε από τον Hulkenberg να οδηγήσει το μονοθέσιο του Μεξικανού – και αυτός με την σειρά του το έβαλε στην τρίτη θέση του grid στον δεύτερο αγώνα του Solverstone! Εξίσου εντυπωσιακά ήταν και τα όσα έκανε στο Nurburgring, όταν κλήθηκε να αγωνιστεί μόλις το Σάββατο, παίρνοντας βαθμούς στον αγώνα της Κυριακής!
Πραγματικά, είναι απορίας άξιο πώς ο Γερμανός δεν έχει θέση στο grid το 2021, ενώ συνεχίζει να μην έχει κανένα βάθρο στην F1…
Το “μέσο” του grid ανεβαίνει
Φέτος, έγινε φανερό ότι οι μεσαίες ομάδες του grid βρίσκουν τον δρόμο τους, με τις McLaren και Racing Point να ξεχωρίζουν. Η πρώτη δείχνει ότι με την καθοδήγηση των Zak Brown και Andreas Seidl οδεύει σταθερά σε ανοδική πορεία, ενώ η προσθήκη του Daniel Ricciardo το 2021 είναι ακόμη ένα βήμα προς την κορυφή. Με τα οικονομικά της ομάδας να δείχνουν πλέον εξασφαλισμένα, ήρθε πλέον ο καιρός η ιστορική ομάδα να επιστρέψει στις πρώτες θέσεις…. Ίσως και από το 2022.
Επίσης, εντυπωσιακή ήταν και η Racing Point. Ναι, όσα συνέβησαν με τα παράνομα εξαρτήματα ίσως αφαιρούν κάτι από την απόδοσή της, όμως είναι αναμφισβήτητο ότι πλέον η ομάδα θέτει σταθερές βάσεις για να ξεπεράσει τις παθογένειες του παρελθόντος. Χρήματα υπάρχουν, το όνομα της Aston Martin είναι βαρύ στους αγώνες, ενώ και ο Sebastian Vettel δεν έχει ξεχάσει να οδηγεί, παρά τα όσα πιστεύουν πολλοί.
Α, επιστρέφει και ο Fernando Alonso, για να δώσει στην Alpine (πρώην Renault) την έξτρα ώθηση για να πρωταγωνιστήσει. Τι και αν θα είναι πλέον 40 ετών; Να είστε σίγουροι ότι θα παλέψει σαν εικοσάχρονος!
Ραντεβού λοιπόν για την F1 το 2021, με την ελπίδα ότι θα δούμε ακόμη περισσότερο ανταγωνισμό, θέαμα και μάχες!
Μακάρι το 2021 να είναι καλύτερο για όλους, με υγεία και ευημερία!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!