Η ROWE Racing με τους Nick Tandy, Laurens Vanthoor και Earl Bamber κυριάρχησαν στις άστατες καιρικές συνθήκες για να δώσουν στην Porsche την 2η συνεχόμενη νίκη στον αγώνα 24 ωρών του Spa.
Ο Tandy πέρασε την καρό σημαία με το “πληγωμένο” No. 98 Porsche 911 GT3 R με 4.687 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Patric Niederhauser που τερμάτισε 2ος με την Audi Sport Team Attempto και με συνοδηγούς τους Frederic Vervisch και Mattia Drudi.
Αυτή η νίκη ήρθε μετά από τα προβλήματα προς το τέλος του αγώνα στο κιβώτιο ταχυτήτων της Porsche, η οποία είχε διαρροή λαδιών στους τελευταίους δύο γύρους.
Η 72η έκδοση του Βελγικού κλασσικού αγώνα αντοχής ήταν μία δραστήρια και απρόβλεπτη υπόθεση που περιλάμβανε συνεχώς αλλαγή στους πρωτοπόρους και αρκετοί πρωταγωνιστές βγήκαν εκτός μάχης λόγο προβλημάτων.
Ο αγώνας είχε δύο περιόδους αυτοκινήτου ασφαλείας στις τελευταίες δύο ώρες που έδωσαν την ευκαιρία στον νικητή να γίνει επικεφαλής στο τελευταίο stint.
Μία περίοδος Full Course Yellow προς το τέλος της 23ης ώρας, μετά την εγκατάλειψη του Franck Perera με Lamborghini Huracan GT3 Evo όπου ήρθε στην Blanchimont, είχε ως αποτέλεσμα η Rowe Racing με Porsche να περάσει μπροστά από το No. 66 της Attempto με το Audi R8 LMS GT3 Evo.
Τα πρώτα 8 αυτοκίνητα κατάφεραν να κάνουν τις τελευταίες στάσεις στα pit στο όριο των 65 λεπτών ανά οδηγό καθώς είχαμε FCY (Full Course Yellow) που μετετράπη σε αυτοκίνητο ασφαλείας.
Όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε, ο Tandy είχε ένα προβάδισμα δύο δευτερολέπτων έναντι του Niederhauser ενώ ο Matteo Cairoli ήταν 3ος με Porsche της Dinamic Motorsport μπροστά από την Ferrari του Alessandro Pier Guidi.
Ένα δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε λίγα λεπτά αργότερα όταν η BMW σπίνιαρε με τις διαφορές να ισορροπούνται, αλλά ο Tandy κράτησε τον Niederhauser μακριά που υπερασπιζόταν το στέμμα της Porsche το 2019 στο Spa και επιτεύχθηκε από την GPX Racing.
Στην μάχη για την 3η θέση, ο Pier Guidi έκανε μία κίνηση από την εξωτερική στον Cairoli στην δεξιά-αριστερή στροφή Fagnes, μόνο που ο Ιταλός έχασε την θέση του όταν ο Cairoli έκανε ένα εντυπωσιακό προσπέρασμα στην Eau Rouge κερδίζοντας το βάθρο για την Dynamic.
Ο Cairoli μοιράζεται το No. 54 και την Porsche με τους Sven Mueller και Christian Engelhart.
Ο συνοδηγός της Porsche Mathieu Jaminet πέρασε επίσης τον Pier Guidi στο τελευταίο stint για να πάρει την 4η θέση με το αυτοκίνητο No. 12 της GPX με τους Matt Campbell και Patrick Pilet.
Οι Pier Guidi, James Calado και Nicklas Nielsen έμειναν στην 5η θέση μετά από έναν σκληρό αγώνα για το No. 51 με την Ferrari 488 GT3 Evo 2020 να οδηγεί τον αγώνα στα μισά.
Η Audi Sport Team Sainteloc με τους Markus Winkelhock, Dorian Boccolacci και Christopher Haase τερμάτισε 6η, κερδίζοντας την Haupt Racing Team με Mercedes-AMG και πλήρωμα τους Engel, Luca Stolz και Vincent Abril.
Η Frikadelli Racing Team με Porsche και οδηγούς τους Frederic Makowiecki, Dennis Olsen και την αργοπορημένη συμμετοχή του Joerg Bergmeister πήραν την 8η θέση ενώ ήταν το τελευταίο αυτοκίνητο που είχε βρεθεί στην πρωτοπορία.
Η Honda Racing NSX GT3 Evo και η K-PAX Racing με Bentley που είχε το καλύτερο αποτέλεσμα μέχρι τώρα στο πρωτάθλημα Continental GT3 ολοκλήρωσαν την πρώτη 10άδα.
Ο αγώνας ήταν δραματικός για έναν μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων
Η φετινή έκδοση του αγώνα, που έλαβε μέρος δίχως θεατές για πρώτη φορά στην ιστορία του αγώνα, είχε ένα ευρύ φάσμα πιθανών νικητών κατά την διάρκεια του αγώνα.
Η κάτοχος της pole AKKA-ASP με την Mercedes-AMG GT3 Evo των Raffaele Marciello, Felipe Fraga και Timur Boguslavskiy – που δεν οδήγησε – κυριάρχησε στις πρώτες έξι ώρες του αγώνα, πριν εγκαταλείψει στα μέσα του αγώνα λόγο ενός προβλήματος στα φρένα.
Το δράμα συνεχίστηκε και για το No. 63 της Orange 1 FFF Racing Team με την Lamborghini Huracan GT3 Evo, που είχε παλέψει με την Mercedes-AMG για την πρωτιά αρκετές φορές.
Ωστόσο, ένα ατύχημα για τον Dennis Lind στην Raidillon με 7:30 ώρες να απομένουν για το τέλος η Lamborghini έχασε τις ελπίδες της για νίκη στον 24ωρο αγώνα.
Οι υπερασπιστές την νίκης που είχαν στο παρελθόν Kevin Estre, Michael Christensen και Richard Lietz είχαν επίσης δύσκολο αγώνα με την KCMG Porsche να τερματίζει πέντε γύρους πίσω λόγο μηχανικών επισκευών.
Η BMW είχε ένα σαββατοκύριακο όπου θα ήθελε να ξεχάσει καθώς και οι δύο συμμετοχές στην κατηγορία Pro της Walkenhorst Motorsport M6 GT3 εγκατέλειψαν από διαδοχικά προβλήματα.
Το No. 34 δεν ανέκαμψε ποτέ από την επαφή που είχε ο Nicky Catsburg με το No. 33 Audi της κατηγορίας Silver Cup στην αρχή της 4ης ώρας, ενώ το No. 35 τράκαρε και βγήκε εκτός με τον Martin Tomczyk στο τιμόνι.
Η Audi Sport Team WRT φάνηκε ανταγωνιστική στο πρώτο τέταρτο του αγώνα αλλά ο Kelvin van der Linde σταμάτησε στην άκρη το αυτοκίνητο No. 31 μόλις στις πρώτες έξι ώρες με πρόβλημα στην μονάδα ισχύος.
Στις μπροστινές θέσεις, η νικήτρια Porsche ξεκίνησε από την 10η σειρά του grid και δεν βρισκόταν στην οθόνη μας στις πρώτες έξι ώρες του αγώνα.
Ωστόσο, ένα έξυπνο κάλεσμα από την Rowe Racing να φέρει τον Bamber σε ένα σύντομο pit stop για καύσιμα υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας έβαλε το No. 98 στην πρωτοπορία.
Οι Mercedes-AMG, Lamborghini, Bentley πήραν τις νίκες στις υπόλοιπες κατηγορίες
Στην κατηγορία Silver Cup τις τιμές πήρε η Haupt Racing Team με το No. 5 Mercedes-AMG GT3 και οδηγούς τους Sergey Afanasiev, Gabriele Piana, Michele Beretta και ιδιοκτήτη της ομάδας Hubert Haupt.
Αυτό το αυτοκίνητο έτρεχε 2ο για ένα μεγάλο διάστημα του αγώνα αλλά το πρωί της Κυριακής πέρασε στην πρωτοπορία όταν η Barwell Motorsport με το No. 78 Lamborghini εγκατέλειψε με ζημιά.
Ακόμα ο Barwell κατάφερε να πάρει την νίκη στην Pro-Am με την Lamborghini και οδηγούς τους Sandy Mitchell, Leo Machitski και το δίδυμο πατέρα-γιου Rob και Ricky Collard.
Η κατηγορία Am Cup είχε μόνο έναν τερματισμό με το No. 108 της CMR με την Bentley Continental GT3 των Romano Ricci, Stephane Lemeret, Stephane Tribaudini και Clement Mateu.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!