Η Ferrari ξεπέρασε τα εμπόδια των Toyota και Porsche για να πάρει τη δεύτερη σερί νίκη της στον ιστορικό αγώνα των 24h του Le Mans, παρά το γεγονός πως και τα δύο εργοστασιακά της αγωνιστικά τα βρήκαν σκούρα προς το τέλος.
Οι Nickas Nielsen, Antonio Fuoco και Miguel Molina πήραν πρώτοι την καρό σημαία με την 499P #50, ξεπερνώντας την #7 Toyota GR010 Hybrid των Nyck de Vries, Kamui Kobayashi και Jose Maria Lopez. Στο βάθρο, μάλιστα, ανέβηκε ακόμα μια 499P, η #51 των Alessando Per Guidi, James Calado και Antonio Giovinazzi.
Στην προτελευταία ώρα του αγώνα αντοχής, τα πράγματα έγιναν σκούρα για το #50, καθώς η δεξιά πόρτα της 499P άρχισε να κλυδωνίζεται από ταλαντώσεις, κάτι που οδήγησε στο να δοθεί η μαύρη/πορτοκαλί σημαία από το Race Control. Έτσι, αν και είχε κάνει μόλις 6 γύρους στο stint του, ο Nielsen μπήκε ξανά στα pits για επιδιόρθωση. Παρ’ όλα αυτά, κατάφερε να διατηρήσει το προβάδισμα από την #7 Toyota.
Στη συνέχεια, η νίκη του Nielsen έγινε ευκολότερη όταν ο Lopez είχε τετακέ στη Dunlop, σταματώντας για λίγο στην πίστα. Το συγκεκριμένο λάθος ήταν και ο επικήδειος στην προσπάθεια της Toyota να κερδίσει φέτος στο Le Mans.
FERRARI REPEAT HISTORY AT LE MANS!!! 🏆🇫🇷
#50 wins the most prestigious endurance race in the world for @FerrariHypercar!#WEC #LeMans24 #Ferrari #ROLEX pic.twitter.com/HcRRRlGQR4
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 16, 2024
Ήδη από την αρχή του 92ου 24h Le Mans, η Ferrari είχε δείξει δυνατή, με όλες τις 499P, συμπεριλαμβανόμενης της πελατειακής AF-Corse, να βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας.
Οι #50 και #83 επέλεξαν να μην αλλάξουν ελαστικά όταν άρχισε να βρέχει το απόγευμα του Σαββάτου, κάτι που τους έδωσε τεράστιο προβάδισμα από τα υπόλοιπα πληρώματα, ιδιαίτερα όταν μετά το τέλος της βροχής η πίστα στέγνωσε και κλήθηκαν να αλλάξουν εκ νέου από βρόχινα σε slick.
Οι διαφορές εξαφανίστηκαν για πρώτη φορά τη νύχτα, όταν η #15 BMW του Dries Vanthoor είχε τρακάρισμα στο τέλος της Mulsanne, μετά από επαφή με την #83 που τότε οδηγούσε ο Robert Kubica.
Χρειάστηκαν περίπου δύο ώρες από τους ανθρώπους της πίστας για να διορθωθούν οι ζημιές και να αντικατασταθούν οι μπαριέρες, με τη δράση να ξεκινά λίγο μετά τα μεσάνυχτα. Τις πρώτες πρωινές ώρες, ακόμα ένα αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα, καθώς η πυκνή ομίχλη έκανε επισφαλή την οδήγηση στην πίστα. Μέχρι εκείνο το σημείο, από την πρώτη θέση είχαν περάσει Ferrari, Toyota και Porsche.
Ο αγώνας μπήκε ξανά υπό καθεστώς πράσινης σημαίας το ξημέρωμα. Οι κατατάξεις άλλαζαν συνεχώς καθώς οι ομάδες είχαν διαφορετικά stint μεταξύ τους. Η #50 κέρδισε πολύ χρόνο στην 18η ώρα του αγώνα, λίγο πριν την τελευταία βροχόπτωση, καθώς ο Fuoco προσπέρασε την #83 και τη #5 Porsche του Frederic Makowiecki, ανεβαίνοντας 2ος.
Are you not entertained?! 🤯
The No.7 @TGR_WEC moves up to P2 after this great overtake from José Maria Lopez.#WEC #LeMans24 @24hoursoflemans pic.twitter.com/bguBv41mfD
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 16, 2024
Ο Pier Guidi κατάφερε να παραμείνει στην τελευταία θέση του βάθρου με τη #51, παρά το γεγονός πως τέθηκαν υπό έντονη πίεση από την #6 Porsche του Laurens Vanthoor.
Ο Pier Guidi, μάλιστα έλαβε ποινή 5 δευτερολέπτων για επαφή με την #8 Toyota του Brendon Hartley την προτελευταία ώρα, ένα συμβάν που έφερε τον Hartley να κοιτά ανάποδα την πίστα στη στροφή της Mulsanne.
Το μεγάλο φαβορί για τη νίκη στις 24h του Le Mans, η #6 Porsche, συμβιβάστηκε με την 4η θέση, με τους Vanthoor/Estre/Lotterer να τερματίζουν μόλις 1,1 δευτερόλεπτα πίσω από τον Pier Guidi.
Η #6 Porsche ήταν στην πρώτη θέση μέχρι τη 18η ώρα, εκμεταλλευόμενη ένα pit stop υπό καθεστώς slow zone. Ωστόσο, όταν κλήθηκε να γίνει το επόμενο pit stop του #6, η διαδικασία βρισκόταν υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, κάτι που στοίχισε αρκετό χρόνο στο #6, ρίχνοντάς το αρκετά στην κατάταξη, όπου και τερμάτισε 4η.
Στην 5η θέση κατέληξε τελικά η #8 Toyota, μετά την επαφή με τον Pier Guidi, καταφέρνοντας να τερματίσει μπροστά από την Porsche των Matt Campbell, Michael Christensen και Frederic Makowiecki.
Ένας απρόσμενος διεκδικητής για τη νίκη ήταν και η Cadillac στον φετινό αγώνα. Το μεσημέρι της Κυριακής, κάνοντας σε πολύ σωστό timing το pistop της η #2 των Alex Lynn, Earl Bamber και Alex Palou βρέθηκε στην πρώτη θέση. Ωστόσο, είχε εντελώς άλλο συγχρονισμό στα pitstop της με τους άμεσους αντιπάλους της.
Το όποιο όφελος μπορούσε να κερδίσει από την εναλλακτική της στρατηγική, η εργοστασιακή Chip Ganassi το έχασε όταν έπεσε βροχή τις τελευταίες τρεις ώρες, κάτι που ανάγκασε όλα τα πληρώματα να μπουν για βρόχινα. Έτσι, ο δύο φορές πρωταθλητής των IndyCar, Palou, τερμάτισε στην 7η θέση, μπροστά από τις δύο πελατειακές Jota Porsche.
Η #12 Jota, η οποία φτιάχτηκε εκ νέου γύρω από νέο σασί σε χρόνο ρεκόρ μετά το τρακάρισμα στο FP2 της Τετάρτης, τερμάτισε 8η, μπροστά από το #38.
Τέλος, η Peugeot αντιμετώπισε σε ακόμα έναν αγώνα προβλήματα με την 9X8 2024, με το αγωνιστικό να δυσκολεύεται να ανταγωνιστεί σε ρυθμό σε κάθε συνθήκη.
Οι Stoffel Vandoorne, Paul di Resta και Loic Duval, τερμάτισαν 11οι, μπροστά από το άλλο εργοστασιακό Peugeot, τρεις γύρους πίσω από τη νικήτρια Ferrari, ενώ αποκόμισαν και ποινή διέλευσης από τα pit για προσπέρασμα υπό καθεστώς slow zone.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!