Η Porsche GT Team πήρε την νίκη στην κατηγορία GTE-Pro η οποία έλαβε μέρος για τελευταία φορά στις 24 ώρες του Le Mans, με το No. 91 και την Porsche 911 RSR-19 με τους Gianmaria Bruni, Richard Lietz και Fred Makowiecki να σπάνε την κατάρα ύστερα από τρία χρόνια συμμετοχής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής.
Ο Γερμανός κατασκευαστής επωφελήθηκε από τις ατυχίες των AF Corse και Corvette Racing για να πάρει τις τιμές στην κατηγορία της για πρώτη φορά από το 2018 και την παρθενική νίκη για το μοντέλο RSR-19, στην δεύτερη και τελευταία παρουσία στην πίστα του de la Sarthe.
Ο Makowiecki έμπλεξε στην μάχη με το No. 51 της AF Corse με την Ferrari 488 GTE του Alessandro Pier Guidi με λιγότερες από 5 ώρες να είχαν απομείνει μέχρι που ο Ιταλός οδηγός αναγκάστηκε να μπει στα pits με ένα κλατάρισμα στο πίσω δεξί ελαστικό.
Αυτός είχε 30 και επιπλέον δευτερόλεπτα πρωτοπορία και προσπάθησε να αυξήσει το πλεονέκτημα του την τελευταία ώρα, τερματίζοντάς 42.684 δευτερόλεπτα μπροστά από τον James Calado.
Ήταν η πρώτη νίκη για το No. 91 της Porsche στο WEC από τον εναρκτήριο γύρο την σεζόν 2019-20 στο Silverstone.
🏆 LMGTE Pro Winners🏆
After a monumental fight all race, congratulations to @PorscheRaces – top GTE car home as well👏
🥇 @GianmariaBruni
🥇 @RichardLietz
🥇 @FredMako1 #LeMans24 | @FIAWEC pic.twitter.com/UMtHgzg5w5— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 12, 2022
Οι Lietz και Bruni κατέκτησαν το 4ο στέμμα τους στο Le Mans ενώ ο Frenchman Makowiecki σκόραρε την πρώτη του νίκη στο Le Mans μετά από 11 εκκινήσεις προηγουμένως.
Οι Pier Guidi και Calado έψαχναν για την 2η συνεχόμενη νίκη του στο Le Mans, αυτοί όμως τερμάτισαν μία θέση πιο κάτω, με το αυτοκίνητο που μοιράζονται με τον εργοστασιακό οδηγό της Ferrari Daniel Serra.
Το δεύτερο αυτοκίνητο No. 52 της Ferrari με τους Miguel Molina, Antonio Fuoco και Davide Rigon ολοκλήρωσε το βάθρο της κατηγορίας GTE-Pro στην 3η θέση, ωστόσο.
Αυτή ήρθαν μετά το No. 92 με την Porsche, όπου προηγήθηκε στην 8η ώρα, αλλά ένα κλατάρισμα του Michael Christensen κατέστρεψε το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου.
Ο Christensen, είχε ένα μπλοκάρισμα και αναγκάστηκε να αλλάξει φρένα, φέρνοντας το αυτοκίνητο στα pits, και έχασε τρεις γύρους τερματίζοντας στην 4η θέση της κατηγορίας με τους συνοδηγούς Kevin Estre και Laurens Vanthoor.
Η Riley Motorsports με Ferrari και τους Sam Bird, Felipe Fraga και Shane van Gisbergen ολοκλήρωσε την 5αδα αλλά δεν κατάφερε να βρει ρυθμό απέναντι στις εργοστασιακές συμμετοχές.
Και οι δύο Chevrolet Corvette C8.Rs, οι οποίες εκκίνησαν από την pole position, εγκατέλειψαν λόγο προβλημάτων, όπου ήταν η πρώτη φορά όπου η ομάδα των Pratt & Miller δεν κατάφερε να τερματίσει.
Το No. 63 με τους Jordan Taylor, Antonio Garcia και Nicky Catsburg είχε τα ηνία στις πρώτες ώρες του αγώνα προτού μία σπασμένη ανάρτηση αναγκάσουν το αυτοκίνητο να μπει στο γκαράζ.
Το αυτοκίνητο εγκατέλειψε με 6 ώρες να είχαν απομείνει αναφέροντας ότι υπάρχει σημαντική μηχανική βλάβη.
Ο κάτοχος της pole Nick Tandy και οι συνοδηγοί του Tommy Milner και Alexander Sims τερμάτισαν λίγες στιγμές αφότου ο Sims χτυπήθηκε από το No. 83 της AF Corse με την Oreca 07 Gibson του Francois Perrodo όταν προσπαθούσε να αφήσει την LMP2 να περάσει στην ευθεία Mulsanne.
Αυτό σημειώθηκε όταν ο Sims πάλευε με τον Pier Guidi για την πρωτοπορία και ενώ είχε αλλάξει φρένα προηγουμένως.
Στην κατηγορία GTE-Am η TF Sport πήρε την νίκη με τον Ben Keating και την Aston Martin
Οι Ben Keating, Henrique Chaves και Marco Sorensen πήραν την νίκη και βρέθηκαν στην κορυφή της GTE-Am, δίνοντας στην TF Sport και στην Aston Martin την δεύτερη νίκη στην κατηγορία τα τελευταία χρόνια.
Η Βρετανική ομάδα με την Aston Martin Vantage GTE πήρε την νίκη με 44.446 δευτερόλεπτα διαφορά από το No. 79 της WeatherTech Racing με Porsche και τους Julien Andlauer, Cooper MacNeil και Thomas Merrill.
Το No. 33 με την Aston απειλήθηκε μόνο όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας και γρήγορα πήρε προβάδισμα 1 γύρου και παρέμεινε στην κορυφή μέχρι το τέλος του αγώνα.
Αυτή ήταν η πρώτη νίκη στην κατηγορία και για τους τρεις οδηγούς, μαζί με τον Keating, ο οποίος είχε κερδίσει το 2019 με την Ford GT.
🏆 LMGTE Am Winners🏆
Superb result for @OfficialTFSport and @AMR_Official – sealing the Am Category after a tough 24 hours.
🥇 Ben Keating
🥇 @Marco_sorensen
🥇 Henrique Chaves#LeMans24 | @FIAWEC pic.twitter.com/Y8JqvP90wD— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 12, 2022
Η NorthWest με την AMR και τους Nicki Thiim, David Pittard και Paul Dalla Lana συμπλήρωσε το βάθρο της κατηγορίας, μπροστά από τις Porsches της GR Racing και το No. 88 της Dempsey Proton, όπου συμπλήρωσαν την πρώτη 5αδα.
Τα προβλήματα δεν έλλειψαν ωστόσο για το No. 77 της Dempsey-Proton και το No. 99 της Absolute Racing, με την ζημιά στην ανάρτηση και για τα δύο αυτοκίνητα.
Να σημειωθεί ότι το No. 93 της Proton Competition με την Porsche, και τον σταρ του Hollywood Michael Fassbender, τερμάτισαν στην 16η θέση γενικής στο ντεμπούτο τους.
Δείτε τι έγινε στην κατηγορία Hypercar
Τα αποτελέσματα του αγώνα (συνολικά)
Τα αποτελέσματα του αγώνα στις κατηγορίες GTE-Pro και GTE-Am
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!