Μετά από έναν εντυπωσιακό αγώνα 24 ωρών στο Spa για το πρωτάθλημα World Challenge Europe και το Intercontinental GT Challenge, θα δούμε τα κυριότερα και πιο σημαντικά γεγονότα που διαδραματίστηκαν καθώς και όσα στιγμιότυπα δεν προλάβαμε να αναφέρουμε στις προηγούμενες αναφορές που έγιναν.
Ο θρίαμβος της ROWE Racing συνεχίζεται μετά τις 24 ώρες του Nürburgring
Η νίκη της ROWE Racing με το No. 98 Porsche 911 GT3 R ήταν η πρώτη από το 2012 όταν η ίδια ομάδα κέρδισε και τους δύο αγώνες των 24 ωρών του Spa και του Nürburgring 24 την ίδια χρονιά. Η τελευταία ομάδα που το έκανε αυτό ήταν η Phoenix Racing με αυτοκίνητο Audi.
Το πλήρωμα της Rowe, που ανήκει στο Motorsport Competence Group, έχει τερματίσει στο βάθρο του Spa στις τελευταίες 4 από 5 συμμετοχές. Η μόνη χρονιά που ήταν εκτός αγώνα ήταν το 2017.
Οι Nick Tandy και Earl Bamber έγιναν και οι δύο αντίστοιχα για πρώτη φορά νικητές στο Spa, ενώ ο Laurens Vanthoor είχε κερδίσει με την WRT Audi το 2014. Ο Tandy έχει κερδίσει τους τρεις Ευρωπαϊκούς κλασσικούς αγώνες αντοχής 24 ωρών στο Spa, το Nürburgring και τις 24 ώρες του Le Mans.
Το αφεντικό της ROWE Hans-Peter Naundorf δήλωσε ότι “η καρδιά του σταμάτησε σε δύο περιπτώσεις” στο δράμα των τελευταίων λεπτών. Ο τρόπος που ο Nick Tandy κατάφερε να πιάσει το αυτοκίνητο (από ένα σπινιάρισμα) στην Eau Rouge ήταν απίστευτο. Και όταν άκουσα τους θορύβους στον τελευταίο γύρο, νόμιζα ότι όλα είχαν τελειώσει.”
Αρκετές ομάδες αντιμετώπισαν προβλήματα κατά την διάρκεια του αγώνα
Η Audi Sport Team Attempto αντιμετώπισε ηλεκτρικά προβλήματα όπως αναφέρθηκε ο Frederic Vervisch στην ζωντανή μετάδοση όπου αποδείχθηκε λάθος ο περιοριστής ταχύτητας, το οποίο οδήγησε σε μία ποινή διέλευσης λόγο υπερβολικής ταχύτητας στα pit.
Η Porsche ισοδυναμούσε με την Audi στην λίστα με τις περισσότερες νίκες στον αγώνα 24 ωρών του Spa στην εποχή GT σε 20 χρονιές. Και οι δύο Γερμανοί κατασκευαστές έχουν τέσσερεις συνολικά διακρίσεις. Ακόμη η Porsche έγινε η πέμπτη μάρκα που έχουν κερδίσει τα αυτοκίνητα της συνεχόμενα στην εποχή GT.
Ο Michael Christensen εξήγησε τα προβλήματα που εμφανίστηκαν σε αυτόν, στους Kevin Estre και Richard Lietz ώστε να υπερασπιστούν την νίκη τους το 2019 με την KCMG Porsche:
“Σε ένα pit stop του Kevin όταν ήρθε, τα ελαστικά άλλαξαν, αλλά οι μηχανικοί δεν ήταν 100% σίγουροι ότι ο τροχός μπήκε σωστά,” δήλωσε ο Christensen. Δύο γύρους αργότερα ο Kevin είπε ότι είχε κάποιους κραδασμούς, αλλά αυτός τελείωσε το stint και ήταν αρκετά γρήγορος. Αλλά όταν ήρθε στα pit και βγάλαμε εκτός το ελαστικό, ο άξονας καταστράφηκε. Δεν ήταν η μέρα μας.”
Η McLaren 720S GT3 είχε ένα δυνατό ντεμπούτο στον 24ωρο αγώνα καθώς τα θραύσματα από τα ελαστικά στα πρώτα στάδια του αγώνα είχαν ως αποτέλεσμα σε ένα σπασμένο εξάρτημα στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου που συνέβαλε στα προβλήματα του τιμονιού. “Προφανώς είμαστε απογοητευμένοι, αλλά είναι η πρώτη φορά ωστόσο που αγωνιζόμαστε εδώ με την 720S εναντίων των “μεγάλων αγοριών” στους παγκόσμιους αγώνες GT,” φανέρωσε ο Rob Bell, ο οποίος ήταν στο τιμόνι όταν τα θέματα έλαβαν χώρα.
Ο λόγος για τον οποίο εγκατέλειψε το No. 163 της Emil Frey Racing με την Lamborghini Huracan GT3 Evo τις τελευταίες δύο ώρες ήταν η ζημιά στο εμπρός-αριστερό δισκόφρενο που προκλήθηκε από προηγούμενη επαφή με άλλο αυτοκίνητο, όπως είπε ο εκπρόσωπος της Lamborghini. Ο Franck Perera ήταν στο τιμόνι όταν σταμάτησε, ενώ ο Albert Costa οδηγούσε την στιγμή που είχε γίνει το ατύχημα.
Η HubAuto Racing στην κατηγορία Pro με την Ferrari 488 GT3 Evo 2020 δεν κατάφερε να φτάσει στον τερματισμό μετά από ένα θέμα στο σύστημα μετάδοσης κίνησης στα τελευταία λεπτά. Ένα σύντομο pit stop για καύσιμα έβαλε τον Kamui Kobayashi στην πρωτοπορία κατά την διάρκεια της 2ης ώρας. Ωστόσο, η Ταϊβανέζικη ομάδα – η οποία άλλαξε κινητήρα στην συνέχεια του αγώνα – συνέχισε να ανταγωνίζεται με αρκετά θέματα μετά την αντικατάσταση της μονάδας διπλού Turbo V8.
Η SMP Racing με Ferrari βρισκόταν στο βάθρο μέχρι την Κυριακή το πρωί προτού εγκαταλείψει πριν το τέλος του αγώνα. Ο Sergey Sirotkin βγήκε νικητής από το σπινιάρισμα του Patrick Pilet στην στροφή 9 με λιγότερες από δύο ώρες να απομένουν, όπου έχει την εργοστασιακή υποστήριξη.
Το πλήρωμα της K-PAX Racing με Bentley ήταν ικανοποιημένο με το ντεμπούτο του στις 24 ώρες του Spa, παρά το γεγονός ότι και τα δύο αυτοκίνητα βγήκαν εκτός από τον πρώτο γύρο. “Γενικά είμαστε ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα,” δήλωσε ο υπεύθυνος του προγράμματος Darren Law. “Είχαμε δυνατά αυτοκίνητα σε κάποια σημεία του αγώνα. Είχαμε κάποιες (ποινές) που μας έριξαν πίσω αλλά ειλικρινά για πρώτη φορά ως ομάδα ήρθαμε στο Spa και τερματίσαμε στην 10η και 12η θέση, αυτό ήταν αρκετά αξιοσέβαστο.”
Τα αξιοσημείωτα της φετινής χρονιάς
Τρεις οικογενειακές υποθέσεις είχαμε στον φετινό grid στο Spa. Ο πατέρας και γιος Rob και Ricky Collard κέρδισαν στην κατηγορία Pro-Am, ενώ τα δίδυμα αδέρφια Robert και Alfred Renauer μοιράστηκαν την Porsche στην ίδια κατηγορία. Τα αδέρφια Dries και Laurens Vanthoor αγωνίστηκαν και οι δύο στην κατηγορία Pro.
Η Barwell Motorsport, για την οποία οδηγεί ο Collards, έχει κερδίσει αυτή την στιγμή τρεις διαφορετικές κατηγορίες τα τελευταία τρία χρόνια. Το Βρετανικό πλήρωμα με την Lamborghini κέρδισε το 2018 στην Am Cup, το Silver Cup πέρυσι και την Pro-Am φέτος. Δύο οδηγοί της Barwell το 2020 – οι Sandy Mitchell και Leo Machitski – έχουν στα χέρια τους περισσότερες από μία νίκες.
Σε αντίθεση με πέρυσι, το αυτοκίνητο που κέρδισε την Pro-Am κέρδισε και το Silver Cup. Ο Barwell τερμάτισε 15ος στην γενική, ένα γύρο μπροστά από την Haupt Racing Team με το No. 5 και την Mercedes-AMG GT3 Evo.
Τα στατιστικά του αγώνα και η συνέχεια του πρωταθλήματος
Ο ταχύτερος γύρος του αγώνα ήταν 2:18.146 και σημειώθηκε από την Orange 1 FFF Racing team με Lamborghini και τον οδηγό Marco Mapelli στον 238ο γύρο από τους 527.
Ενώ οι συμμετέχοντες ήταν περισσότεροι από αυτούς που δεν κατάφεραν να τερματίσουν, ένα σύνολο 18 αυτοκίνητων – ή το 32% των 56 αυτοκινήτων – χρειάστηκε να εγκαταλείψουν. Παρά τον μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων στην κατηγορία Pro, 8 αυτοκίνητα βγήκαν εκτός στον πρώτο γύρο. Αυτός ο αριθμός κέρδισε τον προηγούμενο όπου ήταν 6 το 2017.
Ο επόμενος αγώνας του Intercontinental GT Challenge είναι η εκδήλωση των 9 ωρών του Kyalami στις 12 Δεκεμβρίου.
Ο επόμενος αγώνα του Endurance Cup είναι ο τελευταίος της χρονιάς στα 1000km του Paul Ricard στις 15 Νοεμβρίου.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!