Στη Ferrari δήλωσαν πως μέχρι φέτος τα έξοδα από ζημιές έχουν ανέλθει στα 2.5 εκατ. ευρώ, κάτι που δείχνει πως η Formula 1 θα πρέπει να αναθεωρήσει τα πλαφόν στα κόστη και τα όριά τους.
Οι κορυφαίες ομάδες της Formula 1 έχουν να αντιμετωπίσουν φέτος έναν μεγάλο πονοκέφαλο, καθώς προσπαθούν να κάνουν περικοπές στα έξοδά τους για να πιάσουν το πλαφόν των 145 εκατ. δολαρίων που έχει εισαχθεί.
Τόσο η Mercedes όσο και η Red Bull έχουν αναφερθεί στη δυσκολία του να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες μέσα στο χειμώνα που πέρασε, καθώς έπρεπε να απολύσουν προσωπικό που δεν είχαν πλέον τους πόρους να διατηρήσουν στις τάξεις τους.
Αλλά, καθώς η σεζόν προχωρά, έχει υπάρξει η ανησυχία σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ομάδες όταν έρχονται αντιμέτωπες με απρόσμενα ατυχήματα και ζημιές.
Το ατύχημα του Valtteri Bottas στην Imola οδήγησε τη Mercedes στο να σκεφτεί πως θα πρέπει να σταματήσει τις αναβαθμίσεις για την εξέλιξη της W12, ενώ και η Red Bull ήταν πολύ δυσαρεστημένη με τις ζημιές των 1.8 εκατ. δολαρίων που είχε η RB16B του Max Verstappen μετά το ατύχημα με τον Lewis Hamilton στο Silverstone.
Ο επικεφαλής της Ferrari, Mattia Binotto, έκανε την πρόταση μετά το Ουγγρικό Grand Prix, τα κόστη των ζημιών από ατυχήματα να επιβαρύνουν την ομάδα του υπαίτιου οδηγού. Ωστόσο, ενώ οι ομάδες δεν συμφωνούν στο σύνολό τους με αυτό το σενάριο, καθώς δεν το βρίσκουν ρεαλιστικό, ο Binotto θεωρεί πως υπάρχουν βάσιμοι λόγοι ώστε τουλάχιστον οι ομάδες και οι επικεφαλής, να συζητήσουν από κοινού με τη F1 γι’ αυτό.
Ο Ιταλός δήλωσε πως η έρευνα πάνω στους λογαριασμούς του 2021 μέχρι στιγμής, δείχνει πως η Ferrari έχει αναγκαστεί να πληρώσει 2.5 εκατ. ευρώ για ζημιές, το οποίο δείχνει και το περιθώριο που θα πρέπει να αφήσουν οι ομάδες στον προϋπολογισμό τους, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν σε απρόσμενα συμβάντα.
“Πρόκειται για συνολικές ζημιές και μερικές φορές μπορούμε να τις προκαλέσουμε οι ίδιοι σε μάς, έτσι δεν πρόκειται για άλλες ομάδες που μας ζημιώνουν”, τόνισε ο Binotto.
‘Αυτό τον καιρό, υπάρχει πολλή κουβέντα σχετικά με το εάν υπάρχει ένα ατύχημα και υπάρχει υπαιτιότητα σε οδηγό, θα πρέπει εσύ που δεν έχει την υπαιτιότητα να εξαιρεθείς από το πλαφόν στα κόστη για τις επιδιορθώσεις αυτές;”.
“Θεωρώ πως είναι ένα σημαντικό επιχείρημα σίγουρα, επειδή ο λόγος που ανέφερα τα 2.5 εκατ. ευρώ είναι για να δείξω πως η συνολική ζημιά μπορεί να είναι σημαντική. Έτσι, μήπως θα έπρεπε να σκεφτούμε ένα διαφορετικό είδος κανονισμού για τις περιπτώσεις αυτές;”.
“Πιστεύω πως σίγουρα υπάρχει κάποια αξία να το κοιτάξουμε. Θεωρώ πως σίγουρα δεν υπάρχουν προφανείς λύσεις, αλλά είναι κάτι που αναμφίβολα θα συζητήσουμε με τη FIA, τη F1 και τις άλλες ομάδες μέσα στις επόμενες εβδομάδες, πιθανότατα θα το αντιμετωπίσουμε, ώστε να δούμε εάν υπάρχουν μελλοντικές λύσεις”.
Πέρα από τα κόστη των ζημιών, υπάρχει επίσης και μια νέα σχετικά διαμάχη σχετικά με το εάν οι ομάδες θα έπρεπε να εξαιρεθούν από ποινές στο grid εάν υποστούν ζημιά στον κινητήρα τους ως αποτέλεσμα ενεργειών άλλου οδηγού και αναγκαστούν να πάρουν κάποια μονάδα ισχύος πέραν του ορίου των τριών μέσα στη σεζόν.
Ο Charles Leclerc έχασε τον δεύτερο κινητήρα του για το 2021, μετά την επαφή που είχε με τον Lance Stroll στο Hungaroring. Έτσι, ο Binotto πιστεύει πως υπάρχουν λόγοι για να συζητηθεί μια ενδεχόμενη αλλαγή και στο κομμάτι αυτό, ακόμα και εάν η επίλυσή του είναι όντως περίπλοκο ζήτημα.
“Δεν υπάρχει προφανής λύση”, τόνισε εκ νέου ο Ιταλός. “Εάν υπάρξει ζημιά σε έναν κινητήρα, όπως στην περίπτωσή μας στην Ουγγαρία, ήταν ένας κινητήρας που δεν ήταν νέος, αλλά είχαμε σκοπό να τον χρησιμοποιήσουμε κι άλλο”.
“Αντικαθιστώντας τον, βάζουμε έναν νέο κινητήρα, έτσι δεν έχουμε μια αντικατάσταση με τα ίδια χιλιόμετρα στην πλάτη της και την ίδια διάρκεια ζωής. Είναι περίπλοκο το ζήτημα αυτό”.
“Υπάρχουν συζητήσεις για περαιτέρω περικοπές το 2025, μένοντας από τους 3 στους 2 δωρεάν κινητήρες ανά οδηγό μέσα στη σεζόν. Είναι άρα ξεκάθαρο πως όσο λιγότερους κινητήρες έχουμε, είναι όλο και πιο σημαντικό το θέμα αυτό”.
“Θα συζητήσουμε γι’ αυτό με όλες τις άλλες ομάδες και με τη FIA, επειδή είναι σίγουρα ένα θέμα που έχει προκύψει αυτό τον καιρό, ήρθε στο φως από αρκετές πηγές και έτσι πρέπει να διερευνηθεί. Αλλά δεν θεωρώ πως είναι μια εύκολη λύση”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!