Η FIA λέει ότι το αεροδυναμικό πακέτο για το 2019 που έχει σχεδιαστεί για να βελτιώσει τις προσπεράσεις στη Formula 1 θα προσθέσει επίσης περίπου 1,5 δευτερόλεπτα στο γυρολόγιο.
Το πακέτο περιλαμβάνει μία απλοποιημένη εμπρόσθια αεροτομή και μπροστινούς αγωγούς φρένων, καθώς και ένα μεγαλύτερο πτερύγιο στην πίσω πτέρυγα για πιο ισχυρό αποτέλεσμα του DRS.
Όλα αυτά προσθέτουν ότι τα αυτοκίνητα είναι λιγότερο αποτελεσματικά από ό, τι τώρα.
“Αναμένουμε ότι ο κανόνας αυτός θα μεταβληθεί περίπου στο ένα τρίτο του τρόπου μείωσης των επιδόσεων του D.E.L.T.A μεταξύ 16 και 17,” δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής της FIA Nikolas Tombazis.
“Έτσι αναμένουμε να χάσουμε 1,5 δευτερόλεπτο και όχι πάνω απ’ αυτό το είδος της τάξης. Είναι όμως λίγο δύσκολο να προβλέψουμε ακριβώς το ύψος της ανάπτυξης που θα βάλουν οι ομάδες. “Αλλά σίγουρα αναμένουμε να χάσουμε τις επιδόσεις αυτής της τάξης μεγέθους που έχουμε ως τώρα.”
Ο Tombazis είναι σίγουρος ότι οι αλλαγές θα κάνουν τη διαφορά στην προσπέραση.
“Νομίζω ότι η πιθανότητα να το κάνουμε καλύτερο είναι πολύ καλή και υπάρχει η πιθανότητα να το κάνουμε καλύτερο, αλλά ίσως όχι με ένα τεράστιο ποσό. “Νομίζω ότι η πιθανότητα ότι θα είναι χειρότερα τα πράγματα είναι σχεδόν μηδενική, αν όχι απίθανη, κατά την άποψή μου.
“Ελπίζουμε να κάνουμε μια βελτίωση σε στενούς αγώνες και να είμαστε σε θέση να παρακολουθήσουμε πιο στενά. Η αλλαγή των πτερυγίων για το επόμενο έτος δεν είναι μόνο η τελική πλατφόρμα.
“Στις σπουδές μας, τα ίχνη του μπροστά είναι αυτά που επηρεάζει το πίσω μονοθέσιο και χάνοντας τον έλεγχο αυτού που αισθανόμαστε πρόκειται να κάνουμε ένα μια βήμα βελτίωσης, αλλά δεν περιμένω τα μονοθέσια να χτυπάνε το ένα με τ’ άλλο όπως τα τουριστικά αυτοκίνητα”.
Πρόσθεσε ότι εάν δεν είχε ενεργήσει η FIA, θα ήταν ακόμη δυσκολότερο για τους οδηγούς να ακολουθήσουν ένα άλλο προπορευόμενο μονοθέσιο τα τελευταία δύο χρόνια της τρέχουσας φόρμουλας, καθώς οι ομάδες συνέχιζαν να αναπτύσσουν τα αεροδυναμικά τους πακέτα.
“Θα ήθελα επίσης να προσθέσω ότι ο τρόπος εξέλιξης που πηγαίνει στα τρέχουσα αγωνιστικά μονοθέσια, ένα από τα βασικά καθήκοντα ενός αεροδυναμιστή σε μια ομάδα της F1 είναι να μετακινήσει τον τροχό από τα ίχνη περαιτέρω έξω για το όφελος του αυτοκινήτου τους. “Όσο πιο έξωθεν τόσο λιγότερο επηρεάζει τον διαχύτη και τη πίσω πτέρυγα και κερδίζουν απόδοση, αυτός είναι και ο βασικός τους στόχος. Αυτός ο βασικός στόχος όμως είναι επίσης κακός για το επερχόμενο μονοθέσιο.
“Η προσδοκία μου είναι ότι αν δεν κάνουμε μια αλλαγή κανόνα, τα επόμενα δύο χρόνια, ’19 και ’20, θα επιδεινωθούν σταδιακά.
“Μέρος της αλλαγής του κανόνα είναι επίσης να σταματήσουμε αυτή την τάση και να κάνουμε μια αλλαγή βημάτων. Θεωρούμε ότι αυτά τα χαρακτηριστικά απόδοσης θα ήταν χειρότερα για το 19 και το 20, αν δεν κάναμε τίποτα”.
Η FIA θα συναντηθεί την Τετάρτη στη Βαρκελώνη με τους τεχνικούς διευθυντές των ομάδων για να συζητήσει τις λεπτομέρειες των νέων μέτρων και να ακούσει οποιαδήποτε ανατροφοδότηση σχετικά με πιθανά κενά που θα μπορούσαν να ανακαλυφθούν μετά την ψήφιση των κανόνων στις 30 Απριλίου.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!