Κόλαφος το αφεντικό της Red Bull Formula 1, Christian Horner, πιστεύει ότι η ασφάλεια είναι «ένα πολύ εύκολο χαρτί για να παίξεις» εν μέσω της διαμάχης μεταξύ των ομάδων σχετικά με τις προτεινόμενες αλλαγές πατώματος της FIA για το 2023.
Σε μια προσπάθεια να περιορίσει το πρόβλημα του porpoising που αντιμετώπισαν πολλές ομάδες στις αρχές της φετινής σεζόν σύμφωνα με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς, η FIA ανακοίνωσε πριν από το Γαλλικό GP ότι θα τροποποιήσει τους κανόνες για την επόμενη χρονιά για λόγους ασφαλείας.
Αυτό περιλάμβανε την ανύψωση των άκρων του πατώματος κατά 25 mm, καθώς και την εισαγωγή πιο αυστηρών ελέγχων στα πατώματα, αλλά προκάλεσε την αντίδραση πολλών ομάδων που θα μπορούσαν να αμφισβητήσουν τη FIA.
Η Red Bull έχει εκφράσει την αντίθεσή της σε οποιεσδήποτε αλλαγές κανόνων κατά τη διάρκεια αυτής της χρονιάς, λέγοντας ότι οι ομάδες που δεν έχουν έρθει αντιμέτωπες με τους δελφινισμούς δεν πρέπει να πληρώσουν το τίμημα για άλλες που έχουν δυσκολευτεί περισσότερο.
Ερωτηθείς μετά το Γαλλικό GP της Κυριακής πώς πίστευε ότι θα επιλυόταν το έπος, ο Horner κάλεσε τους διαμορφωτές κανόνων της F1 «απλώς να ακολουθήσουν την κανονική διαδικασία».
«Και πάλι, δεν είδα κανένα πρόβλημα εδώ [στη Γαλλία]», είπε ο Horner. «Νομίζω ότι στους τελευταίους τρεις ή τέσσερις αγώνες, πραγματικά δεν είδατε κανένα πρόβλημα. Επομένως, πιστεύω ότι πρέπει απλώς να υπάρξει μια λύση κοινής λογικής, όχι να ξαναγράψουμε το εγχειρίδιο κανόνων για το επόμενο έτος σε μια στιγμή του έτους, με ανώτατα όρια προϋπολογισμού εκεί που είναι, κάτι που είναι πολύ αργά.»
«Νομίζω ότι είναι στην πραγματικότητα ένα ακόμη μεγαλύτερο ζήτημα για μερικές από τις μικρότερες ομάδες, που πολύ απλά δεν θα είχαν τους πόρους για να μπορέσουν να αντιδράσουν. Νομίζω ότι όποιο μέτρο ληφθεί, πρέπει απλώς να είναι λογικό».
Ο Horner ισχυρίστηκε νωρίτερα στο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο ότι οι αλλαγές στο πάτωμα ήταν μόνο για να βοηθηθεί μια «συγκεκριμένη ομάδα», αναφερόμενος στη Mercedes, η οποία έχει δυσκολευτεί περισσότερο από τους περισσότερους με το να αναπηδήσει στο μονοθέσιό της.
Η Mercedes αρνήθηκε ότι συμβαίνει αυτό, λέγοντας ότι οι αλλαγές στο πάτωμα δεν είναι εγγυημένο ότι θα βελτιώσουν τη φόρμα της.
Σύμφωνα με τους τεχνικούς κανονισμούς της FIA, οι αλλαγές ασφαλείας μπορούν να γίνουν χωρίς την υποστήριξη των ομάδων «χωρίς ειδοποίηση ή καθυστέρηση», αλλά υπάρχουν αμφιβολίες από ορισμένες ομάδες ότι πρόκειται για ένα πραγματικό ζήτημα ασφάλειας.
«Πραγματικά θα αμφισβητούσα ότι είναι θέμα ασφάλειας», είπε ο Horner την Κυριακή. «Εξαρτάται από μια ομάδα πώς επιλέγει να χειρίζεται το αυτοκίνητό της. Μπορείτε να αφαιρέσετε το porpoising πολύ εύκολα, αλλά αυτό είναι στη θυσία της απόδοσης. Ως εκ τούτου, δεν είναι καθήκον της FIA να διασφαλίσει ότι μια ομάδα είναι ανταγωνιστική. Διαφορετικά, θα είχαμε κινητήρα BOP [ισορροπία απόδοσης] τα τελευταία 10 χρόνια».
Ο Horner αναγνώρισε ότι μέρος του προβλήματος ήταν ότι δεν υπήρχε ορισμός του τι συνιστά ζήτημα ασφάλειας σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA και είπε ότι η ασφάλεια ήταν «ένα πολύ εύκολο χαρτί για να παίξει».
«Επειδή θεωρητικά, τότε δεν είναι αντικείμενο ψηφοφορίας σε επιτροπή ή Παγκόσμιο Συμβούλιο», είπε ο Horner.
«Νομίζω ότι κάτι μπορεί να γίνει, αλλά νομίζω ότι πρέπει να είναι λογικό. Οι αριθμοί που έχουν συζητηθεί είναι πολύ ακραίοι σε σύγκριση με την πραγματικότητα του τι πιθανώς θα μπορούσε να γίνει».
Πρόσθεσε ότι η F1 έπρεπε να είναι προσεκτική για να αποφύγει την «υπερβολική αντίδραση λόγω αυξημένου porpoising σε μερικές μεμονωμένες πίστες» και ότι ήταν πεπεισμένος ότι οι ομάδες θα συγκλίνουν στη διαχείριση του ζητήματος κατά τη διάρκεια του χειμώνα ούτως ή άλλως χωρίς τις προτεινόμενες αλλαγές.
Αν και υπάρχει διάσταση μεταξύ των ομάδων, όλες έχουν τονίσει την ανάγκη για γρήγορη επίλυση καθώς αρχίζουν να εξετάζουν τον αντίκτυπο οποιωνδήποτε αλλαγών κανόνων στα μονοθέσια τους για το 2023.
Ο Horner πίστευε ότι οι μικρότερες ομάδες που αντιτάχθηκαν στις τροποποιήσεις ήταν «ακόμα πιο ενθουσιασμένες για αυτό από εμάς» και θα είχαν «μεγαλύτερη φωνή για αυτό από εμένα».
«Είναι πολύ αργά για να επανασχεδιάσεις ένα αυτοκίνητο τώρα για την επόμενη χρονιά», είπε ο Horner. «Αν μιλάνε για τις ανυψώσεις των 25 χιλιοστών στο ύψος του δαπέδου, αυτό είναι ένα εντελώς διαφορετικό σύνολο αεροδυναμικής».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!