Οι Mike Conway, Kamui Kobayashi και Jose Maria Lopez κέρδισαν τον αγώνα 1000 Miles of Sebring καθώς η Toyota Gazoo Racing νίκησε τους νεοεισερχόμενους της κατηγορίας Hypercar για να πάρει μία νίκη κυριαρχίας με 1-2.
Ο Ιάπωνας κατασκευαστής ξεκίνησε την χρονιά υπερασπίζοντας τον τίτλο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής από τις νέες ομάδες όπου ξεπρόβαλαν με την pole position να πηγαίνει την Πέμπτη στην Ferrari και την AF Corse και ακολουθούσαν οι Porsche και Cadillac.
Ο Conway τερμάτισε 2.168 δευτερόλεπτα μακριά από τον Brendon Hartley ο οποίος μοιράζεται το No. 8 της Toyota με τους Sebastien Buemi και Ryo Hirakawa.
Η AF Corse κατάφερε να βρεθεί στο βάθρο στο ντεμπούτο της με την Ferrari 499P, αν και ο Ιταλός κατασκευαστής με το No. 50 και τους Antonio Fuoco, Miguel Molina και Nicklas Nielsen τερμάτισε 2 γύρους πίσω από τον νικητή.
Η Chip Ganassi Racing τερμάτισε στην 4η θέση με την μοναδική Cadillac V-Series.R μπροστά από τις δύο Porsche 963s της Penske.
Η Toyota πήρε τον έλεγχο στον πρώτο γύρο της χρονιάς την 1η ώρα του αγώνα όταν ο Fuoco μπήκε στα pits υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας λόγο το ατύχημα στην 1η στροφή για τον Luis Perez Companc ο οποίος αναποδογύρισε το μονοθέσιο.
Και οι δύο Ferraris ήρθαν από την 1η και 4η θέση, δίνοντας στην Toyota αργότερα την 1η και 2η θέση όπου και κράτησαν το αποτέλεσμα μέχρι τέλους.
Το No. 8 προηγούταν λίγο πριν την 5η ώρα όταν ο Kobayashi πληροφορήθηκε για να περάσει τον Hartley.
Η διαφορά μεταξύ των Toyotas μεγάλωσε και έμεινε έτσι κατά την διάρκεια των stints από τους Lopez και Hirakwa, προτού ο Kobayashi αυξήσει την διαφορά από τον Buemi για περισσότερα από 10 δευτερόλεπτα.
Οι Conway και Hartley πήραν τα ηνία από εκεί και έπειτα για το τελευταίο stint του μονοθέσιου No. 8 τρώγοντας την διαφορά, ωστόσο με το No. 7 να κρατάει την νίκη και την πρωτοπορία στην βαθμολογία των οδηγών.
Η Ferrari δεν κατάφερε να επωφεληθεί από την στρατηγική των pit stops και στο τέλος μπήκε σε μάχη για το τελευταίο σκαλί του βάθρου με τις Porsche Penske Motorsport και Chip Ganassi Racing.
Οι τρεις κατασκευαστές πάλευαν ανά τακτά χρονικά διαστήματα μέχρι που η Ferrari κέρδισε το πάνω χέρι όταν ο Molina προσπέρασε το No. 6 και την Porsche 963 του Andre Lotterer.
Και οι δύο Porsche έχασαν χρόνο με μεγάλα pit stop στο δεύτερο μισό του αγώνα, γεγονός που συνέβαλε στο να ξεφύγει η Ferrari, και η Cadillac να τερματίσει στην τέταρτη θέση. Ο Earl Bamber τερμάτισε 10 δευτερόλεπτα πίσω από τον Fuoco, με την Cadillac στην οποία μοιράζεται με τους Alex Lynn και Richard Westbrook.
Το No. 5 της Porsche ολοκλήρωσε την πρώτη 5αδα, με τον Frederic Makowiecki να περνάει την γραμμή του τερματισμού 2 γύρους πίσω από τον Bamber και 23 δευτερόλεπτα μπροστά από το No. 6 του teammate του Kevin Estre.
Το No. 51 της Ferrari βρισκόταν επίσης στο βάθρο για λίγο, αλλά έπεσε πιο κάτω από την μέση όταν ο Alessandro Pier Guidi είχε επαφή με δύο αυτοκίνητα της GTE-Am μετά από 6 ώρες.
#51 @FerrariHypercar in trouble. 🛞#WEC #1000MSebring pic.twitter.com/TnfwEpzHhP
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) March 17, 2023
Ο κάτοχος του τίτλου στην GTE-Pro, είχε μία επαφή με τον Francesco Castellacci στην στροφή 15, ενώ η επαφή του Pier Guidi ήταν ο λόγος για να χάσει τον έλεγχο και να χτυπήσει το πίσω μέρος της Project 1-AO με την Porsche 911 RSR-19.
Ενώ και τα δύο LMH της Ferrari είχαν άτυχες στιγμές, οι υπόλοιποι κατασκευαστές των LMH, η Peugeot είχε ένα καταστροφικό αγώνα με τα δύο υβριδικά 9X8s να αντιμετωπίζουν αρκετά θέματα.
Στο No. 94 της Peugeot κόλλησε η πρώτη ταχύτητα στον γύρο προθέρμανσης προτού εμφανιστεί ένα πρόβλημα με το υβριδικό σύστημα και μείνει αρκετά πίσω στην κατάταξη.
Ο Paul Di Resta κράτησε το δεύτερο μονοθέσιο της Peugeot κοντά στα υπόλοιπα Hypercars στην 1η ώρα του αγώνα, αλλά το μονοθέσιο No. 93 έπεσε εκτός μάχης με ένα άγνωστο πρόβλημα.
Η Floyd Vanwall Racing Team είχε μία αξιόπιστη διαδρομή συγκριτικά με τα υπόλοιπα Hypercars για το μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα, αν και υπήρξε ένα συμβάν όταν μία από τις Peugeot στην στροφή 17 έπεσε στο πίσω μέρος της Vanwall.
The #93 @peugeotsport and @Vanwall_Racing clash in T17.#WEC #1000MSebring pic.twitter.com/WGJWLYZ805
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) March 17, 2023
H Glickenhaus, από την άλλη, αντιμετώπισε προβλήματα από το ξεκίνημα με την ανάφλεξη του κινητήρα και εγκατέλειψε νωρίς με το μονοθέσιο να σταματάει στην πίστα.
JOTA και Corvette πήραν τις νίκες στις κατηγορίες τους
Η Hertz Team JOTA κυριάρχησε στην κατηγορία LMP2 με το No. 48 και την Oreca 07 Gibson με τους Will Stevens, Yifei Ye και David Beckmann, ενώ η Corvette Racing κέρδισε στο ντεμπούτο της στην κατηγορία GTE-Am.
Η JOTA νίκησε την Prema Racing σε μία μάχη στο τέλος με λίγα καύσιμα, καθώς ο Stevens επωφελήθηκε από τον ανεφοδιασμό του Mirko Bortolotti 3 λεπτά πριν το τέλος.
Hertz Team Jota #48 strongest amongst the LMP2s at Sebring.#WEC #1000MSebring @JotaSport pic.twitter.com/5QlrhQCVx1
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) March 18, 2023
Οι Bortolotti, Daniil Kvyat και Doriane Pin έπεσαν στην 3η θέση πίσω από το No. 22 της United Autosports με Oreca των Filipe Albuquerque, Phil Hanson και Frederick Lubin.
Η United έλεγχε τις πρώτες ώρες του αγώνα με τον κάτοχο της pole Josh Pierson να εγκαταλείπει λόγο ενός προβλήματος στην κάμερα του cockpit.
Στην κατηγορία GTE-Am, η Corvette Racing πραγματοποίησε ένα επιτυχημένο ξεκίνημα στην πρώτη της προσπάθεια με τους Nicky Catsburg, Nico Varrone και Ben Keating να κερδίζουν με ένα γύρο διαφορά.
Η Αμερικάνικη ομάδα, η οποία πέρυσι αποχώρησε από την GTE-Pro, έλεγχε τον αγώνα στο δεύτερο μισό ύστερα από την ζημιά που είχε η Iron Dames στην 3η ώρα του αγώνα.
Το No. 77 της Dempsey-Proton Racing με Porsche τερμάτισε στην 2η θέση της κατηγορίας, 15 δευτερόλεπτα μπροστά από το No. 57 της Kessel Racing με την Ferrari 488 GTE Evo.
LMP2 | @JotaSport win LMP2 with its #48 car as Yifei Ye, Will Stevens and David Beckmann control final half of the race.
Full LMP2 race results 👇 pic.twitter.com/mCrQh5JuIO
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) March 18, 2023
LMGTE Am | #33 @CorvetteRacing takes first LMGTE Am win of 2023 as Nicolas Varrone, Ben Keating and Nicky Catsburg hold off challenges from Aston Martin, Ferrari and Porsche.
Full LMGTE Am results 👇 pic.twitter.com/PKJ7rnajr2
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) March 18, 2023
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!