Ο CEO της Aston Martin, Andy Cowell, αποκάλυψε την έκταση της προσήλωσης του Adrian Newey στους κανονισμούς του 2026, που πρόκειται να αλλάξουν πολλά στο grid της F1.
Από τον περασμένο Μάρτιο, ο Adrian Newey αποτέλεσε και επίσημα στέλεχος της Aston Martin, αναλαμβάνοντας τον ρόλο του Διαχειριστικού Τεχνολογικού Συνεργάτη. Μετά από τις κλασσικές συστάσεις με το κοινό και την ομάδα, ο Βρετανός σχεδιαστής έπιασε αμέσως δουλειά στο σχεδιαστήριό του.
Η νέα του ομάδα έχει στη διάθεσή της ένα εντελώς νέο εργοστάσιο, νέα αεροσήραγγα, ενώ από του χρόνου θα μπορεί να καυχιέται πως είναι μια πλήρως εργοστασιακή ομάδα με την αποκλειστική τεχνολογική συνεργασία με τη Honda αλλά και την εταιρεία καυσίμων και λιπαντικών, Aramco. Όλα αυτά, στη θεωρία, αποτελούν συστατικά για μια ομάδα που μπορεί να κάνει πρωταθλητισμό.
Τα πλάνα της ομάδας του Lawrence Stroll να ανέβει στην κορυφή του σπορ δεν είναι σε καμία περίπτωση κρυφά, καθώς στοχεύει να εκμεταλλευτεί μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές τεχνικών κανονισμών στην ιστορία της F1, καθώς επηρεάζονται οι κινητήρες, το σασί, η αεροδυναμική, ακόμα και τα ελαστικά.
Ο Newey, κορυφαίος αεροδυναμιστής στην ιστορία του αθλήματος, έχει κατακτήσει τίτλους σε Williams, McLaren και Red Bull. Μάλιστα στην τελευταία του ομάδα, κατάφερε να συμβάλλει τα μέγιστα στο να τη μετατρέψει από μια ομάδα του midfield σε μια από τις πιο πετυχημένες των τελευταίων δύο δεκαετιών. Και όλα ξεκίνησαν από τις αλλαγές του 2009 για την ομάδα του Milton Keynes.
“Είναι σχεδιαστής αγωνιστικών αυτοκινήτων. Ένας απ’ τους καλύτερους”, δήλωσε σχετικά ο Cowell για τον Newey.
“Από την πρώτη ημέρα, σιγουρευτήκαμε πως θα είναι σωστά προετοιμασμένο το εργασιακό του περιβάλλον. Ήρθε στο εργοστάσιό μας και αμέσως μπήκε σε συναντήσεις για τους νέους κανονισμούς, σχετικά με τη σχεδιαστική φιλοσοφία πάνω στην οποία είχαμε ήδη δουλέψει”.
Ο Cowell εξήγησε πως, αμέσως μόλις ο Newey βολεύτηκε στο νέο του περιβάλλον, ξεκίνησε τη δουλειά για το μονοθέσιο του 2026, διατηρώντας ελάχιστη επικοινωνία με τον έξω κόσμο και, γενικά, με πράγματα που θα μπορούσαν να του αποσπάσουν την προσοχή.
“Εξηγήσαμε τα χρονοδιαγράμματα και την αντίστροφη μέτρηση για τις πρώτες δοκιμές και τον πρώτο αγώνα. Και τονίσαμε όλες τις καταληκτικές ημερομηνίες για τις πληροφορίες που πρέπει να δοθούν για την κατασκευή του μονοθεσίου (του 2026)”, συνέχισε ο Cowell.
“Αμέσως ξεκίνησε δουλειά με τους μηχανικούς, κάνοντας σκαριφήματα στον πίνακά του. Είναι στη φάση που αυτή τη στιγμή σχεδιάζει θεμελιώδη εξαρτήματα του μονοθεσίου. Το 90% του μονοθεσίου φτιάχνεται στο εργοστάσιο, και εκεί θέλουμε να βρίσκεται και ο Adrian”.
“Έχει το γραφείο του, όλοι που περνάν απ’ έξω λένε πως τον βλέπουν μονίμως σκυμμένο στον πίνακα να σχεδιάζει. Σίγουρα, μπορώ να σας πω πως δεν πηγαίνει σε συναντήσεις, δεν απαντά σε mails, απλά σχεδιάζει ένα γρήγορο μονοθέσιο αυτή τη στιγμή. Και όλοι τον υποστηρίζουμε στη διαδικασία αυτή”.
Η Aston αναμένεται να κάνει ένα μεγάλο βήμα για την επόμενη χρονιά, καθώς μετατρέπεται σε μια πλήρως εργοστασιακή ομάδα. Μάλιστα, το ότι οι δοκιμές του 2026 είναι σχεδόν 9 μήνες μακριά, κάνει τα πράγματα ακόμα μια πιεστικά.
“Θα πρέπει να δουλέψουμε σκληρά, οι στόχοι είναι περίπλοκοι, τα χρονικά περιθώρια είναι περίπλοκα”, δήλωσε σχετικά ο Cowell. “Το παλεύουμε, αναπτυσσόμαστε, εφαρμόζουμε νέα εργαλεία και σχηματίζουμε έναν πολύ μεγάλο οργανισμό. Έχουμε μια μεγάλη μάχη μπροστά μας, όμως, για να παράξουμε ένα γρήγορο πακέτο για το 2026”.
Foundations for the future. pic.twitter.com/8p5IOZ2ji0
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) April 24, 2025
Τέλος, αναφορικά με τις σκέψεις για εμπλοκή του Newey με το φετινό μονοθέσιο, το οποίο μέχρι στιγμής είναι από τα λιγότερο ανταγωνιστικά του grid, ο Cowell ξεκαθάρισε πως δεν υπάρχει καμία πρόθεση εμπλοκής του Βρετανού σχεδιαστή.
“Το 100% του χρόνου του Adrian είναι αφιερωμένο στο ’26. Οι δοκιμές είναι στα τέλη Ιανουαρίου. Έτσι, το να έχουμε έτοιμο μονοθέσιο για τότε απαιτεί να παρθούν πολύ νωρίς αποφάσεις για κάποια πράγματα. Και ξεκάθαρα, όλα είναι νέα. Δεν μένει τίποτα ίδιο σε σχέση με φέτος”.
“Υπάρχει πολλή δουλειά να γίνει και ο Adrian εστιάζει αποκλειστικά σε αυτή. Έχει προσηλωθεί στα εργαλεία που χρησιμοποιούμε και όχι αμιγώς στο κομμάτι της επίδοσης του φετινού μονοθέσιου”, ολοκλήρωσε ο Cowell σχετικά.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!