8. Θα ανατρέψει η Renault την Force India – ή θα φτάσει ακόμα ψηλότερα;
Λίγες ομάδες τελείωσαν την περασμένη σεζόν με τόσο μεγάλο χαμόγελο όπως η Renault, η οποία πήρε από την Toro Rosso την έκτη θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών στον τελευταίο αγώνα στο Abu Dhabi. Αυτό ολοκλήρωσε μια πολύ ελπιδοφόρα χρονιά για τον Γάλλο κατασκευαστή στην οποία σημείωσε σημαντική πρόοδο τόσο στα μέτωπα του κινητήρα όσο και στο σασί, καθώς και στη στελέχωση ενός από τους πιο δυναμικούς συνδυασμούς οδηγών στο grid, καθώς ο Carlos Sainz ήρθε στα τέλη του έτους από την Toro Rosso για να συνεργαστεί με τον πάντα εντυπωσιακό Nico Hulkenberg.
Το ερώτημα είναι τι θα συμβεί στη συνέχεια; Με τον ίδιο κινητήρα, η Red Bull αποδείχθηκε ταχύτερη από την εργοστασιακή ομάδα και εάν η McLaren με τους κινητήρες της Renault επίσης προχωρήσει μπροστά, μπορεί να υπάρξει κάποια αμηχανία.
Και πάλι, δεν μπορεί κάποιος να πει ότι μια ομάδα με βλέψεις και καλή χρηματοδότηση όπως η Renault – που έχει κάνει κάποιες σημαντικές προσλήψεις τα τελευταία δύο χρόνια – δεν θα κάνει άλλο ένα αξιοπρεπές βήμα, αν και ίσως το να ξεπεράσει τις Williams και Force India – που είχαν κοντινό ανταγωνισμό σε μερικούς αγώνες στο τέλος του 2017 – στους κατασκευαστές είναι ένας πιο ρεαλιστικός στόχος από ότι η πρόκληση των τριών πρώτων.
9. Μπορεί η Alfa Romeo και ο Leclerc να ανατρέψουν την τύχη της Sauber;
Οι τελευταίες δύο σεζόν δεν ήταν καθόλου καλές για την Sauber, με την ελβετική ομάδα να συγκεντρώνει μόλις επτά πόντους καθώς δυσκολεύτηκαν στη τελευταία θέση σε ιεραρχία δυναμικότητας.
Αλλά τελικά φαίνεται να υπάρχει καθαρός ουρανός στον ορίζοντα. Όχι μόνο η ομάδα έχει τακτοποιήσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς και το τμήμα διεύθυνσης, αλλά έχει και μια νέα τεχνική και εμπορική συνεργασία με την Alfa Romeo, η οποία θα παρέχει ένα δυνατό σημείο εκκίνησης από το οποίο θα αναβιώσει την τύχη της.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Sauber θα έχει τους τελευταίων προδιαγραφών κινητήρες της Ferrari, γεγονός που αποτελεί σοβαρή αναβάθμιση από τους παλαιούς κινητήρες (2016) που τους άφησαν πιο πίσω το 2017, χωρίς να αναφέρουμε τις μονάδες ισχύος της Honda που για κάποια περίοδο είχαν συμφωνήσει να χρησιμοποιήσουν για φέτος.
Η ελβετική ομάδα έχει επίσης υπογράψει ένα από τα πιο λαμπρά ταλέντα του μηχανοκίνητου αθλητισμού για να αγωνιστεί μαζί με τον πιο έμπειρο οδηγό της ομάδας Marcus Ericsson – τον νεαρό οδηγό της Ferrari Charles Leclerc. Ο 20χρονος από το Μονακό έρχεται με τεράστια φήμη αφού κυριάρχησε την F2 ως rookie την περασμένη σεζόν. Θα έχει παρόμοια απόδοση στην F1 το 2018; Αν του δοθεί καλό αυτοκίνητο, μην ποντάρετε εναντίον του.
10. Πόσες από τις επιπτώσεις θα έχει ο κανόνας των τριών κινητήρων;
Πέρυσι, κάθε οδηγός είχε τέσσερις μονάδες ισχύος για να αντιμετωπίσει τη σεζόν των 20 αγώνων. Φέτος έχουν λιγότερες – και υπάρχει ένας επιπλέον αγώνας…
Τι σημαίνει αυτό για το πρωτάθλημα; Καθώς κάθε μονάδα ισχύος απαιτείται πλέον να διαρκέσει έως και επτά αγώνες – οι κινητήρες με μεγαλύτερη διάρκεια έχουν εισαχθεί στους κανονισμούς από τους υπεύθυνους των κανονισμών για λόγους μείωσης του κόστους – οι κατασκευαστές θα αντιμετωπίσουν μια ακόμα πιο σκληρή πρόκληση σχετικά με την εξισορρόπηση των επιδόσεων και της αξιοπιστίας.
Αν κάνεις λάθος στην ισορροπία, οι ποινές θέσεων στο grid ή οι εγκαταλείψεις στον αγώνα σύντομα θα γίνουν αρκετές – και στο πλαίσιο μιας σφιχτής μάχης πρωταθλήματος θα μπορούσε να αποδειχθεί ζωτικής σημασίας.
Επιπλέον, με τρεις μόνο κινητήρες, οι κατασκευαστές έχουν μόνο δύο δυνατότητες να εισαγάγουν μια αναβαθμισμένων προδιαγραφών μονάδα καθ ‘όλη τη διάρκεια της σεζόν (χωρίς ποινή). Αυτό έχει αντίκτυπο σε κατασκευαστές κινητήρων όπως η Honda που πρέπει να τα πάνε καλά από την αρχή…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!