Ξεκινήστε να ετοιμάζεστε φίλοι της Formula 1, λιγότερο από 80 ημέρες μας απομένουν για να σβήσουν τα φώτα στην Αυστραλία. Για να ανοίξει η όρεξή σας για την ερχόμενη σεζόν, έχουμε συντάξει μια λίστα με 10 από τα πιο ενδιαφέροντα ζητήματα που θα μας απασχολήσουν σε μια πολλά υποσχόμενη ανταγωνιστική χρονιά…
1. Μπορεί η Ferrari ή η Red Bull να ανατρέψουν τη Mercedes;
Μπορούν να έχουν πάρει και τους δύο τίτλους για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα ασημένια βέλη πιέστηκαν σκληρότερα από ποτέ στο 2017 – πράγματι, υπήρχαν πολλοί στο paddock που θεωρούσαν ότι ήταν η Ferrari και όχι η Mercedes που είχε το καλύτερο αυτοκίνητο με την πτώση της ιταλικής ομάδας κατά το δεύτερο μισό της σεζόν, να είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες για τον Sebastian Vettel να χάσει την κορυφή των οδηγών από τον αναζωπυρωμένο Lewis Hamilton.
Ο πρόεδρος της Ferrari Sergio Marchionne λέει ότι δεν έχει καμία αμφιβολία ότι το Prancing Horse θα μάχεται και πάλι στη κορυφή το 2018, αλλά η Mercedes – ενισχυμένη από τη νίκη έναντι ενός εξωτερικού εχθρού και όχι από εσωτερικά δικαιώματα καυχιότητας – επιστρέφει ακόμα πιο ισχυρή;
Σύμφωνα με τον Toto Wolff, η ομάδα που εδρεύει στο Brackley γνωρίζει ότι η απειλή δεν θα προέρχεται μόνο από την κατεύθυνση της Ferrari το 2018, με την Red Bull – νικήτρια σε δύο από τους τελευταίους έξι αγώνες της περασμένης σεζόν – να αναμένεται να ξεκινήσει την δεύτερη σεζόν των τελευταίων αλλαγών των κανονισμών της F1, σε πολύ καλύτερη κατάσταση από ότι 12 μήνες πριν, έχοντας αλλάξει το πρόγραμμα παραγωγής τους, προκειμένου να είναι έτοιμη στις δοκιμές. Και ο Wolff σκέφτεται ότι θα μπορούσε να υπάρχει και ένα τέταρτο όνομα που θα ριχτεί στη μάχη…
2. Πόσο ψηλά θα αναρριχηθεί η McLaren με τη δύναμη της Renault;
Με την ταραχώδη σχέση της με τη Honda να έχει λάβη τέλος – μια σχέση που απέφερε μόλις 133 βαθμούς μέσα σε τρία χρόνια – η McLaren προσβλέπει σε δυνατή αρχή με τους κινητήρες της Renault. Το ερώτημα είναι, έχοντας παραπονεθεί για κάποιο χρονικό διάστημα ότι το εκπληκτικό πακέτο του μονοθεσίου της δεν έλαμπε λόγο της έλλειψης ισχύος και της θλιβερής αξιοπιστίας, θα ανέβει στην ιεραρχία το 2018 ή θα αναγκαστεί να φάει τα λόγια της;
Έχοντας τελειώσει στην ένατη θέση πέρυσι, θα περίμενε κανείς ότι οι οκτώ φορές πρωταθλητές κατασκευαστών θα βελτιωθούν σημαντικά εάν, όπως ισχυρίζεται ο αγωνιστικός διευθυντής Eric Boullier, το σασί τους είναι ήδη επιπέδου βάθρου – αλλά είναι ένα πράγμα να φράσει σε επιδόσεις την εργοστασιακή ομάδα της Renault ή τις Force India και Williams με Mercedes κινητήρες, και αρκετά διαφορετικό να είναι υποψήφια για νίκες. Ένα πράγμα είναι σίγουρο: αν υπάρχει δυναμική για βάθρο στο αυτοκίνητο, δεν υπάρχει άλλος οδηγός που θα προτιμούσατε να βασιστείτε για να εκπληρώσει αυτόν τον στόχο από τον Fernando Alonso. Έχοντας απογοητευτεί σε κάθε στροφή από τότε που επανήλθε στη McLaren το 2015, ο Ισπανός θα μπορούσε να ένας φανταστικός υποψήφιος για να επανέλθει στο βάθρο.
3. Η δύναμη της Honda θα αποδειχθεί μια ευλογία ή κατάρα για την Toro Rosso;
Η Honda μπορεί να έχει χωρίσει με την McLaren, αλλά το project τους για την F1 παραμένει σε πλήρη εξέλιξη χάρη στη νέα σύνδεσή τους με την Toro Rosso. Μετά από πολλά χρόνια με πελατιακούς κινητήρες, ο Franz Tost λέει ότι η ιταλική ομάδα είναι εξαιρετικά ευτυχής που τελικά έχει μια αποκλειστική εργοστασιακή σχέση με έναν συνεργάτη για την μονάδα ισχύος, επικαλούμενος περισσότερη ελευθερία για το σχεδιασμό πλαισίου και αποκλειστικότητα εξαρτημάτων ως σημαντικά μπόνους. Ωστόσο, όπως διαπίστωσε η McLaren, αυτά δεν είναι απαραίτητα πλεονάσματα εάν υπάρχει μια θεμελιώδης έλλειψη ιπποδύναμης στα χέρια σου, πόσο μάλλον με σχεδόν μηδαμινή αξιοπιστία…
Ένας πιο ανησυχητικός παράγοντας για την Toro Rosso είναι το γεγονός ότι δεν φαινόταν πολύ γρήγορη στο τέλος της περασμένης σεζόν, όταν είχαν κινητήρες της Renault στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων τους (αν και μερικώς αυτό μπορεί να αποδοθεί και στο ότι είχε δύο νέους οδηγούς), και επίσης ότι τουλάχιστον δύο από τις τρεις ομάδες που τελείωσαν πίσω της στην κατάταξη το 2017 – McLaren και Sauber – θα πρέπει να σημειώσουν καλή πρόοδο φέτος ως αποτέλεσμα των δικών τους αναβαθμίσεων κινητήρων.
4. Πως το Halo θα επηρεάσει τους αγώνες;
Είτε μας αρέσει ή όχι, το Halo φτάνει στην F1 το 2018, και αυτό σημαίνει – για τις ομάδες και τους οδηγούς τουλάχιστον – ότι το μεγαλύτερο σημείο συζήτησης δεν είναι πλέον για το αισθητικό αποτέλεσμα, αλλά πόση επίπτωση θα έχει στον αγώνα.
Υπάρχουν δύο βασικοί παράγοντες που παίζουν εδώ: η ορατότητα του οδηγού και το βάρος του αυτοκινήτου. Από την άποψη του πρώτου, η FIA είναι πεπεισμένη ότι παρόλο που περιβάλλονται από ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι, οι οδηγοί θα συνεχίσουν να έχουν καλύτερη ορατότητα σε σχέση με άλλες κατηγορίες αγώνων, όπως τα GT series (αν και αφού δοκίμασε το Halo στην Ουγγαρία, ο junior οδηγός της Mercedes, George Russell, δήλωσε ότι το να βλέπεις τα φανάρια εκκίνησης ψηλά, μπορεί να είναι δύσκολο).
Από την άποψη του βάρους, ωστόσο, υπάρχουν πολλές πιθανές συνέπειες. Προκειμένου να ληφθεί υπόψη η προστασία του cockpit, η FIA πρόσθεσε επιπλέον 6 κιλά στο ελάχιστο όριο βάρους του μονοθεσίου, πηγαίνοντας ένα ήδη αρκετά βαρύ αυτοκίνητο ακόμα πιο πέρα στο σύνολο των 734 κιλών. Το πρόβλημα είναι ότι το Halo, τα στηρίγματα και οι βραχίονες του ζυγίζουν περίπου 15 κιλά – και αυτό σημαίνει ότι οι ομάδες θα πρέπει να βρουν τρόπους για να εξοικονομήσουν βάρος σε άλλες περιοχές ή να αντιμετωπίσουν την προοπτική να έχουν λιγότερο έρμα για χρήση για λόγους απόδοσης.
Και αυτό είναι ιδιαίτερα κακά μαντάτα για οδηγούς όπως ο Nico Hulkenberg, ο οποίος, ως ένας από τους ψηλότερους οδηγούς της F1, είναι φυσικά βαρύτερος από πολλούς άλλους οδηγούς…
Το δεύτερο μέρος θα ακολουθήσει σύντομα…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!