Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, πιστεύει ότι η ποινή στη χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας που δέχτηκε η ομάδα του για παράβαση του ορίου εξόδων το 2021 οδήγησε σε καλύτερη συγκέντρωση όσων συμμετείχαν στην εξέλιξη της RB19.
Το Milton Keynes έχει φέρει τη δυνατότερη πρόταση φέτος, με το μονοθέσιο του 2023 να φαίνεται μέχρι στιγμής σαφώς πιο μπροστά από τον ανταγωνισμό, τουλάχιστον στο βαθμό που είναι ενδεικτικά τα αποτελέσματα του Μπαχρέιν.
Η Red Bull ουσιαστικά φαίνεται ότι έχει διευρύνει τη διαφορά από τους πλησιέστερους αντιπάλους της και αυτό παρά την ποινή μείωσης του χρόνου στη αεροδυναμική σήραγγα κατά 10%, που της είχε επιβληθεί πέρυσι μετά την εξέταση των εξόδων του 2021.
Αν και η ομάδα είχε τότε υποστηρίξει ότι η ποινή θα αποτελούσε μεγάλο μειονέκτημα στις ελπίδες της να βελτιώσει στο μέγιστο την RB19, το αποτέλεσμα τελικά είναι ανώτερο οποιουδήποτε άλλου στο grid.
Κατά τον Horner, ένα θετικό της ποινής ήταν ότι τους υποχρέωσε να συγκεντρωθούν και να δώσουν την πλήρη προσοχή τους στο εγχείρημα, προκειμένου να ξεπεράσουν τη νέα δυσκολία, και ότι αυτό οδήγησε μεταξύ άλλων σε σοφότερη διαχείριση του χρόνου που τελικά κατέληξαν να έχουν στη σήραγγα.
«Νομίζω ότι συγκεντρώνει τα μυαλά όλων και ενισχύει την αποδοτικότητα,» δήλωσε όταν ερωτήθηκε από το motorsport.com για την επίδραση που είχε η τιμωρία στο προσωπικό της Red Bull.
«Ό,τι χάσαμε σε χρόνο αεροδυναμικής σήραγγας, το κερδίσαμε σε κίνητρο.»
Αλλά ενώ η Red Bull φαίνεται να έχει επηρεαστεί πολύ λίγο από τη μείωση του χρόνου αεροδυναμικής εξέλιξης, ο Horner εξακολουθεί να πιστεύει ότι μπορεί να υπάρξουν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις.
«Είναι κάτι που πρέπει να το δεις σε βάθος δωδεκαμήνου επειδή δεν είναι μόνο το μονοθέσιο αυτής της χρονιάς, είναι και το μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς,» εξήγησε.
«Νομίζω ότι το πραγματικά θετικό για εμάς είναι ότι δεν αντιμετωπίζουμε κάποιο θεμελιώδες πρόβλημα που θα απορροφούσε πόρους και χρόνο.
Ήταν ζωτικής σημασίας για εμάς να μπορέσουμε να συμβιβαστούμε με την ποινή και να έχουμε ένα σταθερό ξεκίνημα. Αυτό είναι που η ομάδα έκανε σπουδαία δουλειά για να καταφέρει.»
Όμως η αρχή είναι μόνο το ήμισυ του παντός και ο Horner δεν αποκλείει οι επιπτώσεις της ποινής να παίξουν μεγαλύτερο ρόλο μέχρι το τέλος της χρονιάς, ειδικα αν υπάρξουν αλλαγές στους κανονισμούς.
«Έχουμε άλλους οκτώ, εννιά μήνες ακόμα με αυτό. Σημαίνει ότι θα πρέπει να είμαστε πολύ επιλεκτικοί και εξαιρετικά αποτελεσματικοί στο πως εξελίσσουμε αυτό το μονοθέσιο και, φυσικά, το μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς,» ανέφερε ο επικεφαλής της Red Bull.
«Πραγματικά εξαρτάται από το αν θα αλλάξει κάτι στους κανονισμούς. Περιμένουμε σταθερούς κανονισμούς, αλλά φυσικά είναι αρνητικό, ένα μειονέκτημα, το να έχεις όχι μόνο τη διαφορά που υφίστασαι επειδή ήσουν πρώτος στο πρωτάθλημα αλλά και επιπλέον 10% από πάνω,» συνέχισε.
«Οπότε έχουμε 15% λιγότερο χρόνο από τη Ferrari και 20% λιγότερο χρόνο από τη Mercedes και ούτω καθεξής. Είναι σημαντικός αριθμός.
Οπότε για όλους μας το παν είναι να είμαστε αποδοτικοί και αποτελεσματικοί στο τι εφαρμόζουμε και επιλέγουμε να δοκιμάσουμε στη σήραγγα και στο πως να εξελίξουμε και την RB19 και την RB20.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!