Εναλλαγές καιρικών συνθηκών, κίτρινες σημαίες, κλαταρίσματα και άλλα πολλά είχαμε στον εναρκτήριο αγώνα 3 ωρών της νέας σεζόν στην Monza για το Endurance Cup του GT World Challenge Europe. Ένας αγώνας που σηματοδοτεί την έναρξη ενός από τα πιο ανταγωνιστικά πρωταθλήματα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και στα αυτοκίνητα κατηγορίας GT.
Αν και οι νίκες στην Monza ξεκίνησαν πριν από δύο χρόνια, η Dinamic Motorsport έγινε η πρώτη ομάδα που κερδίζει συνεχόμενη νίκη στην ίδια πίστα για το GTWC Europe και το Endurance Cup καθώς η Marc VDS θριάμβευσε στο Silverstone το 2011 και το 2012 με την BMW Z4 GT3s.
Η Dinamic έγινε μέλος της HTP Motorsport ως νικήτρια τριών αγώνων στο Endurance Cup (Monza 2019, Nürburgring 2020, Monza 2021). Όταν ρωτήθηκε για την αντίδραση του οργανισμού στην 2η νίκη της στην Monza, ο υπεύθυνος της ομάδας Alessandro Antonelli έδωσε μία σύντομη αλλά αποτελεσματική απάντηση: “Αυτή είναι η ειδικότητα μας.”
Ο 2ος Jules Gounon πιστεύει πως η AKKA-ASP θα μπορούσε να βρίσκεται σε μία καλύτερη θέση για την νίκη εάν το χρονικό σημείο του τελευταίου pit stop της Mercedes-AMG GT3 Evo ήταν διαφορετικός: “Ήμασταν άτυχοι στο τέλος επειδή η FCY ήρθε ένα γύρο μετά το pit stop μας και εάν είχαμε μπει στα pit κατά την διάρκεια της FCY θα ήμασταν στην 1η θέση,” δήλωσε ο Gounon.
Μολονότι έχασε την νίκη, ο Gounon απόλαυσε την πρώτη συμμετοχή του σε αγώνα ως εργοστασιακός οδηγός της Mercedes-AMG μαζί με τους Daniel Juncadella και Raffaele Marciello. Ο Γάλλος έκανε ταχύτερο ρεκόρ γύρου στην σειρά με 1:46.442 στις κατατακτήριες του πρωινού της Κυριακής.
Ο ταχύτερος γύρος του αγώνα έγινε από τον οδηγό της Iron Lynx με Ferrari Antonio Fuoco. Ο Ιταλός πραγματοποίησε 1:48.332 όσο κυνηγούσε τον Ricardo Feller για την 3η θέση στο τελευταίο stint.
Ο αγώνας παρουσίασε 4 αυτοκίνητα ασφαλείας και 5 Full Course Yellows συνολικά. Η επιπλέον FCY ήταν σύντομη στο τέλος της πρώτης ώρας για να καθαριστούν τα συντρίμμια στην έξοδο της Variante Ascari, μετά το κλατάρισμα του Martin Tomczyk για την Walkenhorst Motorsport με την BMW M6 GT3.
Οι συχνές αλλαγές στις καιρικές συνθήκες και τα πολλά κλαταρίσματα στους συμμετέχοντες έφεραν αντιδράσεις από τις ομάδες
Τα κλαταρίσματα ήταν ένας σημαντικός παράγοντας στον αγώνα και επηρέασαν τα αποτελέσματα πολλών αυτοκινήτων της κατηγορίας Pro όπως των Walkenhorst, Haupt Racing Team και WRT.
Ο υπεύθυνος της WRT Vincent Vosse, όπου παρακολούθησε τον αγώνα από την Βαρκελώνη έπειτα από την νίκη της ομάδας του στο ELMS, θέλει αναλυτικά πόσα βρόχινα ελαστικά “είχαν θέματα” με φωτογραφίες κατά την διάρκεια την 2η ώρα όταν στέγνωνε η πίστα. “Το κορυφαίο αυτοκίνητο μας σταμάτησε από θέμα στα ελαστικά όπου δεν είναι κάτι καινούργιο αλλά και επηρέασε αρκετά αυτοκίνητα ακόμα,” δήλωσε αυτός. “Είναι κρίμα, γιατί χάσαμε ένα καλό αποτέλεσμα, αρκετούς βαθμούς και είχαμε πολλές ζημιές στο αυτοκίνητο. Αυτό το πρόβλημα ελαστικών πρέπει να αντιμετωπιστεί από τον κατασκευαστή ελαστικών.”
Ο οδηγός της HRT με Mercedes-AMG Luca Stolz δεν ήταν σίγουρος για την προέλευση του κλαταρίσματος, το οποίο του πήρε την πρωτοπορία: “Υπήρχαν πολλά συντρίμμια στην πίστα και προσπάθησα να τα αποφύγω όσο περισσότερο μπορούσα,” δήλωσε ο Stolz. “Όταν είχα το κλατάρισμα αρκετά αυτοκίνητα τριγύρω μου είχαν επίσης κλαταρίσματα, οπότε δεν είμαι σίγουρος εάν ήταν άγχος ή συντρίμμια.”
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Matteo Braga, όπου δεν βρισκόταν στην Monza, σχολίασε: “Το να αξιοποιήσεις στο έπακρο τα ελαστικά σε αυτές τις ακραίες συνθήκες και να τα κάνεις να λειτουργήσουν ακόμη και εκτός του καλύτερου δυνατού παραθύρου ήταν ιδιαίτερα εύθραυστο σήμερα, αλλά και οι δύο P Zero και Cinturato αντίστοιχα απέδειξαν αρκετό κράτημα για να ξεπεράσουν αυτές τις προκλήσεις.”
Είναι κατανοητό ότι αρκετές ομάδες εξεπλάγην με την έκταση της βροχής που έπεσε στον αγώνα, με πολλές να βάζουν τα αυτοκίνητα τους στην αναμονή για έναν εντελώς στεγνό αγώνα.
Δεν έλλειψαν ωστόσο τα μηχανικά προβλήματα για αρκετά αυτοκίνητα
Η AKKA-ASP της κατηγορίας Pro με Mercedes ήταν ένα από αυτά τα αυτοκίνητα και ο Gounon δήλωσε ότι δυσκολεύτηκε με το oversteer κατά την διάρκεια της τελικής μάχης όταν η πίστα ήταν ακόμη βρεγμένη σε μερικά σημεία. “Δεν σκεφτήκαμε ποτέ την βροχή για να είμαστε ειλικρινείς. Επιλέξαμε ένα πολύ επιθετικό setup αεροδυναμικά επειδή εμείς γνωρίζαμε ότι η τελική ταχύτητα δεν είναι πραγματικά το ισχυρό σημείο της Mercedes. Έτσι αγωνιζόμασταν χωρίς καθόλου ‘φτερά’ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Υπό αυτές τις συνθήκες, ήταν πραγματικά δύσκολο.”
Ένας ακόμη παράγοντας που έπαιξε σημαντικό ρόλο στις ανάμεικτες καιρικές συνθήκες ήταν η υγρασία σε διάφορα σημεία στην επιφάνεια της πίστας. Στο πρώτο κομμάτι της πίστας προς την Curva Grande ήταν ιδιαίτερα βρεγμένα, ωστόσο το πίσω κομμάτι που οδηγεί στην Parabolica ευνόησε σε μεγάλο βαθμό όσους υιοθέτησαν τα slick ελαστικά.
Ο πρώτος αγώνας της JOTA με την νέα McLaren 720s GT3 τελείωσε ουσιαστικά πριν καν αρχίσει, καθώς τα προβλήματα στο κιβώτιο ταχυτήτων απέτρεψαν την ομάδα από την πρόκληση. Ο Ben Barnicoat δήλωσε: “Στον δρόμο προς το grid είχαμε ένα πρόβλημα με το αυτοκίνητο. Απλώς ρισκάραμε για να δούμε εάν θα μπορούσαμε να είχαμε λίγη τύχη και μπορεί να ξεκινούσε να δουλεύει ξανά το κιβώτιο ταχυτήτων στον αγώνα, αλλά δυστυχώς στον δρόμο προς την πρώτη στροφή όταν κατέβασα ταχύτητα, έχασα όλη την οδήγηση και το κιβώτιο ταχυτήτων και πήγα στα χαλίκια ως ασφαλές σημείο.”
Η νίκη της Dinamic εξασφάλισε ότι η Porsche 911 GT3 Rs κέρδισε σε τέσσερις διαφορετικούς αγώνες GT3 και σε τέσσερις διαφορετικές χώρες αυτό το σαββατοκύριακο μετά τις νίκες των Manthey Racing (NLS, Nürburgring), TFT Racing (Michelin Le Mans Cup, Barcelona) και της PC Okazaki (Super Taikyu, Sugo).
Το No. 56 της Dinamic με Porsche τερμάτισε 10ο στα χέρια των Romain Dumas, Mikkel O. Pedersen και Andrea Rizzoli. Ο Dumas δήλωσε ότι έχασε το traction control και όλες τις πληροφορίες του αυτοκινήτου στο τελευταίο stint.
Η Madpanda Motorsport άλλαξε κινητήρα στην Mercedes-AMG GT3 Evo μετά τις κατατακτήριες λόγο προβλήματος, αναγκάζοντας να εκκινήσει από το pit lane. Μετά την αρχική πρόκληση για ένα ασημένιο βάθρο, ο αγώνας της ομάδας τελείωσε με ένα ηλεκτρικό πρόβλημα 50 λεπτά πριν το τέλος.
Η Garage 59 έκλεψε την παράσταση στην Pro-Am με την εξαιρετική στρατηγική της
Την στιγμή που αρκετά αυτοκίνητα είχαν κλαταρίσματα, η Garage 59 της Pro-Am με την Aston Martin Vantage GT3 διαχειριζόταν την στεγνή πίστα πολύ καλά, σύμφωνα με τον υπεύθυνο της ομάδας Andrew Kirkaldy. “Ήμασταν σχετικά τυχεροί στο ότι το αυτοκίνητο δεν συμπεριφερόταν σκληρά στις βρόχινες συνθήκες,” δήλωσε αυτός. “Και άρχισε να βρέχει και πάλι, το οποίο κράτησε τα ελαστικά ζωντανά.”
Ο Kirkaldy δήλωσε ότι η Garage 59 χώρισε τις στρατηγικές των αυτοκινήτων στις κατηγορίες Silver και Pro-Am, με το πρώτο αυτοκίνητο να πηγαίνει σε slicks “σχεδόν μία ώρα” νωρίτερα από τους teammates. Σύμφωνα με τον Kirkaldy, αυτό “μας βοήθησε να ξέρουμε που βρισκόμαστε” για το δεύτερο μισό του αγώνα.
Η νέα εποχή της GPX Racing με την υποστήριξη της ART Grand Prix και της Martini είχε ένα δύσκολο ξεκίνημα μετά από δύο πίσω αριστερά κλαταρίσματα που προκάλεσαν ζημιά και ανάγκασαν την Porsche να εγκαταλείψει.
Η GPX πρέπει να τροποποιήσει το livery της Martini για τον αγώνα 1000km του Paul Ricard, σύμφωνα με τους Γαλλικούς νόμους περί εμπορίας αλκοόλ.
Ο επόμενος γύρους του GT World Challenge Europe είναι ο πρώτος αγώνας του Sprint Cup στο Magny-Cours στις 7-9 Μαΐου. Ο επόμενος αγώνας Endurance Cup θα είναι στο Paul Ricard των 1000km στις 28-30 Μαΐου.
Φωτογραφικό υλικό
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!