Ένας αγώνας 6 ωρών όπου μας κράτησε σε αγωνία από την πρώτη ώρα έως και το τέλος, με τις αλλαγές στην κορυφή μετά την 5η ώρα να διαδέχονται η μία την άλλη.
Η GPX Racing έδωσε στην Porsche την πρώτη νίκη στον αγώνα του Paul Ricard των 1000km και έσπασε μία παράδοση όπου ήθελε τους Γερμανούς να μην βγαίνουν νικητές από τον αγώνα του Endurance Cup στην Γαλλία για το GT World Challenge Europe με τις τελευταίες επιτυχίες να σημειώνουν οι BMW και Marc VDS το 2013.
Η Porsche έπιασε στις νίκες τις Audi και BMW στην ιστορία του Endurance Cup. Οι τρεις Γερμανικές μάρκες είναι τώρα στις 8 νίκες. Η McLaren είναι η επόμενη στις 6. Η GPX είναι η ομάδα που έχει τις περισσότερες νίκες.
Επιπλέον, η Porsche έγινε η πρώτη κατασκευάστρια η οποία κερδίζει δύο συνεχόμενους αγώνες στο Endurance Cup σε τέσσερα χρόνια, από τότε που η Lamborghini της Grasser Racing Team κέρδισε τους πρώτους δύο αγώνες της σεζόν 2017 στην Monza και στο Silverstone.
Οι Bamber, Jaminet και Campbell πήραν την πρωτοπορία στην βαθμολογία του Endurance Cup με 33 βαθμούς για την νίκη τους το Σάββατο. Η Dinamic Motorsport με τους Christian Engelhart, Klaus Bachler και Matteo Cairoli είναι 2 βαθμούς πίσω στην 2η θέση, έχοντας σκοράρει 25 βαθμούς για τον εναρκτήριο αγώνα 3 ωρών στην Monza, και επιπλέον 6 το τελευταίο σαββατοκύριακο.
Οι ατυχίες χτύπησαν και πάλι τις ομάδες της κατηγορίας Pro
Η Iron Lynx με την Ferrari 488 GT3 Evo 2020 άλλαξε θέσεις μετά την ποινή που δέχτηκε στο τέλος του αγώνα το αυτοκίνητο No. 51 των Come Ledogar, Nicklas Nielsen και Alessandro Pier Guidi. Το αυτοκίνητο είχε 10 δευτερόλεπτα επιπλέον ποινή λόγο της επαφής με το No. 54 της Dinamic Motorsport και της Porsche 911 GT3 R που την ανάγκασε να σπινιάρει στην στροφή 2.
Στην Iron Lynx με το No. 71 και την Ferrari, η οποία τερμάτισε 2η στην πίστα, της είχε δοθεί μία ποινή 10 δευτερολέπτων έπειτα από την επαφή που είχε. Η ζημιά ήρθε μετά την επαφή με το No. 34 της Walkenhorst Motorsport με την BMW M6 GT3. Η ποινή οδήγησε το No. 71 στην 5η θέση, πίσω από το No. 51, αλλά οι ποινές στο τέλος χτύπησαν και πάλι τις εργοστασιακές Ferraris.
Η Walkenhorst με το No. 34 με BMW έπεσε στην 8η θέση στο τέλος μετά την μάχη που έδινε για το βάθρο. Ο λόγος ήταν το τελευταίο pit stop των δύο λεπτών, 14 δευτερόλεπτα για να επισκευαστεί η ζημιά μετά την επαφή του Sheldon van der Linde με την Iron Lynx του Antonio Fuoco.
1000km του Paul Ricard: Αποτελέσματα / Report αγώνα
Οι Rolf Ineichen, Alex Fontana και Ricardo Feller παρέμειναν πρώτοι στην βαθμολογία του Silver Cup τερματίζοντας 2η στο Paul Ricard μετά την νίκη στην Monza. Οι Chris Goodwin, Jonny Adam και Alexander West παρέμειναν πρώτοι στην Pro-Am. Οι Dries Vanthoor και Charles Weerts προηγούνται στην συνολική βαθμολογία του GTWC έπειτα από τα συνολικά αποτελέσματα του Endurance Cup και του Sprint Cup.
Βαθμολογία – Αναλυτική κατάταξη οδηγών και κατασκευαστών
Οι ποινές και τα προβλήματα καθόρισαν τα αποτελέσματα στις υπόλοιπες κατηγορίες
Η Ferrari της Sky-Tempesta Racing τερμάτισε ένα σερί 9 αγώνων χωρίς νίκη στην κατηγορία Pro-Am. Ο Eddie Cheever στο τελευταίο stint κατάφερε να ξεφύγει από την FFF Racing Team του Hiroshi Hamaguchi μετά την ποινή που δέχτηκε, όπου είχε ποινή 5 δευτερολέπτων μετά το τέλος του αγώνα, οδηγώντας την AF Corse στην πρώτη της νίκη στο Endurance από το 2019 στην Monza.
Ο Jack Aitken εξήγησε τον λόγο που το No. 114 της Emil Frey Racing με την Lamborghini Huracan GT3 Evo βρέθηκε εκτός βαθμών: “Εμείς είχαμε μία αποκόλληση, και η γόμα που πεταγόταν μακριά έκοψε την σύνδεση των φρένων πίσω αριστερά, οπότε δεν είχαμε φρένα στο πίσω μέρος,” δήλωσε αυτός. “Ο αγώνας τελείωσε εκείνη την στιγμή. Αρχικά σκεφτήκαμε ότι ήταν η ανάρτηση επειδή αυτός έλεγε ότι το αυτοκίνητο κάνει σαν τρελό από δεξιά, αλλά κοίταξαν και είδαν ότι είναι η σύνδεση των φρένων.”
Η Emil Frey θα δει αναλυτικά τον λόγο που εγκατέλειψε το No. 163 της Lamborghini από την υψηλή θέση στην οποία βρισκόταν. “Είναι κάτι αρκετά περίεργο,” δήλωσε ο υπεύθυνος της ομάδας Lorenz-Frey Hilti. “Δεν είδαμε όσα θέλαμε στα δεδομένα μας, οπότε πρέπει να το δούμε. Ο Albert Costa είναι αρκετά έμπειρος και καταλαβαίνει πότε κάτι πάει λάθος. Αυτός είπε ότι το αυτοκίνητο αντιδρούσε διαφορετικά όταν έστριβε στις στροφές.”
Αφού έχασε έδαφος μετά το κλατάρισμα στο ξεκίνημα, η Haupt Racing Team με το No. 4 με Mercedes-AMG GT3 Evo επέστρεψε στο γκαράζ αργότερα στον αγώνα. Η ομάδα πίστευε αρχικά ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με τον πίσω άξονα του αυτοκινήτου, αλλά προέκυψε πως ο οδηγός της ομάδας Maro Engel είχε κάνει λάθος. “Γνωρίζαμε ότι με την αλλαγή των ελαστικών, το αυτοκίνητο συμπεριφερόταν διαφορετικά,” δήλωσε ο Engel. “Αλλά σε συνδυασμό με όλα αυτά που ήταν κάτω στην πίστα και την αλλαγή οδήγησαν στο σφάλμα στην αναγνώριση της ζημιάς.”
Μία ακόμη επαφή μεταξύ τριών αυτοκινήτων οδήγησε στο τέλος τριών ομάδων στον αγώνα, του No. 30 της WRT με Audi, της Barwell Motorsport στην Pro-Am με Lamborghini και του No. 40 της SPS Automotive Performance με Mercedes. Εξηγώντας γιατί η Audi δεν συνέχισε, ο Frank Bird δήλωσε στο δημοσιογράφο του SRO Gemma Scott: “Είχαμε ένα σπασμένο κομμάτι στο μπροστινό και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Χτυπήθηκα στον 1ο γύρο και μετά κάποιος σπίνιαρε στην στροφή 11. Έτρεξε προς τα πίσω και δεν είχα που να πάω.”
Η Barwell με Lamborghini, η οποία θα επιστρέψει στην Audi, ήταν η πρώτη εγκατάλειψη του αγώνα. Από τα 47 αυτοκίνητα που εκκίνησαν, τα 37 είδαν την καρό σημαία.
Η Optimum Motorsport με την McLaren 720S GT3 εγκατέλειψε λόγο ηλεκτρικών προβλημάτων από την επαφή που είχε νωρίς στον αγώνα. Η καλύτερη παρουσία για την McLaren ήταν η JOTA της κατηγορίας Pro στην 16η θέση γενικής.
Τέλος η SRO, κοιτάζει το ενδεχόμενο παρουσίας θεατών στον 24ωρο αγώνα του Spa, περίπου 5.000, όπου θα είναι ο πρώτος αγώνας μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα με θεατές.
Φωτογραφικό υλικό
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!