Η ολοκλήρωση του αγώνα υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας στη Monza προκάλεσε απογοήτευση σε πολλούς θεατές και οδήγησε σε αρνητικά σχόλια από μερικά πρόσωπα του grid, αλλά κατά τα φαινόμενα οι ομάδες έχουν ήδη προσπαθήσει και αποτύχει να συμφωνήσουν πάνω σε κάποιο πλαίσιο που θα εμπόδιζε τέτοιους τερματισμούς.
Οι συζητήσεις γύρω από τους κανονισμούς του αυτοκινήτου ασφαλείας ξεκίνησαν ξανά την περασμένη Κυριακή, μετά την απόφαση να μη δοθεί εντολή επανέναρξης του αγώνα ύστερα από το αυτοκίνητο ασφαλείας, που κλήθηκε λόγω της εγκατάλειψης του Daniel Ricciardo πέντε γύρους πριν από το τέλος.
Αν και αυτήν τη φορά κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την εφαρμογή των κανονισμών όπως στο Abu Dhabi την προηγούμενη χρονιά, με τη διεύθυνση του αγώνα να τηρεί τις οδηγίες χωρίς παρεκτροπές, η τελική απόφαση άφησε και πάλι ανάμεικτα συναισθήματα στους οπαδούς, με αρκετούς να μην είναι ευχαριστημένοι από την απώλεια του ενδεχόμενου θεάματος των τελευταίων γύρων.
Αντίστοιχες απόψεις εξέφρασε και μέρος του στρατοπέδου των ομάδων, με τον αγωνιστικό διευθυντή της Red Bull, Christian Horner, να δηλώνει ότι ο αγώνας έπρεπε να είχε σταματήσει με κόκκινη σημαία, προκειμένου να είναι σίγουρο ότι θα ολοκληρωθεί τελικά υπό καθεστώς πράσινης.
Ο Andreas Seidl της McLaren όμως αποκάλυψε ότι σχετικές προτάσεις και σχέδια είχαν συζητηθεί μεταξύ των ομάδων μετά το Grand Prix του Abu Dhabi το 2022, χωρίς όμως να καταστεί δυνατή η εύρεση λύσης.
«Ύστερα από ό,τι συνέβη την προηγούμενη χρονιά στο Abu Dhabi υπήρξαν πολλές συζητήσεις ανάμεσα στην FIA, τη Formula 1 και όλες τις ομάδες με σκοπό να δούμε πως θα μπορούσαν να τροποποιηθούν οι κανονισμοί προκειμένου οι αγώνες να μην τελειώνουν ποτέ πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας,» εξήγησε μετά τον αγώνα ο Seidl.
«Αλλά, αν και η FIA και η Formula 1 μας πίεσαν πολύ για να βρούμε λύση, τελικά ήταν πρόβλημα δικό μας ως ομάδες και το ότι λίγο πολύ όλες οι ομάδες δε συμφώνησαν σε καμία αλλαγή επειδή δεν μπορούσαμε να συμφωνήσουμε για κάποια καλύτερη λύση, η οποία ταυτόχρονα θα παρέμενε δίκαιη σε επίπεδο αγωνιστικού αποτελέσματος.
Για αυτό λοιπόν υποθέτω ότι θα πρέπει απλά να αποδεχτούμε πως, δυστυχώς, καταστάσεις όπως η σημερινή μπορεί να συμβούν.»
Ο Seidl πρόσθεσε ότι η FIA και η Formula 1 προσπάθησαν πολύ να αλλάξουν τους κανονισμούς με τρόπο που να καθιστά σίγουρο ότι οι αγώνες θα τελειώνουν υπό καθεστώς πράσινης σημαίας, αλλά υπήρξαν πολλοί ενδοιασμοί και ανησυχίες εκ μέρους των ομάδων ότι κάτι τέτοιο θα γινόταν μόνο χάριν θεάματος και εις βάρος του ευ αγωνίζεσθαι.
«Θέλουμε μόνο λύσεις που είναι επίσης δίκαιες αγωνιστικά και δεν καταλήγουν ξαφνικά σε προβλήματα,» ανέφερε συγκεκριμένα.
Και για αυτό δεν μπορέσαμε να αποφασίσουμε για κάτι καλύτερο από αυτό που ήδη έχουμε.
Τελικά, ψηφίσαμε υπέρ του να παραμείνουν οι κανονισμοί ως έχουν. Απ’όσο θυμάμαι, κάθε ομάδα αυτό ψήφισε. Και έτσι νομίζω ότι μπορούμε να αφήσουμε το θέμα.»
Πιστεύεται πάντως ότι οι κανονισμοί του αυτοκινήτου ασφαλείας ήταν από τα πράγματα που συζητήθηκαν στη συνέλευση των μάνατζερ των ομάδων που συγκάλεσε τη Δευτέρα ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem.
Μια απλή λύση στο πρόβλημα θα ήταν η αυτόματη κόκκινη σημαία αντί του αυτοκινήτου ασφαλείας μετά από κάποιο συγκεκριμένο ποσοστό γύρων, αλλά ο Alan Permane της Alpine, που ρωτήθηκε σχετικά από το motorsport.com, εξέφρασε κάποιες αμφιβολίες, όντας πάντως θετικός συνολικά στην ιδέα.
«’Εχει συμβεί στο παρελθόν, συνέβη στο Baku τον προηγούμενο χρόνο και ήταν καλό. Υποθέτω ότι μπορεί να προστεθεί στους κανονισμούς, δεν είναι κάτι εξωπραγματικό. Σίγουρα θα υπάρχει κάτι που δε θα μας αρέσει σε αυτό, αλλά στην τελική είμαστε εδώ για να προσφέρουμε θέαμα. Και αυτό που συνέβη σίγουρα δεν ήταν αποδεκτό.
Δεν είναι σε καμία περίπτωση ιδανικός τέτοιος τερματισμός, κανείς δε θέλει να τελειώνουμε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Είναι μια μίζερη κατάσταση για τους οπαδούς. Δε δείξαμε τον καλύτερο εαυτό μας, αυτό είναι σίγουρο.»
Εναλλακτικά, θα μπορούσαν να γίνουν αλλαγές στις διαδικασίες εξόδου του αυτοκινήτου ασφαλείας, αλλά ο Permane δήλωσε ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε εύκολα να έχει δυσάρεστες συνέπειες.
«Ίσως δε χρειάζεται να αντιδράσουμε υπερβολικά και να πούμε ότι κάθε φορά που βγαίνει αυτοκίνητο ασφαλείας 50 χιλιόμετρα πριν το τέλος ή κάτι τέτοιο, θα ρίχνουμε κόκκινη σημαία. Ίσως απλά θα πρέπει είμαστε σίγουροι ότι όλες οι διαδικασίες του αυτοκινήτου ασφαλείας γίνονται σωστά και δουλεύουμε επίσης προκειμένου να γίνονται γρηγορότερα.
Το πρόβλημα με τα αυτοκίνητα ασφαλείας στο τέλος του αγώνα είναι όλα τα μονοθέσια που είναι ένα γύρο πίσω. Έχουμε κάνει ατελείωτες συζητήσεις για το πως θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε αυτήν την κατάσταση και υπάρχουν σίγουρα ανεπιθύμητες συνέπειες που θα προκαλούνταν από μια τέτοια αλλαγή.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!