Με ανέλπιστα καλή τύχη και ελάχιστα θέματα ξεκίνησε το 2024 για τη Formula 1, με τις χειμερινές δοκιμές του Μπαχρέιν να έχουν εξαιρετική έναρξη.
Τα όρια των νέων μονοθεσίων άρχισαν να ψάχνουν από τις πρώτες ώρες της πρωινής διαδικασίας οι οδηγοί, με πολλά μπλοκαρίσματα και εξόδους προσπαθώντας να συνηθίσουν στα καινούργια πατήματα. Μπόλικη μπογιά flow-vis, rakes, διαρκείς αλλαγές ρυθμίσεων, ελαστικών (C1, C2 και C3 ήταν οι γόμες που χρησιμοποιήθηκαν) και φορτίων καυσίμου και φυσικά έμφαση στο να πραγματοποιηθούν όσο το δυνατό περισσότεροι γύροι ήταν αναμενόμενα τα σημεία ενδιαφέροντος για κάθε ομάδα, με τον Fernando Alonso να ηγείται μακράν στις αποστάσεις με 77 γύρους. Ο Ισπανός έκανε και τον τρίτο χρόνο, κάτι παραπάνω από ένα δέκατο πίσω από τον Charles Leclerc, ο οποίος με τη σειρά απείχε επτά δέκατα από τον Max Verstappen, που με 1:32.548 είχε καταλάβει από νωρίς την κορυφή, με τη σημασία βεβαίως αυτών των αριθμών να είναι σε εκείνη τη φάση πολύ μικρή. Να σημειωθεί πάντως ότι ο ταχύτερος χρόνος του Ολλανδού το πρωί της πρώτης ημέρας δοκιμαστικών του 2023 ήταν σχεδόν τέσσερα δέκατα πιο αργός.
Η πρωινή διαδικασία κύλησε ως επί το πλείστον πολύ ομαλά, χωρίς επαφές, μηχανικά προβλήματα και άλλα σοβαρά ζητήματα μέχρι και το τελευταίο εικοσάλεπτο, όταν ο Alex Albon, που νωρίτερα είχε ένα μικρό θέμα με το DRS, σταμάτησε στην άκρη της πίστας λόγω προβλήματος με την παροχή καυσίμου. Το μονοθέσιο απομακρύνθηκε εύκολα και γρήγορα πίσω από τις μπαριέρες, όντας μακριά από την αγωνιστική γραμμή, και η κίτρινη σημαία κράτησε μόνο λίγα λεπτά πριν την επαναφορά σε κανονικές συνθήκες, με την πρώτη φάση να κλείνει χωρίς άλλες δυσάρεστες εκπλήξεις.
Το απόγευμα, οι ομάδες δεν έδειξαν βιασύνη για αρκετή ώρα, με τον Carlos Sainz μόνο να κάνει λίγους γύρους στην αρχή και παράπονα από το πρωί για τις μη ενδεικτικές θερμοκρασίες να παίζουν κατά τα φαινόμενα ρόλο σε αυτήν την απραξία. Χρειάστηκε ένα μισάωρο για να αρχίσουν να μπαίνουν και άλλοι οδηγοί στην πίστα και να αρχίσει σταδιακά μια αύξηση της δραστηριότητας και πήρε μέχρι τις 15:20 για να εμφανιστούν όλα τα μονοθέσια.
Η «τιμή» της τελευταίας εμφάνισης ανήκε στον Logan Sargeant, που καθυστέρησε λόγω των προσπαθειών της ομάδας να επιλύσει το πρόβλημα που είχε νωρίτερα ο Albon, με τα πράγματα να δείχνουν δύσκολα για τη Williams καθώς ο Αμερικάνος έκανε δύο πολύ αργές περιφορές πριν επιστρέψει στα pits, αργότερα είχε τετ-α-κε και στη συνέχεια αντιμετώπισε προβλήματα στην ανάρτηση, με τη διαδικασία να μην εξελίσσεται καθόλου ιδανικά για το Grove.
Για το υπόλοιπο grid ωστόσο, τα πράγματα δε θα μπορούσαν να πηγαίνουν καλύτερα. Η πλήρης απουσία της κόκκινης σημαίας και οι πολύ σύντομες εμφανίσεις της κίτρινης, σε συνδυασμό με σχεδόν ολοκληρωτική έλλειψη προβλημάτων αξιοπιστίας, επέτρεψαν σε άπαντες να κινηθούν κατά το δοκούν καθώς οι θερμοκρασίες άρχισαν να πέφτουν, οδηγώντας σε μια συνολικά πολύ αξιόλογη ημέρα δοκιμαστικών, αν εξαιρεθεί ο ηθελημένα χαμένος χρόνος στην αρχή της απογευματινής διαδικασίας που οδήγησε σε σαφώς λιγότερο αριθμό γύρων.
Οι χρόνοι έπεσαν επίσης μαζί με τις θερμοκρασίες, με τον Sainz να πλησιάζει την πρωινή επίδοση του Verstappen, τον Lando Norris να την ξεπερνά και τον Verstappen να επανέρχεται τελικά στην κορυφή, με 1:31.662 και αργότερα 1:31.344, πάνω από ένα δευτερόλεπτο χαμηλότερα από το προηγούμενο σημείο αναφοράς του. Ο Ολλανδός Παγκόσμιος Πρωταθλητής έκανε επίσης και τους περισσότερους γύρους μέσα στη μέρα με 142, όντας ο ένας εκ των δύο οδηγών, μαζί με τον George Russell, που συμμετείχε και στις δύο διαδικασίες.
Συνολικά, για όποιον είναι αρκετά θαρραλέος για να προσπαθήσει να βγάλει συμπεράσματα μετά από μια ημέρα χειμερινών δοκιμαστικών, Red Bull και Ferrari δείχνουν δυνατές, μαζί με Aston Martin και McLaren, ενώ υποσχέσεις μοιάζει να αφήνει η RB, με τον Daniel Ricciardo να κάνει τον τέταρτο καλύτερο χρόνο.
Αλλά τέτοια συμπεράσματα είναι επικίνδυνα και είναι δύσκολο να υποστηρίξει κανείς ότι είδαμε τις δυνατότητες των ομάδων έστω και σε μικρό βαθμό, μετά από μια μέρα αφιερωμένη στο να συνηθίσουν οι οδηγοί τα νέα μονοθέσια και στη γενική συλλογή δεδομένων. Θα μπορούμε ίσως να κρίνουμε καλύτερα το επόμενο διάστημα, καθώς έπεται συνέχεια αύριο στο Μπαχρέιν.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!