Η αγωνιστική δράση ξεκινάει και πάλι με τον αγώνα 8 ωρών του Bahrain, και είναι η τρίτη φορά στην χρονιά 2019-2020 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος που ο αγώνα διεξάγεται την νύχτα, και φυσικά το Bahrain διαφέρει από το Le Mans καθώς είναι ένας αγώνας υπό τους προβολείς των φώτων.
Η πίστα του Bahrain είναι δικαιολογημένα υπερήφανη για την ομορφιά της, με το μόνιμο σύστημα φωτισμού σε όλη την πίστα και απόσταση 5.411km. Μετά από σχεδόν 12 από τις 24 ώρες νύχτας στο Le Mans, αυτό το σαββατοκύριακο θα είναι ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς της season 8 κάτω από τα λαμπερά φώτα και θα είναι μία καινούργια εμπειρία για τους νέους οδηγούς.
Όμως πέραν των νέων οδηγών οι μάχες παραμένουν ανοιχτές σε όλες τις κατηγορίες για το στέμμα του WEC! Από την μάχη των δύο Toyotas στην LMP1 μέχρι τις μάχες της GTE-Am.
LMP1 – Δύο πληρώματα της Toyota στην μάχη για τον τίτλο
Μετά τον τερματισμό στην 2η θέση του Le Mans, η Rebellion Racing ανακοίνωσε της αποχώριση της αφήνοντας τα δύο πληρώματα της Toyota Gazoo Racing να παλέψουν στήθος με στήθος για τον τίτλο του πρωταθλήματος οδηγών της LMP1 του WEC. Οι δεύτεροι της κατάταξης από τον αγώνα της περσινής χρονιάς στο Fuji και έπειτα, με τη νίκη τους στον αγώνα 24 ωρών του Le Mans με τους Sebastian Buemi, Brendon Hartley και Kazuki Nakajima με το No. 8 της Toyota Gazoo Racing επανήλθαν στην πρωτοπορία, και βρίσκονται με μία μικρή διαφορά 7 βαθμών μπροστά από τους teammates Mike Conway, Kamui Kobayashi και Jose Maria Lopez με το No. 7. Για ακόμη μία φορά η μάχη της νίκης στον 24ωρο μαραθώνιο, με το No. 7 ήταν έντονη μέχρι τέλους με το πλήρωμα να ανεβαίνει τρεις φορές στην κορυφή του βάθρου φέτος (στο Silverstone, στο Bahrain το 2019 και στο Spa-Francorchamps).
Και τα δύο πληρώματα έχουν μεγάλο κίνητρο σε αυτόν τον αγώνα για τον τίτλο. Για το πλήρωμα με το No. 7 θα είναι ο πρώτος παγκόσμιος τίτλος στους αγώνες αντοχής. Στο τιμόνι του No. 8, οι Sebastian Buemi και Brendon Hartley θα γίνουν οι πρώτοι παγκόσμιοι πρωταθλητές που έχουν κερδίσει τρεις φορές το WEC: ο Buemi κέρδισε τον τίτλο το 2014 και το 2018-2019 με την Toyota, και ο Hartley το 2015 και το 2017 με την Porsche. Ενώ ο Kazuki Nakajima, έχει γράψει ιστορία στην χώρα του μετά τον πρώτο του τίτλο την περσινή χρονιά καθώς έγινε ο πρώτος Ιάπωνας οδηγός που κερδίζει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής.
LMP2 – Η United Autosports συνεχίζει…
Ένα εντυπωσιακό σερί τεσσάρων διαδοχικών νικών για την United Autosports της επέτρεψε να κερδίσει το τρόπαιο του πρωταθλήματος κατασκευαστών στην LMP2. Οι Filipe Albuquerque και Phil Hanson, αγωνίζονται μαζί με τον Paul di Resta ο οποίος έχασε έναν αγώνα και έτσι δεν θα βρίσκεται στην μάχη του τίτλου, έχοντας όλοι οι οδηγοί κλειδώσει το πρωτάθλημα οδηγών εκτός από αυτόν που δύσκολα όμως θα χάσει το στέμμα.
Στο Bahrain, 5 ομάδες θα παλέψουν για την 2η θέση της κατάταξης στην LMP2. Αντίστοιχα, για την 2η, 3η και 4η θέση στον τελευταίο αγώνα της Season 8, οι Jota, Racing Team Nederland και η Cool Racing έχουν σκοράρει μία νίκη η κάθε μία στους τρεις πρώτους αγώνες, πριν από την ασταμάτητη United Autosports τον Μάρτιο. Οι υπόλοιποι συμμετέχοντες Jackie Chan DC Racing και Signatech Alpine Elf, μπορούν να τερματίσουν πίσω από την United Autosports, με μία νίκη στον τελευταίο αγώνα της κατηγορίας για φέτος.
Επιπλέον, με μόνο δύο prototypes να εκκινούν στην LMP1, η επιτυχία για μία παρουσία στο βάθρο ενός prototype της LMP2 θεωρείται δεδομένη. Αυτό μπορεί να γίνει στο Bahrain, καθώς κατά την διάρκεια της χρονιάς 2013, είδαμε για πρώτη φορά στην 3η θέση την G-Drive Racing με την Oreca 03 και οδηγούς τους Mike Conway, John Martin και Roman Rusinov. Το 2017 στον 24ωρο αγώνα του Le Mans είδαμε επίσης τις δύο Oreca 07 της Jackie Chan DC Racing με το 1-2 στην κατηγορία LMP2 και την 2η και 3η θέση στο βάθρο.
GTE-Pro – 6 οδηγοί, 2 κατασκευαστές, 1 τίτλος
Στην πρώτη επίσκεψη της season 8 στο Bahrain τον Δεκέμβριο του 2019, κατά την διάρκεια του αγώνα 8 ωρών υπήρχε μία συνεχή μονομαχία μεταξύ της Aston Martin και της Ferrari… και είναι βέβαιο ότι αυτό το σενάριο θα επαναληφθεί ξανά στον τελευταίο αγώνα.
Μία μάχη τριών πληρωμάτων μεταξύ της Aston Martin Vantage AMR με τους Marco Sorensen/ Nicki Thiim και τους Alex Lynn/ Maxime Martin, και της AF Corse με την Ferrari 488 GTE EVO και τους James Calado/ Alessandro Pier Guidi. Η διαφορά μεταξύ των πληρωμάτων στην συνολική βαθμολογία οδηγών της κατηγορίας GT είναι 15 βαθμοί, τα δύο πληρώματα της Aston Martin, ωστόσο, πρέπει να αποφύγουν το παραμικρό ατύχημα ή μηχανικό πρόβλημα για να εμποδίσουν το δίδυμο της Ferrari, όπου κέρδισε τον τίτλο το 2017, από την μάχη για τον 2ο τίτλο. Οι Calado και Pier Guidi είναι 26 βαθμούς πίσω από τους Thiim και Sorensen. Η νίκη στον συγκεκριμένο 8 ωρών του WEC δίνει 38 βαθμούς και έναν επιπλέον βαθμό για την pole position.
Ωστόσο διακυβεύεται και η 2η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών της GTE-Pro. Αυτή την στιγμή είναι πιασμένη από την Porsche, νικήτρια στο Silverstone και στο Spa-Francorchamps, η οποία βρίσκεται 5 βαθμούς μπροστά από την Ferrari, η οποία έχει μόνο μία νίκη στην Shanghai. Η Ferrari με την AF Corse μπορεί να βρεθεί ψηλά στην κορυφή όμως θα πρέπει να ακολουθήσει μία σωστή στρατηγική μέχρι το τέλος του αγώνα.
GTE-Am – 8 μονομάχοι για τις πρώτες 3 θέσεις
Η Season 8 ολοκληρώνεται με την πιο ποιοτική κατηγορία της LMGTE-Am, με το μεγαλύτερο grid στην ιστορία της κατηγορίας. Δεν χωράει αμφιβολία ότι το Bahrain θα είναι θεαματικό για ακόμη μία φορά, με όλα τα πληρώματα να παλεύουν για την νίκη τόσο στο πρωτάθλημα οδηγών όσο και στο πρωτάθλημα κατασκευαστών της GTE-Am. Από τις 10 συμμετοχές, οι 8 θα παλέψουν για τις πρώτες 3 θέσεις της τελικής κατάταξης στην κατηγορία.
Η νικήτρια της κατηγορίας στον 24ωρο αγώνα του Le Mans και πρωτοπόρος στην γενική κατάταξη, TF Sport με την Aston Martin Vantage AMR μπορεί να τελειώσει την υπόθεση τίτλου έπειτα από την μεθοδική και νικηφόρα ανάκαμψη της στην πυραμίδα των αγώνων αντοχής.
Οι Charlie Eastwood και Johny Adam (Βρετανοί και οι δύο) έχουν βρει την φόρμα της επιτυχίας, με τον teammate τους Salih Yoluc να γίνεται ο πρώτος Τούρκος πρωταθλητής του WEC. Για να το καταφέρουν αυτό πρέπει να παραμείνουν μπροστά από την Ferrari με την AF Corse να έχει προβάδισμα μόλις 8 βαθμών, και να κρατάει στα χέρια της τον τίτλο του 2016 με τους Emmanuel Collard και Francois Perrodo, μαζί με τον “αρκετά γρήγορο” Δανό οδηγό Nicklas Nielsen.
Η μάχη για την 3η θέση της κατάταξης θα γίνει ανάμεσα σε 5 αυτοκίνητα και 4 ομάδες. Με μόλις 28,5 βαθμούς να χωρίζουν τις ομάδες, Dempsey-Proton Racing, Aston Martin Racing, τις δύο Porsches της Team Project 1 και της Gulf Racing οι οποίες θα παλέψουν μεταξύ τους όλα. Για όλους αυτούς τους λόγους, οι 10 συμμετέχοντες της GTE-Am υπόσχονται έναν συναρπαστικό αγώνα.
Ο τελευταίος αγώνας της Season 8 του WEC θα εκκινήσει το Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου και θα μεταδοθεί από τα συνδρομητικά κανάλια Eurosport, Motorsport TV και σε ελληνική περιγραφή στο κανάλι Eurosport-live.
Ο αγώνας θα μεταδοθεί στις 13:00
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!