Οι πρόσφατες δηλώσεις του Helmut Marko ότι η Honda θα συνεχίσει τελικά την κατασκευή των μονάδων ισχύος της στην Ιαπωνία ως το 2025 – και όχι ως το 2022, όπως είχε συμφωνηθεί αρχικά – έρχονται να αλλάξουν και πάλι τους συσχετισμούς στο “διαζύγιο” Red Bull και Honda, θέτοντας πολλά ερωτηματικά.Μία γρήγορη αναδρομή στα γεγονότα
– πριν την έναρξη της σεζόν του 2021, η Honda ανακοίνωσε την αποχώρησή της από την F1, ώστε να επικεντρωθεί στην εξέλιξη των αυτοκινήτων παραγωγής. Δεν ήθελε όμως να αφήσει ξεκρέμαστη την Red Bull (και κατ’ επέκταση την AlphaTauri), έτσι συμφώνησε να δώσει τα πνευματικά δικαιώματα της μονάδας ισχύος της στην αυστριακή εταιρία – η οποία, με τη σειρά της, δημιούργησε την Red Bull Powertrains, τον υπο-τομέα της που θα αναλάμβανε τη συντήρηση και την κατασκευή των μονάδων ισχύος.
Έτσι, άρχισε η στελέχωση του τμήματος, με κορυφαίους μηχανικούς, ενώ θεωρητικά ένα μεγάλο τμήμα του δυναμικού της Honda θα απασχολούνταν πλέον από την Red Bull. O Max Verstappen κατέκτησε τελικά τον τίτλο των οδηγών πέρυσι με τον κινητήρα της Honda – έναν κινητήρα που, σε μία ακόμη αλλαγή σχεδιασμού, η Honda θα κατασκεύαζε και το 2022 στην Ιαπωνία, δίνοντας πλήρη υποστήριξη στην Red Bull – παρά το γεγονός ότι, το όνομά της δεν θα φαινόταν τυπικά πουθενά.
Φτάνουμε έτσι στο σήμερα. Πριν από λίγες μέρες, ο Helmut Marko αποκάλυψε – προς έκπληξη των περισσότερων – ότι τελικά η Honda θα διατηρήσει την ιδιοκτησία των σχεδίων της μονάδας ισχύος, με τους Ιάπωνες να τους κατασκευάζουν και να τους συντηρούν στο εργοστάσιο της Sakura στην Ιαπωνία – δίνοντάς τους στις Red Bull και AlphaTauri, με την Red Bull Powertrains να μην αναλαμβάνει το όλο εγχείρημα.
Απόφαση που μπερδεύει όλους εμάς. Σίγουρα όμως, τίποτα δεν είναι τυχαίο, και από τη στιγμή που δεν έχουν γνωστοποιηθεί επίσημα λεπτομέρειες, μπορούμε μόνο να υποθέσουμε τους λόγους που οδήγησαν στην σχεδόν πλήρη αλλαγή στάσης από την Honda και την Red Bull.
Όπως φημολογείται έντονα, το Volkswagen Group επιθυμεί να εισέλθει στο σπορ το 2026, με την Red Bull να είναι η βασική υποψήφια συνεργάτης. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, η Red Bull Powertrains μπορεί να αναλάβει την κατασκευή του κινητήρα με χρηματοδότηση (και την επωνυμία) πιθανότατα της Porsche, όντας τυπικά νέος κατασκευαστής και απολαμβάνοντας λιγότερους περιορισμούς. Αυτό θα εξηγούσε την μη εμπλοκή της Red Bull Powertrains στην παραμονή της Honda και στις μονάδες ισχύος της – επομένως, μην περιμένετε να δούμε αυτήν την ονομασία στους κινητήρες της Honda φέτος.
Αυτό μας φέρνει έτσι στο ζήτημα της ονομασίας. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Marko, η αλλαγή στάσης της ιαπωνικής εταιρίας επηρεάστηκε εν πολλοίς από τις επιτυχίες του 2021, με αποκορύφωμα την κατάκτηση του τίτλου, του πρώτου για την ιαπωνική εταιρία στην F1 μετά το 1991! Ίσως, σκέφτηκαν στην Honda, ότι τα εκατοντάδες εκατομμύρια που ξόδεψαν στην Formula 1 από το 2015 θα πήγαιναν τελείως χαμένα από άποψη μάρκετινγκ, ιδιαίτερα σε μία περίοδο που λόγω του παγώματος στην εξέλιξη, μπορούν να συνεχίσουν θεωρητικά να πρωταγωνιστούν ως το 2025. Ενώ ας μην ξεχνάμε, ότι η απόφαση περί αποχώρησης δεν βρήκε σύμφωνους πολλούς από τους εμπλεκόμενους στο πρόγραμμα της Honda στην Formula 1, έχοντας έρθει από τα υψηλότερα κλιμάκια της εταιρίας.
Με όλα τα παραπάνω, μας φαίνεται πλέον εξαιρετικά απίθανο να μην υπάρχει με κάποιον τρόπο το όνομα της Honda στις μονάδες ισχύος. Σίγουρα η εταιρία δεν θα υπάρχει ως χορηγός στις Red Bull και AlphaTauri, όπως έκανε πέρυσι (όταν το όνομα της Honda ήταν σε περίοπτη θέση στα μονοθέσια αλλά και στις στολές των οδηγών), καθώς πλέον οι υπηρεσίες της δεν θα είναι δωρεάν, αλλά επί πληρωμή. Το πώς τελικά θα ονομάζονται οι μονάδες ισχύος το αφήνουμε στη φαντασία σας και στα σχόλια. Θυμίζουμε όμως ότι, μετά την αποχώρησή της το 1992, οι πρώην V10 κινητήρες της έμειναν ως “Mugen Honda” στο σπορ, μέχρι και το 1999, ενώ στην αντίστοιχη περίπτωση της Renault to 1997, οι ονομασίες ήταν “Playlife” και “Mecachrome”…
Επιπλέον, υπάρχει και το ζήτημα του ποιοτικού ελέγχου. Αν και η Red Bull φάνηκε να πιστεύει στην αρχή ότι η νεοσύστατη Red Bull Powertrains θα μπορούσε να αναλάβει χωρίς προβλήματα την κατασκευή, τη συντήρηση και την παράδοση των μονάδων ισχύος, κάτι τέτοιο σίγουρα αποδείχθηκε πιο δύσκολο από το αναμενόμενο. Και σίγουρα δεν θα μπορούσε να βρίσκεται στο επίπεδο που θα εξασφάλιζε η Honda, η οποία έχει την εμπειρία και την τεχνογνωσία επί τόσα χρόνια.
Όποια και αν είναι ακριβώς η αλήθεια, δεδομένο είναι ότι η συνεργασία Red Bull και Honda θα παραμείνει πολύ ισχυρή ως το 2025. Σε αυτό θα συμβάλλει και η παρουσία του Masashi Yamamoto, ο οποίος θα λειτουργεί ως σύμβουλος – δίαυλος επικοινωνίας ανάμεσα στις δύο πλευρές, λύνοντας όποια προβλήματα ενδεχομένως προκύπτουν.
Αναμένουμε λοιπόν τις επίσημες πληροφορίες και λεπτομέρειες για το μέλλον, οι οποίες ίσως καθυστερήσουν μέχρι την επίσημη παρουσίαση της Red Bull τον επόμενο μήνα, σε μία υπόθεση με συνεχώς μεταβαλλόμενα δεδομένα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!