Τα αφεντικά της F1 συμφώνησαν να καταργήσουν την MGU-H από τα μονοθέσια από το 2026 και ύστερα, ως κομμάτι των ευρύτερων κανονισμών για να προσελκυστούν νέοι κατασκευαστές στη F1.
Η πολύπλοκη τεχνολογία που περιλαμβάνει η MGU-H, η οποία παράγει ηλεκτρική ισχύ από τα καυσαέρια της ΜΕΚ, έχει αποδειχτεί αρκετά δύσκολη στην μίμηση και ακριβή στην εξέλιξη, απ’ όταν και αποτέλεσε μέρος των υβριδικών, V6 turbo μονάδων ισχύος που ήρθαν στο άθλημα το 2014.
Με τη F1 να θέλει να τραβήξει μεγάλα ονόματα της αυτοκίνησης από το 2026, χρονιά που έρχεται αναθεώρηση των κανονισμών στο μέτωπο αυτό, η παρουσία της MGU-H καθιστούσε τα πράγματα δύσκολα, αποτελώντας τροχοπέδη στο τραπέζι των συζητήσεων με κολοσσούς όπως το VW Group, το οποίο δεν βλέπει προοπτικές η MGU-H να μπει στο μέλλον στην αυτοκίνηση, άρα δεν υπάρχει νόημα στη δαπανηρή εξέλιξη τέτοιων διατάξεων.
Με τον γερμανικό κολοσσό να θέλει διακαώς να μπει στο άθλημα, είτε ως Porsche είτε ως Audi, υπήρχε η περιρρέουσα αντίληψη πως η F1 θα “έκοβε” τις MGU-H από το 2026.
Με το ενδεχόμενο αυτό να μην βρίσκει αρνητικές και τις άλλες ομάδες, με τον Toto Wolff της Mercedes να δηλώνει πίσω στο καλοκαίρι πως η ομάδα του είναι διατεθειμένη να εγκαταλείψει την MGU-H εάν γίνουν άλλες τροποποιήσεις.
Μετά από πολλές συζητήσεις μεταξύ VW και των τωρινών κατασκευαστών, συμφωνήθηκε να εγκαταλειφθεί η MGU-H εάν άλλες συνιστώσες της μονάδας ισχύος έρθουν περισσότερο στο προσκήνιο, όπως το πλαφόν στο budget εξέλιξης που εξασφάλισε πως όσοι νέοι κατασκευαστών εισέλθουν δεν θα ξεκινήσουν έναν “πόλεμο” δαπανών για εξέλιξη.
Πλέον, το WMSC (Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού) που συνεδρίασε σήμερα στη FIA, βγάζοντας και την απόφαση περί έρευνας για όσα έγιναν με το αυτοκίνητο ασφαλείας στο Abu Dhabi, αποφάσισε και επίσημα πως οι μονάδες ισχύος του 2026 θα αποτελούσε από 4 συνιστώσες.
Αυτές θα είναι οι ΜΕΚ των 1.6 λίτρων V6, ενώ η ηλεκτρική ισχύς θα αυξηθεί στα 350 kW, η MGU-H θα αφαιρεθεί και θα υπάρξει πλαφόν στο κόστος για την εξέλιξη του κινητήρα.
Επίσης, εγκρίθηκε και η πρόθεση της F1 για χρήση 100% βιοκαυσίμων μαζί με την αυξημένη ηλεκτρική ισχύ. Σημαντικό παραμένει ωστόσο το να διασφαλιστεί πως οι νέες μονάδες ισχύος θα είναι θελκτικές για τους οπαδούς, κυρίως δηλαδή να ακούγονται ωραία, κάτι που αποτέλεσε σημαντικό πρόβλημα στην τωρινή γενιά κινητήρων.
Από τη FIA θέλουν ισχυρούς κινητήρες που να λειτουργούν στις υψηλές στροφές, να έχουν θόρυβο που να αρμόζει στη F1 και να μην διαφοροποιούνται υπερβολικά από κατασκευαστή σε κατασκευαστή.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!