Έντονη είναι σήμερα η φημολογία περί υπέρβασης του πλαφόν στον προϋπολογισμό από τις Red Bull και Aston Martin το 2021, κάτι που ενδέχεται, εφόσον ισχύει, να επιφέρει σοβαρές κυρώσεις στις δύο ομάδες.
Η συγκεκριμένη φημολογία έρχεται σε μια χρονική στιγμή που η FIA τελειώνει τις οικονομικές αξιολογήσεις του 2021 και αναμένεται να εκδώσει τα επίσημα πορίσματα πάνω στο ζήτημα προσεχώς.
Στις 5 Οκτωβρίου θα είναι η ημερομηνία που θα μαθευτεί το τί έχει γίνει οριστικά, με τη FIA να εκδίδει πιστοποιητικό συμμόρφωσης στις ομάδες που βρέθηκαν κάτω από το πλαφόν των 145 εκατ.$.
Στις ομάδες που θα βρεθεί ότι έχουν υπερβεί το όριο, θα υπάρξει ακρόαση, αποτέλεσμα της οποίας θα είναι η επιβολή ποινών, σύμφωνα με τους αθλητικούς κανονισμούς του κώδικα του αθλήματος.
Τονίζεται μάλιστα πως οι αποφάσεις της FIA θα είναι οριστικές, με τις ομάδες να μην έχουν το δικαίωμα της άσκησης έφεσης.
Από το κυβερνών σώμα του αθλήματος όμως κρατούν σιγή ασυρμάτου για το εάν έχει υπάρξει ομάδα που έχει υπερβεί το πλαφόν, με τις φήμες στα paddock, εκεί που πρώτες βγαίνουν συνήθως οι νέες ειδήσεις, να κάνουν λόγο για δύο ομάδες.
Η μία φαίνεται να έχει προβεί σε μικρή παράβαση του πλαφόν, ενώ η άλλη έχει προβεί σε πολύ σημαντικότερο ατόπημα. Οι ενδείξεις κάνουν λόγο για τις Aston Martin και Red Bull, ωστόσο, για την ώρα, πρόκειται μονάχα για φήμες, με τις ομάδες να κρατούν χαμηλό προφίλ μέχρι στιγμής.
Οι κανονισμοί της F1 πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα κάνουν λόγο για μια σειρά εναλλακτικών τιμωριών ως τιμωρία για τις ομάδες που ξεπέρασαν το όριο του cost cap.
Για μικρές παραβάσεις, κάτω του 5% του πλαφόν, οι ποινές περιλαμβάνουν δημόσια παρατήρηση, περικοπή στους βαθμούς στα Πρωταθλήματα Οδηγών ή Κατασκευαστών, αποκλεισμό από αγώνες, περιορισμούς στην αεροδυναμική εξέλιξη ή χρηματικά πρόστιμα.
Για τις μεγάλες παραβάσεις, οι οποίες θεωρούνται αυτές άνω του 5% του πλαφόν, υπάρχουν αυστηρότερες ποινές. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνονται αφαίρεση βαθμών στα Πρωταθλήματα Οδηγών ή Κατασκευαστών, περιορισμοί στην αεροδυναμική εξέλιξη, αποκλεισμός από το Πρωτάθλημα ή μελλοντική μείωση περαιτέρω του πλαφόν για τη συγκεκριμένη ομάδα.
Αν και τίποτα ακόμα δεν είναι οριστικό, ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, ξεκαθάρισε πως θεωρεί ότι η ομάδα του συμμορφώθηκε πλήρως με το οικονομικό πλαφόν.
“Σίγουρα δεν γνωρίζω περί κάποιας παράβασης”, δήλωσε ο Horner στο Sky F1 όταν ρωτήθηκε επί του θέματος.
“Όλα τα λογιστικά κατατέθηκαν πίσω στον Μάρτιο. Πρόκειται άρα περί μιας μακράς διαδικασίας με τη FIA να εξετάζει όλο το υλικό που της έχουμε στείλει, και καθώς μιλάμε η διαδικασία αυτή συνεχίζεται”.
“Η διαδικασία πηγαίνει καλά, και θεωρώ πως την επόμενη εβδομάδα, στα μέσα της, θα είναι και όταν βγάλει τα πιστοποιητικά η FIA. Πιστεύω πως σίγουρα τα έξοδα που υποβάλαμε ήταν κάτω από το όριο. Και επαφίεται στη FIA, προφανώς, να ακολουθήσει τις διαδικασίες της, το οποίο και κάνει”.
Ο Βρετανός παραδέχτηκε, συνεχίζοντας, πως, καθώς η FIA εξετάζει ενδελεχώς τα λογιστικά της κάθε ομάδας, θα έχουν προκύψει και διαφορετικές ερμηνείες επί συγκεκριμένων θεμάτων.
“Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο”, δήλωσε ο Horner σχετικά με τη διαδικασία των λογιστικών ελέγχων. “Αλλά κάνουμε το due diligence μας και μας ελέγχουν λογιστικά έτσι κι αλλιώς”.
“Είναι μια παρόμοια διαδικασία με αυτή της δουλειάς ενός ελεγκτή, άρα είναι σχετικά γνωστή διαδικασία στη F1. Και μας έρχονται και αποσαφηνίσεις, ακόμα και όταν έγιναν οι καταθέσεις των λογιστικών”.
“Μπορείτε να δείτε λοιπόν πόσο ανώριμη είναι ακόμα η διαδικασία αυτή. Αλλά η FIA, προφανώς, δουλεύει σκληρά πάνω στο ζήτημα και κάνει το καλύτερο που μπορεί”.
Birthday gifts from the garage 🎂 #SingaporeGP 🇸🇬 pic.twitter.com/B9D0HMFWeO
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) September 30, 2022
Ο Horner εκτιμά πως με το cost cap να περνά τη νηπιακή του περίοδο, δεν αποτελεί έκπληξη το ότι ανακύπτουν θέματα κατά τη διαδικασία των λογιστικών ελέγχων.
“Αναπόφευκτα, πρόκειται για νέους κανονισμούς και αρκετά περίπλοκους μάλιστα. Έτσι, το πώς αυτοί ερμηνεύονται και εφαρμόζονται θα είναι υποκειμενικό, αναπόφευκτα, εντός των ομάδων”, εξήγησε ο επικεφαλής των Κόκκινων Ταύρων.
“Είμαι σίγουρος, όσο περνά ο καιρός, πως το θέμα θα τακτοποιηθεί. Αλλά είμαστε αισιόδοξοι για ό,τι έχουμε καταθέσει”.
“Η FIA βρίσκεται εν μέσω μιας διαδικασίας και θεωρώ πως πάντα σε ανάλογες καταστάσεις υπάρχουν φήμες. Έχω ακούσει για τεράστιες παραβάσεις κανονισμών και τα σχετικά, αλλά σίγουρα δεν γνωρίζω κάτι περί τούτου”.
Μένει σε λίγες ημέρες, λοιπόν, να φανεί το κατά πόσο υπήρξαν ομάδες (και το ποιες βέβαια) που ξεπέρασαν το πλαφόν, αλλά και το τί μέλλει γενέσθαι.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!