Η Ford εμπλέκεται τις τελευταίες ώρες σε φήμες για είσοδο στη Formula 1 από το 2026, με δημοσιεύματα να την εμπλέκουν με τη Red Bull και τις μονάδες ισχύος της.
Ο αμερικάνικος κολοσσός, ενεπλάκη τελευταία φορά με τα “κοινά” της F1 πίσω στην περίοδο που η Jaguar βρισκόταν στο σπορ, την περίοδο 2000-2004. Μην καταφέρνοντας όμως να πετύχει κάτι το αξιοσημείωτο, η ομάδα αποχώρησε από το άθλημα.
Τραβώντας την πρίζα της χρηματοδότησης, η Jaguar πουλήθηκε στη Red Bull, η οποία έκτοτε πέτυχε πολλά, κατακτώντας 6 πρωταθλήματα Οδηγών και 5 Κατασκευαστών.
Πέραν της Jaguar, η Ford προμήθευσε με κινητήρας της Cosworth και την Jordan, το 2003 και 2004.
Μπορεί από τότε να μην έχει υπάρξει κάποιο ουσιαστικό ενδιαφέρον της Ford για επιστροφή στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όμως η λαοφιλία του αθλήματος στις ΗΠΑ, την αγορά που προσέχει περισσότερο απ’ όλες η μάρκα, έκαναν, βάσει δημοσιευμάτων, τη Ford να το ξανασκεφτεί, αξιολογώντας τις δυνατότητές της.
Αν και δεν φαίνεται πως υπάρχει η θέληση να βρεθούν πόροι για μια πλήρως εργοστασιακή ομάδα, εξερευνάται η δυνατότητα μιας τεχνολογικής συνεργασίας με τη Red Bull.
Η ομάδα του Milton Keynes έχει δεσμευτεί να φτιάξει τους δικούς της κινητήρες από το 2026, με την παρούσα της τεχνολογική συνεργασία, αυτή με τη Honda, να λήγει στα τέλη του 2025.
Υπάρχει όμως διάθεση από τη Red Bull να εξερευνήσει τις όποιες εναλλακτικές υπάρχουν, είτε πρόκειται περί απλής χορηγικής συμφωνίας είτε περί πιο ανεπτυγμένης τεχνικής υποστήριξης.
Μιλώντας για το θέμα νωρίτερα μέσα στη σεζόν, ο επικεφαλής της ομάδας, Christian Horner, δήλωνε: “Προσηλωνόμαστε πλήρως προς την κατεύθυνση μιας δικής μας μονάδας ισχύος. Εάν υπήρχε κάποιος τρίτος που θα ήθελε να συνεισφέρει στο project, τότε φυσικά και θα το σκεφτόμασταν. Δεν είναι προϋπόθεση κάτι τέτοιο, όμως”.
“Θα είμαστε η μοναδική ομάδα που φτιάχνει σασί και μονάδα ισχύος στο ίδιο εργοστάσιο, κάτω από την ίδια σκέπη”.
“Πιστεύουμε πως, για τη μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα της ομάδας, είναι το απόλυτα σωστό να γίνει. Και, φυσικά, παρουσιάζονται κι άλλες ευκαιρίες απ’ αυτό”.
Ενόψει των αλλαγών του 2026, Red Bull και Porsche προχώρησαν σε εκτενείς διαπραγματεύσεις, όμως αυτές χάλασαν στο “παρά πέντε”, λόγω των ενδοιασμών των Κόκκινων Ταύρων πως θα χάσουν μεγάλο μέρος της αυτονομίας που απολαμβάνουν αυτή τη στιγμή.
Η κατάληξη των διαπραγματεύσεων αυτών, έδωσε πάτημα στις φήμες πως μάλλον Red Bull και Honda θα συνεχίσουν την κοινή τους πορεία, ειδικά με τους Ιάπωνες να δείχνουν πως “ψήνονται” να επενδύσουν στις μονάδες ισχύος της νέας γενιάς, όπου η ηλεκτρική συνιστώσα είναι ακόμα μεγαλύτερη.
Αποκαλύπτεται όμως, πλέον, πως η Ford είναι αυτή που εξερευνά πιθανές εναλλακτικές συνεργασίας με τη Red Bull, με τις δύο φίρμες ήδη να έχουν συνεργαστεί στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, σε επίπεδο motorsports.
Οι βλέψεις της Ford διαφέρουν πολύ από αυτές της Porsche, η οποία ήθελε περισσότερο έλεγχο, καθώς και μέρος των μετοχών της ομάδας.
Αντιθέτως, η Ford δεν ενδιαφέρεται για κατοχή μέρους της ιδιοκτησίας, ενώ εκτιμάται πως θέλει να δώσει στη Red Bull το ελεύθερο να τρέξει όπως αυτή θέλει την τεχνολογική ανάπτυξη των μονάδων ισχύος, προσφέροντας όμως τεχνογνωσία όπου χρειαστεί.
We have got a @OfficialWRC 🐐 on track 🤘 @SebastienLoeb 💪 #RedBullFamily pic.twitter.com/OIybI3T5m1
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) December 10, 2022
Η εμπλοκή της Ford ενδέχεται να αφορά περισσότερο το σκέλος του marketing και branding, με τις δύο πλευρές να ωφελούνται αμφότερες από μια τέτοια συμφωνία: η μεν Ford εμπλέκεται με την αγορά της F1 που γνωρίζει άνθιση στις ΗΠΑ, ενώ και η Red Bull θα συνδεθεί με έναν κολοσσό όπως αυτός της Ford.
Μια τέτοια κοινή παρουσία θα επηρέαζε σημαντικά την παρούσα συνεργασία με τη Honda, με την οποία οι Κόκκινοι Ταύροι έχουν πετύχει πολλά τα τελευταία δύο χρόνια.
Μάλιστα, εντύπωση προκαλεί πως η Honda εντάχθηκε μόνη της στην επιτροπή της FIA για τους κανονισμούς κινητήρων του 2026, χωρίς τη Red Bull.
Αυτό, αφήνει ορθάνοιχτη την πόρτα στους Ιάπωνες να τρέξουν μόνοι τους ένα θεωρητικό πρόγραμμα στη F1, εάν η Red Bull αποφασίσει να ακολουθήσει δικό της, ξεχωριστό, μονοπάτι.
Στη Honda είναι ξεκάθαροι πως τίποτα δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα σχετικά με το τί θα γίνει με το 2026, δηλαδή είτε θα παραμείνει κατασκευαστής κινητήρων είτε θα προχωρήσει στη δική της σύσταση ομάδας.
Ωστόσο, υπήρξαν εικασίες πως η Honda θα μπορούσε να γίνει ακόμα και ιδιοκτήτης, αλλά και προμηθευτής κινητήρων της AlphaTauri, της αδερφής ομάδας της Red Bull.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!