Ο Andrea Stella αποκάλυψε πως η McLaren αναμένεται να φέρει μεγάλα πακέτα αναβαθμίσεων τον προσεχή καιρό, στην προσπάθεια της ομάδας να λύσει τους περιορισμούς που έχει αυτή τη στιγμή η MCL38.
Έχοντας ξεκινήσει το 2023 σε μειονεκτική θέση, αδυνατώντας να μπει στο Q3 σε αρκετούς αγώνες, η McLaren επέδειξε εντυπωσιακή βελτίωση μέσα στη χρονιά, φτάνοντας στο σημείο να γίνει μόνιμος κάτοικος του βάθρου στο τελευταίο τρίτο της σεζόν.
Η ομάδα του Woking αναθεώρησε ριζικά την MCL60 μέσα στη σεζόν που προηγήθηκε, καταφέρνοντας στο δεύτερο σκέλος του πρωταθλήματος, μετά την καλοκαιρινή διακοπή να είναι δεύτερη ομάδα σε συγκομιδή βαθμών, πίσω μόνο από την άπιαστη Red Bull. Αυτή η ανάκαμψη βοήθησε την papaya να τερματίσει 4η στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, παρά το γεγονός πως στο ξεκίνημα του 2023 αυτός ο στόχος έδειχνε πολύ μακρινός.
Ωστόσο. φέτος η McLaren έχει δείξει στους πρώτους δύο αγώνες πως δεν είναι το δεύτερο μονοθέσιο του grid, με τη Ferrari να δείχνει πως έχει το πάνω χέρι. Οι ενδείξεις δείχνουν πως η McLaren βρίσκεται αρκετά κοντά με τη Mercedes, παλεύοντας για το ποιος έχει το τρίτο σε δυναμική μονοθέσιο.
Το GP της Σαουδικής Αραβίας έδειξε αρκετά γλαφυρά τα δυνατά και αδύναμα σημεία του μονοθεσίου της βρετανικής ομάδας, με τον Oscar Piastri να δυσκολεύεται να περάσει τον Lewis Hamilton στην ευθεία, ακόμα και με το DRS ανοιχτό.
Μπορεί στο συγκεκριμένο σημείο να μειονεκτούσε, ωστόσο η MCL38 ήταν εντυπωσιακά δυνατά στις γρήγορες καμπές της Jeddah, κάτι που βοήθησε τον Lando Norris να αμυνθεί από τον Hamilton στους τελευταίους γύρους του αγώνα.
Την ώρα που ο Stella τόνισε ότι η ομάδα του γνώριζε εξ’ αρχής τις αδυναμίες του νέου της μονοθεσίου, παραδέχτηκε πως η εμφάνιση στη Jeddah αποκάλυψε τομείς προς άμεση βελτίωση.
“Οι περιορισμοί του μονοθεσίου, για εμάς, ήταν αρκετά γνωστοί”, δήλωσε ο Ιταλός. “Θεωρώ πως έχω μιλήσει γι’ αυτούς αρκετά συχνά και ξεγυμνώθηκαν με τον καλύτερο τρόπο στην πίστα αυτή, μαζί και με κάποια δυνατά μας σημεία”.
“Τα δυνατά σημεία θα τα είδατε: οποιοσδήποτε πίσω από μια McLaren στο πρώτο κομμάτι έχανε έδαφος. Έτσι, σε γρήγορες, συνεχόμενες καμπές, όπου αρκεί μία τιμονιά, το μονοθέσιο ανταποκρίνεται πολύ καλά”.
“Όταν στον αντίποδα έχουμε πολύ μεγάλες στροφές, όπως στην τελευταία, και πρέπει το τιμόνι να βρίσκεται υπό κλίση αρκετή ώρα, το μονοθέσιο υστερεί λίγο και χάνουμε χρόνο. Σε τέτοια σημεία βλέπουμε πως η Ferrari είναι δυνατή, γι’ αυτό και ο Charles ήταν τόσο ανταγωνιστικός στο τελευταίο σκέλος, από αυτή και μόνο τη στροφή”.
“Άλλος περιορισμός μας ήταν πως δεν είχαμε την τελική ταχύτητα που θα θέλαμε. Έτσι, θεωρώ πως τα δύο αυτά χαρακτηριστικά εκτέθηκαν αρκετά σαφώς στην πίστα αυτή, όπου υπάρχουν μεγάλες ευθείες και μερικές πολύ μεγάλες καμπές, όπου και οι αδυναμίες μας ξεγυμνώνονται”.
“Θεωρώ πως υπάρχει περιθώριο για πιο ενδελεχή κατανόηση του μονοθεσίου”, συνέχισε ο Stella.
Plenty of positives to take. 👊
Andrea Stella, our Team Principal, looks back on our race and the reasoning behind our decisions. 💬#SaudiArabianGP 🇸🇦 pic.twitter.com/lmB5YEib7T
— McLaren (@McLarenF1) March 9, 2024
“Όπως εδώ (στη Σαουδική Αραβία), είχαμε μια λίγο διαφορετική προσέγγιση στο στήσιμο ανάμεσα στα δύο μονοθέσια και θεωρώ πως είδαμε κάποια ενδιαφέροντα θετικά και αρνητικά. Έτσι, θέλουμε τη γνώση αυτή να την αξιοποιήσουμε στο μέλλον”.
“Πέρα από τη βελτιστοποίηση, η οποία ίσως να αξίζει ένα δέκατο, δεν μπορούμε να κάνουμε μαγικά. Έχουμε ήδη κάνει τις χειμερινές δοκιμές τρεις μέρες, τα αγωνιστικά τριήμερα, δεν υπήρχε βροχή να ανατρέψει τα πράγματα. Έχουμε πατήσει πίστα αρκετά καιρό, άρα. Θεωρώ πως κατανοούμε καλά το πακέτο μας, πέρα από τη μικρή αυτή διαφορά ανάμεσα στα δύο μας μονοθέσια που θα εξετάσουμε”.
“Και πιστεύω πως πρόκειται εν πολλοίς για ζήτημα αναβαθμίσεων πλέον. Ή προσαρμογής στην πίστα βάσει των χαρακτηριστικών αυτής. Εάν, δηλαδή, πάμε στη Suzuka, όπου το πρώτο μέρος είναι παρόμοιο με της Jeddah, η McLaren θα είναι γρήγορη. Έτσι, περιμένουμε πως η Suzuka θα είναι μια καλή πίστα για μας”.
Όπως και να ‘χει, ο Stella γνωρίζει πως ο μαραθώνιος εξέλιξης θα παίξει κρίσιμο ρόλο και αποκάλυψε πως η ομάδα του αναμένεται να φέρει “μικρές” βελτιώσεις ήδη από τη Μελβούρνη.
“Η εξέλιξη μπορεί να αφορά και το φανερό κομμάτι, όταν έρχεται με νέα αεροδυναμικά πακέτα, τα οποία και δηλώνουμε και είναι ορατά. Υπάρχουν όμως και κάποια πράγματα που μπορείς να φέρεις από μηχανολογικής ή και αεροδυναμικής άποψης. Αυτή τη στιγμή, έχουμε και τις δύο περιπτώσεις σε διαδικασία οριστικοποίησης”.
“Έχουμε κάποιες μικρές αλλαγές που θα έρθουν στην Αυστραλία και ελπίζουμε στην Ιαπωνία, αλλά πρόκειται για κάποια χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ύστερα, ελπίζουμε πως εντός του πρώτου τρίτου της σεζόν θα έχουμε και την πρώτη μεγάλη αναβάθμιση”.
Ο Andrea Stella αποκάλυψε πως η McLaren αναμένεται να φέρει μεγάλα πακέτα αναβαθμίσεων τον προσεχή καιρό, στην προσπάθεια της ομάδας να λύσει τους περιορισμούς που έχει αυτή τη στιγμή η MCL38.
Ο Stella εξήγησε πως τα κενά ανάμεσα στην έλευση μεγάλων πακέτων εξέλιξης από την ομάδα είναι απόρροια του budget cap που καθιστά τα έξοδα ακόμα πιο επίπονα και απαιτεί όλα να μπουν στο μικροσκόπιο πριν εγκριθούν.
Ο Ιταλός, ακόμα, στάθηκε στην δυσκολία της βελτιστοποίησης των νέων εξαρτημάτων με μόλις μια περίοδο δοκιμών σε αγωνιστικά τριήμερα που περιλαμβάνουν Sprint αγώνες.
“Η παράδοση των αναβαθμίσεων σήμερα δεν έχει τόσο να κάνει με τα logistics. Η βασική πρόκληση είναι το εάν θα φέρεις αναβαθμίσεις σε αγώνα με Sprint ή όχι. Επειδή έχεις περιπτώσεις όπως η Κίνα και το Miami, για παράδειγμα, που έχει μόλις μια περίοδο δοκιμών”.
“Ακόμα μια πρόκληση, όμως, είναι το budget cap. Δεν μπορείς αμέσως να παράξεις κάτι μόλις δεις ότι είναι υποσχόμενο. Με αυτή τη λογική θα ξεμείνεις από χρήματα. Έτσι, θα πρέπει να πειστούμε πως πρόκειται για μια καλή αναβάθμιση και τότε να δώσουμε το πράσινο φως για να ξοδευτούν τα ανάλογα χρήματα”.
“Έπειτα, θα έλεγα πως άλλος ένας λόγος είναι πως σε μέρη σαν την Αυστραλία δεν μπορείς να φέρεις αναβαθμίσεις λόγω του χρόνου μετακίνησης. Έτσι, το να φτιάξεις ένα αρκετά υποσχόμενο πακέτο αναβαθμίσεων χρειάζεται χρόνο”.
“Είμαστε ικανοποιημένοι με τον ρυθμό βελτίωσής μας. Θεωρώ πως τους τελευταίους 12 μήνες έχουμε κρατήσει τον ίδιο ρυθμό βελτίωσης”.
“Πατήσαμε το κουμπί στην Αυστρία πέρυσι, έπειτα στη Σιγκαπούρη, μετά στο νέο μονοθέσιο και πλέον θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τον 6ο ή 7ο αγώνα της σεζόν για το επόμενο μεγάλο πακέτο”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!