Η απονομή των βαθμών μέχρι και την 20η θέση αντί των πρώτων 10 ήταν μία από τις ιδέες που συζητήθηκαν κατά τη συνεδρίαση της ομάδας στρατηγικής της Formula 1 την Τετάρτη.
Η νέα διοίκηση της F1 συνεχίζει να διερευνά πιθανές αλλαγές στους αθλητικούς κανονισμούς, μερικές από τις οποίες θα μπορούσαν να εισαχθούν πριν από το 2021, όταν τεθεί σε εφαρμογή ένα σημαντικό πακέτο τεχνικών αλλαγών.
Για τα πρώτα 10 χρόνια του παγκόσμιου πρωταθλήματος από το 1950, βαθμοί απονέμονταν μόνο για τους πρώτους πέντε, με ένα επιπλέον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο.
Αυτό επεκτάθηκε στους πρώτους έξι από το 1960 έως το 2002, με τον ταχύτερο γύρο να αφαιρείται, και έπειτα στους πρώτους οκτώ από το 2003 έως το 2009.
Το τρέχον σύστημα, με 25 για νίκη και βαθμούς για τους πρώτους 10, εισήχθη το 2010.
«Εξετάζουν αν το σύστημα βαθμών θα πρέπει να πάει μέχρι τον 20ο», δήλωσε το αφεντικό της Force India, Vijay Mallya.
“Με τους 20 θα σημαίνει ότι κάθε αυτοκίνητο θα βαθμολογείται εάν τερματίσει τον αγώνα, ο κατώτατος ξεκινά με ένα βαθμό και στη συνέχεια ανεβαίνουμε. Ίσως θα πάμε από τους 10 στους 15. Όλες αυτές οι πιθανότητες συζητήθηκαν.
Ένα από τα προφανή κίνητρα για την αλλαγή θα ήταν να δοθεί στους οδηγούς εκτός των πρώτων 10, ένα επιπλέον κίνητρο για παλέψουν στον αγώνα, αλλά η εναλλακτική άποψη είναι ότι το σημερινό σύστημα προσφέρει μεγαλύτερη αίσθηση ανταμοιβής.
“Η άποψη που διατυπώθηκε ήταν ότι υπάρχει μια ορισμένη αξία για τον αναφερόμενο τερματισμό στην κορυφαία δεκάδα”, δήλωσε ο Mallya στο Motorsport.com.
“Αυτό θα απαξιωθεί αν ξεκινήσουμε να δίνουμε βαθμούς και πιο κάτω. Όταν τα πάμε καλά, όλοι οι φίλοι μου μου στέλνουν μηνύματα λέγοντας: “Συγχαρητήρια, ένας ακόμα τερματισμός στη δεκάδα”. Το Top 10 έχουν μια ορισμένη αίσθηση επίτευξης.
“Η αντίθετη άποψη ήταν ότι εάν κάθε οδηγός παίρνει βαθμό, μέχρι τέρμα πίσω, τότε κάθε αυτοκίνητο πρόκειται να αγωνίζεται για ένα (επιπλέον) βαθμό.
“Έτσι, στη τελική, κανείς δεν πρόκειται να σταματήσει να πιέζει στα όρια μόνο επειδή είναι εκτός της κορυφαίας 10αδας και δεν υπάρχει καμία ανταμοιβή στο τέλος.
“Έτσι υπήρχε μια πρόταση για να φτάσουμε μέχρι τους 15. Είναι προφανές ότι θα υπάρξει περισσότερη συζήτηση. Αυτό βασίστηκε σε έρευνες που έγιναν”.
Εξετάζεται επίσης η επιστροφή των βαθμών για ταχύτερους γύρους για πρώτη φορά μετά από το 1959 και βαθμούς για την pole position.
“Αυτές οι ιδέες είναι στον αέρα”, πρόσθεσε ο Mallya.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!