Η υπεροχή του κινητήρα της Ferrari φαίνεται πως έχει “εκνευρίσει” πολλούς από τους αντιπάλους της, οι οποίοι έστειλαν στην FIA αίτημα για εξέταση του σχεδιασμού κάποιων μερών της ιταλικής μονάδας ισχύος.
Όπως αναφέρει το Motorsport.com, οι αντίπαλοι ζητούν διευκρινίσεις σχετικά με κάποια εξαρτήματα του κινητήρα και τον τρόπο λειτουργίας τους, με σκοπό να τα χρησιμοποιήσουν – αν είναι νόμιμα – και οι ίδιοι.
Αν και δεν αναφέρεται ποιες ομάδες κρύβονται πίσω από την διαμαρτυρία, πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι και οι τρεις εναπομείναντες κατασκευαστές δεν είναι ευχαριστημένοι με το προβάδισμα στην απόδοση της Ferrari.
Το αίτημα των αντιπάλων έρχεται μετά από ένα σερί πολύ καλών αγώνων για την Ferrari, η οποία εμφανίζεται αναγεννημένη μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα. Επιπλέον, υπολογίζεται ότι ο κινητήρας της έχει τουλάχιστον μισό δευτερόλεπτο περισσότερη απόδοση στον γύρο από αυτόν της Mercedes, με το πλεονέκτημα να είναι ιδιαίτερα εμφανές στις κατατακτήριες.
Οι φήμες θέλουν τον κινητήρα της Ferrari να εκμεταλλεύεται σε συγκεκριμένες στιγμές την είσοδο λαδιού από το intercooler στην διαδικασία καύσης, αυξάνοντας την ιπποδύναμή του. Αυτό είναι ένα παραθυράκι στους κανονισμούς, και δεν απαγορεύεται ρητά, με αποτέλεσμα και οι υπόλοιποι κατασκευαστές να θέλουν να το εκμεταλλευτούν.
Γενικότερα, η χρήση λαδιού για την αύξηση της απόδοσης είναι ένα ζήτημα που έχει απασχολήσει πολλές φορές από την αρχή της υβριδικής εποχής, και φαίνεται ότι υπάρχουν ακόμη περιθώρια εκμετάλλευσής του.
Θυμίζουμε ότι και πέρυσι υπήρξαν διαμαρτυρίες για την ιταλική μονάδα ισχύος, κυρίως όσον αφορά τη λειτουργία του ERS και την χρήση της μπαταρίας, και το κατά πόσο υπήρχε έκνομο προβάδισμα έναντι των αντιπάλων της. Η FIA προέβη σε ελέγχους, χωρίς όμως να δοθούν περαιτέρω διευκρινίσεις τότε.
Πάντως, μετά τον θάνατο του Charle Whiting, υπάρχει έντονη φημολογία γύρω από τον τρόπο με τον οποίο οι ομάδες επιλέγουν να διαμαρτυρηθούν για ζητήματα που αφορούν αντιπάλους τους. Πλέον, οι ομάδες πρέπει να καταθέτουν αιτήματα διαμαρτυρίας, κάτι που στο παρελθόν δεν ήταν αναγκαίο, καθώς επί Whiting προτιμούνταν τα ζητήματα να λύνονται πιο γρήγορα, με απευθείας διευκρινίσεις από την FIA μετά από ελέγχους επί του πρακτέου.
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η FIA δεν επιβεβαίωσε το γεγονός ότι υπήρξαν διαμαρτυρίες για τον κινητήρα της Ferrari, λέγοντας ότι συνεχίζει όπως προβλέπεται τους ελέγχους για την τήρηση των κανονισμών, και μένει να δούμε αν θα υπάρξουν εξελίξεις γύρω από το ζήτημα τις επόμενες μέρες.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!