Η ομάδα της Mercedes πέρασε από διερεύνηση από τη FIA για δύο παραβάσεις σχετικά με το μπέρδεμα στα pitstop του GP του Sakhir που στοίχισε στους δύο οδηγούς της, με τη FIA να της επιβάλλει χρηματικό πρόστιμο.
Οι Russell και Bottas βρίσκονταν σε παράταξη 1-2 όταν το ατύχημα του Jack Aitken άφησε συντρίμμια στην πίστα στην έξοδο της τελευταίας στροφής, κάτι που έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα.
Και οι δύο οδηγοί της Mercedes κλήθηκαν στα pits για να τους βάλουν φρέσκα ελαστικά για την επανεκκίνηση, ώστε να προστατευτούν από μονοθέσια που είχαν κάνει το ίδιο και ενδεχομένως να του απειλούσαν.
Ο Russell είχε ένα φυσιολογικό pitstop βγαίνοντας κανονικά, αλλά ο Bottas που ακολουθούσε στη συνέχεια αποδείχτηκε πως θα φορούσε τα ελαστικά που ήταν προκαθορισμένα για τον Russell, έτσι το pitstop του ακυρώθηκε και η σκληρή γόμα την οποία ο Φινλανδός χρησιμοποιούσε μπήκε ξανά στο μονοθέσιο.
Ο Russell είχε φύγει με τα μπροστινά ελαστικά του Bottas, και του δόθηκε εντολή να μπει στα pit ώστε να βγάλει τη λανθασμένη γόμα για ένα φρέσκο σετ, πριν ξαναμπεί στην ουρά του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Ο Russell εν τέλει τερμάτισε 9ος, έχοντας καθυστερήσει από ένα κλατάρισμα στο ελαστικό του, που τον ανάγκασε να μπει εκ νέου για αλλαγή.
Μετά τον αγώνα, η FIA επεσήμανε: “Όταν το μονοθέσιο υπ’ αριθμόν 63 μπήκε στα pits για αλλαγή ελαστικού στις 21:16 τοπική, η ομάδα έβαλε στους εμπρός τροχούς τα ελαστικά που έχουν κατανεμηθεί για το μονοθέσιο υπ’ αριθμόν 77”.
“Το μονοθέσιο υπ’ αριθμόν 63 έφυγε από το pit lane και επέστρεψε έναν γύρο αργότερα ώστε να βάλει ένα σωστά κατανεμημένο σετ ελαστικών. Καθώς αυτό δεν βρίσκεται σε εναρμόνιση με τα Άρθρα 24.2 α) και 24.3 e), το θέμα αυτό θα αναφερθεί στους αγωνοδίκες για να ληφθεί υπόψη”.
Μιλώντας στο Sky F1 μετά τον αγώνα, ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε: “Για εμάς ήταν απλά μια γιγαντιαία γκάφα”.
“Απλά το πλήρωμα του ενός μονοθεσίου δεν άκουσε το κάλεσμα για τα pits, είχαμε αστοχία του radio στο γκαράζ και όταν το μονοθέσιο ήρθε, τότε δεν γνωρίζαμε πως έπρεπε να αλλάξουμε τα ελαστικά ή να βάλουμε τα λάθος ελαστικά. Γι’ αυτό βγήκαμε με το λάθος σετ ελαστικών. Τότε, έπρεπε προφανώς να κάνουμε pit ξανά”.
Προ ολίγου, οι αγωνοδίκες έβγαλαν πόρισμα, τιμωρώντας τη Mercedes με χρηματικό πρόστιμο 20.000$, χωρίς ωστόσο να δεχτεί αφαίρεση βαθμών ο George Russell, ο οποίος θεωρήθηκε πως δεν είχε υπαιτιότητα επί του συμβάντος.
Η επίσημη ανακοίνωση για την απόφαση αναφέρει: “Το μονοθέσιο υπ’ αριθμόν 63 φόρεσε τα ελαστικά που προορίζονταν για το μονοθέσιο υπ’ αριθμόν 77”.
“Αυτό προκλήθηκε από τεχνικό θέμα στις ραδιοφωνικές του pit wall με τους μηχανικούς του πληρώματος του μονοθεσίου υπ’ αριθμόν 63 το οποίο έμπαινε στα pit πριν από (και όχι μετά από) το μονοθέσιο υπ’ αριθμόν 77. Το μήνυμα δεν λήφθηκε από το πλήρωμα του μονοθεσίου υπ’ αριθμόν 63 επειδή την ίδια στιγμή ο οδηγός του μονοθεσίου υπ’ αριθμόν 63 μετέδιδε πάνω απ’ αυτό το μήνυμα”.
“Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα εμπρός ελαστικά του μονοθεσίου 77 να μπουν στο μονοθέσιο 63 (τα μονοθέσια έκαναν διπλό pitstop εκείνη τη στιγμή). Αυτό αποτελεί ξεκάθαρα παράβαση των κανονισμών και κανονικά θα περιλάμβανε αθλητική ποινή έως και αποκλεισμού από τον αγώνα”.
“Ωστόσο, στην περίπτωση αυτή υπάρχουν ελαφρυντικά, πρόσθετα στο ζήτημα της επικοινωνίας που αναφέρθηκε ανωτέρω”.
“Αρχικά, η ομάδα επιδιόρθωσε το πρόβλημα μέσα σε έναν γύρο. Αυτό έγινε με το μονοθέσιο υπ’ αριθμόν 63 να κάνει άλλο ένα pitstop, πέφτοντας πιο κάτω στην κατάταξη”.
“Δεύτερον, το μονοθέσιο υπ’ αριθμόν 77 έκανε pit stop για να αλλάξει ελαστικά για να ανακαλύψει πως τα ελαστικά που ήταν να του βάλουν προορίζονταν για το μονοθέσιο 63, έτσι αφέθηκε ελεύθερος με σημαντική καθυστέρηση, με τα ελαστικά που είχε το μονοθέσιο 77 πριν την αλλαγή. Αυτό επίσης είχε συνέπειες στην τελική κατάταξη του μονοθεσίου 77”.
“Τρίτον, αν και αυτού του τύπου η παράβαση δεν βρίσκεται υπό την ανοχή των 3 γύρων που αναφέρεται στην δεύτερη παράγραφο του Άρθρου 24.4 β) (το οποίο αυτή τη στιγμή αναφέρει μόνο τη χρήση ελαστικών διαφορετικών προδιαγραφών), τη θεωρούμε παρόμοιας φύσης”.
“Ωστόσο, η ευθύνη για την εφαρμογή των σωστών ελαστικών, σε εναρμόνιση με τους κανονισμούς, παραμένει εντός της ομάδας και έτσι θεωρείται πως μια ποινή είναι απαιτούμενη”.
“Προτείνεται στη FIA να λάβει υπόψη της το Άρθρο 24.4 β) και να συμπεριλάβει το είδος της παράβασης όταν αυτή επιδιορθώνεται χωρίς καθυστέρηση”.
“Σημειώνεται πως αυτού του είδους η παράβαση δεν είχε προηγουμένως συμβεί στη Formula 1”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!