Ο μοτοσυκλετιστής της Aprilia, Aleix Espargaro, έχει περιγράψει την κατάσταση της ασφάλτου της CotA ως “υπερ-επικίνδυνη” μετά τις δύο περιόδους δοκιμαστικών της Παρασκευής.
Η υποβαθμισμένη άσφαλτος στην πίστα του Austin υπήρξε ένα σημείο συζήτησης κατά τις προηγούμενες επισκέψεις του MotoGP, με προσπάθειες να εξομαλυνθεί η αξιοσημείωτα ανώμαλη επιφάνεια πριν από το Grand Prix της Αμερικής το περασμένο έτος να θεωρείται ότι έχει αποτύχει.
Περαιτέρω προσπάθειες για την άμβλυνση των αναπηδήσεων για το φετινό GP δεν φάνηκαν να έχουν αλλάξει κάτι, ενώ οι αναβάτες εξακολουθούν να δυσκολεύονται στους πρώτους δύο τομείς της διαδρομής ειδικότερα.
“Εξαιρετικά επικίνδυνη”, δήλωσε ο Espargaro όταν του ζητήθηκε η γνώμη του για την κατάσταση της άσφαλτου. “Ποτέ δεν πήγα σε μία πίστα σαν αυτή, δεν είναι στο επίπεδο του MotoGP, καθόλου. Δεν νομίζω ότι μπορούμε να αγωνιστούμε για ένα ακόμη χρόνο με αυτές τις συνθήκες, με τίποτα.
“Super-ανώμαλη, ειδικά σε πολλές στροφές, αλλά περισσότερο ή λιγότερο στις στροφές μπορείς να το διαχειριστείς. Η στροφή δύο είναι καταστροφή, αλλά αν χάσεις το εμπρός μέρος, βρίσκεσαι στα 120, 130χλμ/ω, αλλά στην ευθεία, στην έκτη ταχύτητα, είναι εξαιρετικά δύσκολο να διατηρήσεις στην ευθεία ανοιχτό το γκάζι.
“Είναι πολύ επικίνδυνο και ακολουθούμε ο ένας τον άλλον. Δεν θέλω να σκεφτώ τι θα συμβεί στον αγώνα. Είναι υπερβολικά επικίνδυνο και για μένα αυτή η πίστα δεν είναι στο επίπεδο του MotoGP.
“Η πρόσφυση δεν είναι τόσο άσχημη, οδηγούμε σε πίστες με πολύ λιγότερη πρόσφυση, αλλά οι αναπηδήσεις, δεν είναι motocross. Είναι MotoGP, έτσι ναι, πάρα πολλές. Στην πίσω ευθεία η μοτοσυκλέτα τρέμει σα τρελή σε περισσότερα από 300χλμ/ω. Αν κάποιος πέσει εκεί…”
Ο Espargaro είπε ότι η μόνη λύση θα ήταν να αναλάβει η CotA την πλήρη ασφαλτόστρωση, αν και δεν είναι σίγουρος για το τι οι συνάδελφου του σκέφτονται για το θέμα.
«Είναι δύσκολο να μάθεις τι θα σκέφτονται οι άλλοι αναβάτες», είπε. “Σίγουρα ένας ή δύο αναβάτες θα πούνε ότι η πίστα είναι τέλεια και οι άλλοι 20 αναβάτες θα πουν ότι δεν υπάρχει τρόπος να αγωνιστούμε εδώ, είμαι απόλυτα σίγουρος.
“Αυτό το μέρος είναι φανταστικό, αλλά πρέπει να ξανα-ασφαλτοστρωθεί. Εάν κάποιες στροφές είναι ανώμαλες, μπορείς να το διαχειριστείς, αλλά στην ευθεία, σε περισσότερα από 300χλμ/ω, είναι θέμα ασφάλειας”.
Ο αναβάτης της LCR της Honda, Cal Crutchlow, πρόσθεσε ότι ενώ οι αναπηδήσεις δίνουν στη πίστα “φανταστικό χαρακτήρα”, αυτό κάνει τα πράγματα επίσης επικίνδυνα.
“Το πρόβλημα είναι ότι οδήγησα εδώ το 2013 [το πρώτο έτος του MotoGP στην COTA], η επιφάνεια ήταν εκπληκτική για να οδηγήσεις. Ναι, προσθέτει φανταστικό χαρακτήρα, μερικά από τα μέρη που πρέπει να διαχειριστείτε πολύ και η μοτοσικλέτα κινείται και τέτοια πράγματα, κάνει την οδήγηση της μοτοσυκλέτας MotoGP συναρπαστική. Αλλά είναι επίσης επικίνδυνο.
“Θα ήθελα να ξανα-ασφαλτοστρωθεί. [Υπάρχουν αναπηδήσεις στις στροφές] 2, 10, 11, στην πίσω ευθεία, και στη συνέχεια στις 15, 16, 17. Είναι ανώμαλα. Η ευθεία είναι χάλια.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!