O Christian Horner εξέφρασε την άποψή του πως οι ομάδες πρέπει να κάνουν το “λογικό” πράγμα και να επιδιώξουν την εξισορρόπηση των κινητήρων εάν τα χάσματα μεταξύ των κατασκευαστών έχουν γίνει πολύ μεγάλα.
Κατά τη διάρκεια του Ουγγρικού GP, αποκαλύφθηκε πως υπάρχει η ιδέα για εισαγωγή ενός μηχανισμού που θα εξισώνει την ισχύ των κινητήρων των κατασκευαστών, κάτι που θα συζητηθεί από τη FIA, στη συνεδρίαση της επιτροπής της F1 αυτή την εβδομάδα.
Γίνεται αντιληπτό πως το συγκεκριμένο μέτρο εξετάζεται λόγω ανησυχιών πως η Renault, που κατασκευάζει κινητήρες για την Alpine, έχει μείνει αρκετά πίσω από τους ανταγωνιστές της, με τη διαφορά να φτάνει μέχρι και τα 30 bhp στην καλύτερη.
Αν και δεν έδωσε αριθμητικά δεδομένα, ο Otmar Szafnauer, επικεφαλής της γαλλικής ομάδας, παραδέχτηκε πως η μονάδα ισχύος τους υστερεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό, κάτι που πλήττει και τις δυνατότητες για ανταγωνιστικές εμφανίσεις.
“Όλες οι ομάδες κάνουν την ίδια ανάλυση και η FIA κάνει τη δική της ανάλυση”, σχολίασε ο Szafnauer όταν ρωτήθηκε για το πώς οι κινητήρες της ομάδας του συγκρίνονται με τον ανταγωνισμό. “Υστερούμε σημαντικά”.
Αν και οι ομάδες συνήθως δεν επιθυμούν την παροχή βοήθειας σε αντιπάλους, η κατάσταση γύρω από την εξισορρόπηση των μονάδων ισχύος κατά τη διάρκεια του παγώματος που υπάρχει στην εξέλιξη μέχρι και το 2025, είναι διαφορετικό ζήτημα.
Με τη Renault να μην είναι σε θέση να προβεί σε αναβαθμίσεις για να ανεβάσει την ισχύ του κινητήρα της, λόγω του κλειδώματος των τωρινών spec κινητήρων, η κατάσταση είναι αρκετά άδικη για όποια ομάδα υστερεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Γι’ αυτό και ο Christian Horner, επικεφαλής της Red Bull, θεωρεί πως, εάν η FIA μπορεί να αποδείξει πως υπάρχει χάσμα ανάμεσα στις αποδόσεις των κινητήρων, τότε είναι εντελώς σωστό το να γίνουν κινήσεις ώστε να εξισορροπηθεί ο ανταγωνισμός στο πεδίο αυτό.
Ερωτώμενος από το Motorsport.com σχετικά με τη θέση του στην υπόθεση της εξισορρόπησης, ο Horner απάντησε: “Έχει να κάνει με το να δούμε ποια είναι αυτά τα ελλείμματα. Η FIA έχει όλα τα δεδομένα και θα πρέπει να μας παρουσιάσουν ακριβώς το ποιες είναι οι διαφορές”.
“Θεωρώ πως θα ήταν εντυπωσιακό για όλους να το δούμε, και πιστεύω πως εάν υπάρχει κάποια διαφορά, υπό καθεστώς παγώματος, τότε είναι κάτι πάνω στο οποίο θα πρέπει να φανούμε λογικοί. Αλλιώς, έχεις κλειδωθεί σε μια κατάσταση για δύο χρόνια. Δεν θα ήμουν αντίθετος σε μια λογική συζήτηση στο ζήτημα αυτό”.
𝟏.𝟗𝟖 𝐬𝐞𝐜𝐨𝐧𝐝𝐬 🤯 Returning to the sub two-second club with a 🆕 Season Record pit stop 🥶⏱️pic.twitter.com/0aQyaYCRYs
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 25, 2023
Ο Horner έχει και κατά το παρελθόν προβεί σε καλέσματα για εξισορρόπηση των μονάδων ισχύος, ειδικά τις εποχές που στην πλάτη των μονοθεσίων του είχε έναν κινητήρα Renault, και έπρεπε να ανταγωνιστεί τους ανώτερους κινητήρες των Ferrari και Mercedes.
Ο Szafnauer, από τη μεριά του, καλωσόρισε τη στάση του Horner, ειδικά από τη στιγμή που το πάγωμα μεταξύ 2022 και 2025 στις μονάδες ισχύος έγινε προκειμένου να μπορέσει η Red Bull να διατηρήσει τους κινητήρες της Honda, εν μέσω της (τότε) αποχώρησης των Ιαπώνων από τη F1.
“Χαίρομαι που ο Christian είπε κάτι τέτοιο, επειδή, εάν κοιτάξουμε πίσω, ο λόγος που οι κινητήρες πάγωσαν ήταν επειδή η Honda έφευγε από τη F1 τότε και η Red Bull δεν είχε τμήμα κινητήρων για να συνεχίσει την εξέλιξη”, σχολίασε ο επικεφαλής της Alpine.
“Και, την εποχή που έγινε η συμφωνία αυτή, υπήρχε επίσης μια συμφωνία ανάμεσα στους κατασκευαστές πως εάν κάποιος υστερούσε για πάνω από 1% έναντι των άλλων, τότε θα υπήρχαν λόγοι ώστε καλή τη πίστη να υπάρξει εξισορρόπηση”.
Αν και το πάγωμα έχει που έγινε από το 2022, ο Szafnauer πιστεύει πως το χάσμα ανάμεσα στην ομάδα του και τους άλλους κατασκευαστές μεγάλωσε, δεδομένου ότι επιτρέπονται αναβαθμίσεις αξιοπιστίας, οι οποίες ενδεχομένως να έδωσαν το ελεύθερο σε άλλες μονάδες ισχύος ώστε να πιεστούν περισσότερο στα κόκκινα.
“Σε όλους επιτρέπεται να επιδιορθώσουν τα προβλήματα αξιοπιστίας τους και, εντός αυτών, κάποιες φορές μπορεί να δεις και βελτίωση στην ισχύ”, συνέχισε ο Szafnauer. “Εξαρτάται από το πρόβλημα αξιοπιστίας που επιλύεις”.
“Θυμάμαι το 2007 όταν παγώσαμε τους V8, ήμουν αυτός που έλαβε όλα τα αιτήματα των άλλων ομάδων για λογαριασμό της Honda. Ήρθαν πρώτα σε μένα, και όλα τα αιτήματα τότε έγιναν για λόγους μείωσης του κόστους και λόγους αξιοπιστίας”.
“Περνούσα τα συγκεκριμένα αιτήματα στους σωστούς μηχανικούς. Αλλά υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να κρύβονται κάτω από την ταμπέλα της αξιοπιστίας και ύστερα να σου δώσουν περισσότερη ισχύ”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!