Στη Williams αποκάλυψαν πως το μονοθέσιο του 2024 είναι αρκετά υπέρβαρο, χάνοντας ως συνέπεια 0,45 δευτερόλεπτα στον γύρο. Από την Imola, ωστόσο, ξεκινούν αναβαθμίσεις “αδυνατίσματος” της FW46.
Η ομάδα του Grove πιέζει να βρεθεί στο μίνιμουμ των 798 kg που έχει θεσπιστεί από τους κανονισμούς. Απόρροια της προσπάθειας αυτής είναι οι αναβαθμίσεις που θα πάρει ο Alex Albon στην Imola, οι οποίες και στοχεύουν στη μείωση του βάρους της FW46.
Σε μια δήλωση έκπληξη σήμερα, πριν την έναρξη των διαδικασιών του GP της Emilia Romagna, ο επικεφαλής της Williams, James Vowles, δήλωσε πως η ομάδα του ειρωνικά βρέθηκε σε μειονεκτική θέση τον περασμένο χειμώνα, στο κυνήγι της εύρεσης λύσεων που θα μείωναν το βάρος του σασί του πακέτου της για το 2024.
Ένα επιθετικό πρόγραμμα εξέλιξης, το οποίο πέτυχε στο να μειώσει κατά 14 kg το συνολικό βάρος του σασί, σήμαινε ότι η παραγωγή και η εξέλιξη των εξαρτημάτων καθυστέρησε. Αυτό, μάλιστα, συνεισέφερε στο πόσο “σφιχτή” ήταν η ομάδα με άλλα εξαρτήματα του μονοθεσίου της.
Το τελικό αποτέλεσμα, κατά τον Vowles, είναι πως η FW46. στη διαρρύθμιση με την οποία έτρεχε μέχρι και τώρα, ήταν βαρύτερη από πέρυσι. Και αυτό εκτιμά πως κόστιζε σε ρυθμό γύρω στα 450 χιλιοστά ανά γύρο.
“Η μεταμόρφωση που κάναμε ανάμεσα στο 2023 και το ’24 ήταν πως πήραμε 14 κιλά από το σασί”, ξεκίνησε να σχολιάζει ο Βρετανός.
“Για όλους στη δουλειά που αντιλαμβάνονται τους αριθμούς αυτούς, θα συνειδητοποιήσετε ότι είναι ένα εξωπραγματικό επίτευγμα και η ομάδα τα πήγε πολύ καλά σε αυτό”.
“Ωστόσο, το μονοθέσιο φέτος, μέχρι στιγμής, είναι πιο αργό στον γύρο κατά τεσσεράμισι δέκατα στον γύρο, για κάθε γύρο. Εξακολουθεί ακόμα να είναι υπέρβαρο”.
Ο Vowles εξήγησε ότι το επιπλέον βάρος ήταν απλά συνέπεια πραγμάτων που έπεσε η ολοκλήρωσή τους τόσο κοντά στις καταληκτικές προθεσμίες του χειμώνα.
“Όταν τα πράγματα καθυστερούν, προστίθεται βάρος ως μέρος των επιδιορθώσεων που θα σε φέρουν ξανά στην πίστα”, συνέχισε ο Vowles. “Προσθέσαμε ένα τεράστιο ποσό βάρους, παρά την τόσο καλή κατάσταση του σασί”.
Την ώρα που ο Vowles δεν ήθελε να μπει σε περαιτέρω λεπτομέρειες για το πού βρέθηκε όλο αυτό το βάρος και πόσο ζυγίζει πλέον το μονοθέσιο, είναι εν πολλοίς αποδεκτό στον κόσμο των μηχανικών της F1 ότι μια μείωση του βάρους κατά 10 kg μπορεί να οδηγήσει σε εύρεση 0,3 δευτερολέπτων. Δεδομένου του 0,45 δευτερόλεπτα που ως νούμερο έδωσε ο Vowles, η Williams ίσως και να είναι 15 kg πάνω από το μίνιμουμ αυτή τη στιγμή.
Here to stAAy ✍️
We’re delighted to confirm @alex_albon has committed his long-term future to the team! 💙
— Williams Racing (@WilliamsRacing) May 15, 2024
Τέλος, ο επικεφαλής της Williams δήλωσε ότι είχε ζητήσει από τον Alex Albon, του οποίου το συμβόλαιο ανανεώθηκε με πολυετή επέκταση, να μην αποκαλύψει το συγκεκριμένο πρόβλημα, μιας και η προσοχή στο Grove είχε πέσει στο να τρέξει ένα πρόγραμμα εξέλιξης ώστε να επιλυθεί.
“Εάν πάτε πίσω και δείτε τα γυρολόγια, και μας βγάλετε 4,5 δέκατα από τον χρόνο μας, συνειδητοποιείτε και το γιατί ο Alex απλά υπέμενε τα πάντα εκνευρισμένος, επειδή του είχαμε πει να διατηρήσει σιγή”.
“Ήθελα να έχω την ευκαιρία εδώ να πω ότι αυτό είναι που κάναμε, και αυτό είναι που επιδιώκουμε για να το επιλύσουμε. Αυτό που δεν με ενδιαφέρει είναι το ότι συνέβη. Με αφορά το πώς θα προχωρήσουμε από το σημείο αυτό και παραπέρα”.
“Η Imola, λοιπόν, είναι το ξεκίνημα της μείωσης του βάρους, που θα συνεχιστεί ριζικά στους επόμενους 6 αγώνες ώστε να μας φέρει στο σημείο που θέλουμε να είμαστε”.
Η FW46 δεν είναι πιθανό να έχει πετύχει το ακριβές μίνιμουμ μέχρι το τέλος του σερί των 6 αγώνων με αναβαθμίσεις, ωστόσο, κατά τον Vowles, θα έχει επιτευχθεί ένα βάρος με τον οποίο στο Grove θα είναι ευχαριστημένοι.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!