Οι τελευταίες ημέρες αποτελούν την πιο συναρπαστική περίοδο των τελευταίων μηνών για την F1 – και αυτό διότι, παρά την έλλειψη αγωνιστικής δράσης λόγω της πανδημίας, εκτός πίστας είχαμε ένα μπαράζ ανακοινώσεων που άλλαξαν σημαντικά το οδηγικό τοπίο του πρωταθλήματος.
Αρχικά, η αποχώρηση του Vettel από την Ferrari προκάλεσε έκπληξη σε πολλούς. Σε κάποιους άλλους πάλι όχι. Ίσως η ανακοίνωση να ήρθε αρκετά νωρίς, αλλά δεν ήταν αναπάντεχη. Όντας πλέον ξεκάθαρη στη στάση της, η Ferrari αποφάσισε να βασίσει το μέλλον της στον Charles Leclerc, τον οποίο είχε δεσμεύσει ήδη με πολυετές συμβόλαιο εδώ και αρκετό διάστημα.
Αντίθετα, στον Vettel πρόσφερε συμβόλαιο μικρής διάρκειας και με πολύ χαμηλότερες αποδοχές σε σχέση με το υπάρχον, ενώ σίγουρα θα υπήρχε και κάποια ρήτρα που θα αναφερόταν, εμμέσως πλην σαφώς, στον πιθανό του ρόλο ως νο.2. Κάτι που ο Γερμανός δεν μπορούσε να δεχθεί.
Έτσι, ήρθε το “διαζύγιο”, με τον Vettel και την Ferrari να θέλουν να “επαναπροσδιορίσουν” το μέλλον τους – χώρια. Και τον Sainz να κάνει την σημαντικότερη μεταγραφή της καριέρας του.
Η επιλογή του Vettel να μην δεχθεί μία ανανέωση άνευ όρων με την Scuderia ήταν συνειδητή. Ο Γερμανός γνώριζε ότι απορρίπτοντας την Ferrari, επί της ουσίας απέρριπτε μία από τις ελάχιστες διαθέσιμες ανταγωνιστικές θέσεις στην Formula 1.
Ως ένας τετράκις πρωταθλητής, θεωρούμε πολύ δύσκολο να αποσκοπεί να συνεχίσει την καριέρα του σε μία ομάδα μεσαίας δυναμικότητας, παλεύοντας για βαθμούς, και ελπίζοντας ότι η αλλαγή των κανονισμών θα μεταβάλλει τα δεδομένα.
Επιπλέον, αν είχε σίγουρα σκοπό να αποσυρθεί από την F1, πιθανότατα θα το είχε ανακοινώσει ήδη. Άρα, τι συμβαίνει; Μήπως τα πράγματα στο παρασκήνιο είναι πιο περίπλοκα;
Θυμίζουμε ότι οι Mercedes και Red Bull διαθέτουν θέσεις για το 2021. Ίσως ο Γερμανός να αποσκοπεί σε μία από αυτές, και ειδικότερα στην Mercedes. Γιατί, παρά το γεγονός ότι υπάρχει ο Lewis Hamilton, ο οποίος σίγουρα επιθυμεί να ανανεώσει – δεδομένου ότι πλέον δεν έχει και τον “κυρίαρχο” ρόλο στις διαπραγματεύσεις, καθώς η θέση στην Ferrari έχει ήδη δοθεί τον Sainz – ίσως η Mercedes να θέλει (και να μπορεί) να δημιουργήσει μία “υπερομάδα”, συνδυάζοντας δύο πολυπρωταθλητές κάτω από την ίδια στέγη.
Από την στιγμή μάλιστα που ο ένας είναι Γερμανός, και πιθανότατα θα δεχθεί ένα συμβόλαιο με πολύ χαμηλές – για τα δεδομένα του παρελθόντος – αποδοχές, γιατί να μην προσελκύσει όλα τα φώτα πάνω στα “ασημί βέλη”, και να μας δώσει επιτέλους την κόντρα Hamilton – Vettel με ισοδύναμα μονοθέσια; Το σενάριο ίσως να φαντάζει απίθανο σε πολλούς, αλλά έχουμε μάθει πλέον να μην λέμε “ποτέ” στην Formula 1…
Με την McLaren να στρέφεται στον Ricciardo (και το αντίστροφο), υπάρχει πλέον ακόμη μία κενή θέση σε εργοστασιακή ομάδα – αυτήν στην Renault. Με τον Vettel να μη δείχνει πρόθυμος να την επιλέξει, κυκλοφορούν τις τελευταίες ημέρες έντονες φήμες για μία αναπάντεχη επιστροφή: αυτήν του Fernando Alonso.
Με τον Ισπανό να αφήνει το τελευταίο διάστημα συνεχώς ανοιχτό το ενδεχόμενο να αγωνιστεί και πάλι στην F1, η αίσθηση που μας δίνει η στάση του είναι ότι θα επέστρεφε με προθυμία στο σπορ, αρκεί να είχε κάτι αξιόλογο στα χέρια του. Αν αποφάσιζε να το κάνει, η μόνη επιλογή θα ήταν πλέον η Renault.
Πώς όμως ένας οδηγός, ο οποίος πολλάκις στο παρελθόν έδειξε ότι δεν θέλει να βρίσκεται σε μη ανταγωνιστικά μονοθέσια, θα αποδεχόταν να επιστρέψει με ένα project, το οποίο χρειάζεται χρόνο για να εξελιχθεί; Από το οποίο επίσης, επέλεξε να αποχωρήσει μετά από μόλις έναν χρόνο ο Daniel Ricciardo, με τον Αυστραλό να μην δείχνει ικανοποιημένος με την πρόοδο που έβλεπε στην ομάδα;
Μπορεί να βλέπει κάτι παραπάνω ο Alonso στην Renault από τον Αυστραλό, στην ομάδα με την οποία κατέκτησε και τα δύο του παγκόσμια πρωταθλήματα;
Τα παραπάνω ερωτήματα και σενάρια έχουν πολύ ενδιαφέρον, και σίγουρα έχουν κάτι κοινό. Οι Vettel και Alonso θέλουν να βρίσκονται στο grid της επόμενης σεζόν, πολλά όμως θα εξαρτηθούν από τις συγκυρίες, και τις αποφάσεις που θα λάβουν άλλοι. Αν ο Vettel δεν βρει αυτό που ψάχνει, ίσως αναγκαστεί να αποχωρήσει οριστικά ή, όπως ο Alonso, να μείνει εκτός με προοπτική επιστροφής στο μέλλον.
Όμως, δεν πρέπει να παραβλέψουμε το γεγονός ότι η Formula 1 είναι ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον, και όποιος αποχωρεί, έστω και προσωρινά, είναι δυσκολότερο να επιστρέψει. Εξάλλου, υπάρχουν τόσοι ικανοί νέοι οδηγοί, οι οποίοι περιμένουν την κατάλληλη ευκαιρία για να αποδείξουν τις ικανότητές τους, που με προθυμία θα καλύψουν τις διαθέσιμες θέσεις.
Εν κατακλείδι, η γνώμη μας είναι ότι και οι δύο πρωταθλητές μπορούν να βρουν θέση στο grid του 2021, και σίγουρα το αξίζουν. Πιθανότατα, τα τηλέφωνα να κάνουν ήδη “υπερωρίες”, με τις συζητήσεις για τα συμβόλαια να είναι συνεχείς.
Με τις επιλογές όμως να έχουν ελαχιστοποιηθεί, θα πρέπει και οι ίδιοι να φανούν ελαστικοί, δείχνοντας ότι πραγματικά θέλουν να βρεθούν στο grid.
Διαφορετικά, αν μείνουν εκτός το 2021, ίσως να μείνουν εκτός F1 οριστικά…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!