Ο Adrian Newey, τεχνικός συνεργάτης και σχεδιαστής για την Aston Martin πλέον, δείχνει αισιόδοξος και ευχαριστημένος με την προοπτική των μονοθεσίων του 2026.
Ο Newey στρατολογήθηκε από την Aston Martin σε μια από τις πολλές φιλόδοξες κινήσεις και μεταγραφές που έχει κάνει η ομάδα στην προσπάθεια ανέλιξής της και εργάζεται σχεδόν αποκλειστικά πάνω στο νέο πλαίσιο κανονισμών και τα μονοθέσια της ομάδας από το 2026.
Αν και οι μεγαλύτερες αλλαγές για το 2026 αφορούν τους κινητήρες, ο τομέας της αεροδυναμικής δε μένει ανεπηρέαστος. Τα μονοθέσια θα είναι μικρότερα, ελαφρύτερα και λιγότερο εξαρτημένο από το ground effect, με έμφαση να δίνεται στα ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία. Ο Newey, που παρά την τεράστια επιτυχία των σχεδίων του (βλέπε 2023) είχε δηλώσει ότι οι κανονισμοί ground effect του 2022 ήταν πολύ περιοριστικοί, αυτήν τη φορά ακούστηκε θετικός για τις δυνατότητες του νέου πλαισίου.
«Αρχικά σκέφτηκα ότι οι κανονισμοί ήταν τόσο συγκεκριμένοι ώστε δε θα έμενε κάτι, αλλά μετά ξεκίνησα να εισχωρώ στη λεπτομέρεια και συνειδητοποίησα ότι υπάρχει περισσότερη ευελιξία για καινοτομία και διαφορετικές προσεγγίσεις απ’όσο φαίνεται με την πρώτη ματιά,» σχολίασε ο μηχανικός στη σελίδα της Aston Martin.
«Υπάρχει αρκετή ευελιξία στους κανονισμούς και είμαι σίγουρος ότι ο κόσμος θα δοκιμάσει διαφορετικές λύσεις. Κάποιες από αυτές θα εγκαταλειφθούν μετά τα πρώτα δύο ή τρία χρόνια καθώς οι ομάδες αρχίζουν να συγκλίνουν,» πρόσθεσε λίγο αργότερα.
Για το σχεδιαστή, ο μεγαλύτερος παράγοντας που θα σημαδέψει το 2026 είναι η ταυτόχρονη αλλαγή στους κανονισμούς των κινητήρων και των σασί, που πιθανότατα θα δημιουργήσει μια ριζικά διαφορετική κατάταξη από αυτή που βλέπουμε στο φετινό grid.
«Για πρώτη φορά απ’όσο μπορώ να θυμηθώ, έχουμε και τους κανονισμούς του σασί και τους κανονισμούς των μονάδων ισχύος να αλλάζουν ταυτόχρονα. Αυτό είναι… ενδιαφέρον… και λίγο τρομακτικό,» είπε επ’αυτού ο Newey.
«Οι νέοι κανονισμοί αεροδυναμικής και μονάδων ισχύος προσφέρουν και οι δύο ευκαιρίες. Θα περίμενα να δω εύρος αεροδυναμικών λύσεων και θα μπορούσε εξαρχής να υπάρχει διαφοροποίηση στην απόδοση των μονάδων ισχύος – το οποίο και συνέβη όταν οι κανονισμοί των υβριδικών πρωτοεμφανίστηκαν το 2014.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!