Σε μια συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA στο Παρίσι, ορισμένες τροποποιήσεις στους αθλητικούς και τεχνικούς κανονισμούς της F1 εγκρίθηκαν, κι αναμένεται άμεση εφαρμογή τους. Μετά από μια σειρά αστοχιών αξιοπιστίας από τις ομάδες φέτος, συμφωνήθηκε ότι οι κανόνες σχετικά με τα τρέχοντα όρια της μονάδας ισχύος θα τροποποιηθούν.
Πρώτον, οι ομάδες της F1 θα έχουν τη δυνατότητα να αντικαταστήσουν μονάδες ισχύος υπό καθεστώς parc ferme με νεότερες εκδόσεις που υπάρχουν ήδη στην δεξαμενή των διαθέσιμων εξαρτημάτων των κινητήρων τους. Προηγουμένως, οποιαδήποτε πιθανότητα αντικατάστασης ενός εξαρτήματος αυτοκινήτου στο parc ferme απαιτούσε αυτόματα τα αυτοκίνητα να ξεκινούν από το pitlane.
Αυτή η μικρή αλλαγή θα είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη από εκείνες τις ομάδες που ως τώρα έχουν χρησιμοποιήσει εναλλάξ μόνο μερικά εξαρτήματα στο χώρο του κινητήρα τους και έχουν εισαγάγει αναβαθμίσεις. Αν για παράδειγμα, ένα μονοθέσιο εγκαταλείψει ή υπολειτουργήσει στο Q3 λόγω βλάβης στην μονάδα ισχύος, πλέον μπορεί να χρησιμοποιηθεί κάποιο παλιότερο εξάρτημα και να εκκινήσει από την θέση που κατέλαβε, αντί για το βάθος του grid. Επιπλέον, η FIA έχει προσθέσει μια διάταξη στους κανόνες που επιτρέπουν τις προσωρινές επισκευές των μονάδων ισχύος.
Ενώ το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού συζήτησε επίσης τους μελλοντικούς κανόνες που αφορούν τους κινητήρες του 2026, οι νέοι κανονισμοί δεν υπογράφηκαν επίσημα. Υπάρχει ελπίδα ότι αυτό το θέμα μπορεί να διευθετηθεί τις επόμενες εβδομάδες, ενώ οι Audi και Porsche περιμένουν την επικύρωση των νέων κανονισμών για να ανακοινώσουν κι επίσημα την είσοδο τους στο άθλημα.
Άλλοι τομείς των κανόνων της F1 που εξετάστηκαν στη συνάντηση κάλυψαν επίσης διάφορα αμφισβητούμενα θέματα που προέκυψαν νωρίτερα μέσα στο έτος. Μετά την ίντριγκα σχετικά με το διαφορετικών προδιαγραφών πάτωμα που δοκίμασε η Ferrari σε μια δοκιμή ελαστικών Pirelli μετά το Grand Prix της Emilia Romagna, οι κανόνες σχετικά με τους περιορισμούς του αυτοκινήτου για τις δοκιμές ελαστικών έχουν τροποποιηθεί.
Επίσης ενημερώθηκαν οι οδηγίες που αφορούν τις δοκιμές ευελιξίας των πίσω αεροτομών, όπως και οι αντίστοιχες των καθρεπτών για να βοηθήσουν στη βελτίωση της ορατότητας.
Ακόμη, μετά από προβλήματα που έχουν αντιμετωπίσει ορισμένες ομάδες με προβλήματα ψύξης καυσίμου πριν από τον αγώνα φέτος, θα τους επιτρέπεται πλέον να ψύχουν το καύσιμο στους 20 βαθμούς Κελσίου σε πιο ζεστούς αγώνες.
Η FIA ενέκρινε επίσης αλλαγές στο χρονοδιάγραμμα των δραστηριοτήτων των μέσων μαζικής ενημέρωσης τα Σαββατοκύριακα της F1, με τα γεγονότα προεπισκόπησης να επιστρέφουν πλέον στις Πέμπτες και όχι στις Παρασκευές που ήταν μέχρι τώρα καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022.
Η μετάβαση στην Παρασκευή είχε στόχο να περιορίσει την ανάγκη για το προσωπικό να βρίσκεται στην πίστα πριν από την πρώτη ημέρα δράσης της πίστας, αλλά δεν πέτυχε τον στόχο της με το προσωπικό να εξακολουθεί να απαιτείται να βρίσκεται στην πίστα τις Πέμπτες. Ένα μέτρο, που προξένησε αρνητικές αντιδράσεις τόσο από οδηγούς, όσο κι από εκπροσώπους των μέσων μαζικής ενημέρωσης, καθώς ήταν πολύ κοντά στην έναρξη των δοκιμών.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!