Τα νέα ελαστικά 18-ιντσών της Pirelli θα δούμε στη Formula 1 αργότερα φέτος. Και αυτό χάρη σε μια τριάδα ατρόμητων “μουλαριών”.Δουλειά μουλαριού
Στα ιταλικά, ένα εφεδρικό ή δοκιμαστικό αυτοκίνητο είναι γνωστό ως “muletto” που κυριολεκτικά σημαίνει, μικρό μουλάρι. Και έτσι από εδώ παίρνουμε τον αγγλικό όρο “mule car”. Προέρχεται από τη δεκαετία του 1930, όταν τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνταν για την προπόνηση των οδηγών αγώνων ή για τη δοκιμή νέων εξαρτημάτων έπρεπε να είναι ισχυρά και αξιόπιστα και όχι αναγκαστικά γρήγορα, λίγο σαν μουλάρια. Ειδικά όταν αντιπαραβάλλονταν με τα αυταρχικά καθαρόαιμα που ήταν τα πραγματικά αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Από τότε, ο όρος έχει κολλήσει. Στα τέλη του τρέχοντος έτους, μια νέα γενιά mule cars θα μπουν στην πίστα, ευγενική χορηγία των Mercedes, McLaren και Renault, οι οποίες θα βάλουν μαζί από ένα προσαρμοσμένο μονοθέσιο του 2018 που έχει σχεδιαστεί για να δοκιμάσει το πρώτα πρωτότυπα ελαστικά P Zero Formula 1, 18 ιντσών. Αυτά πρόκειται να εισαχθούν στη Formula 1 το 2021, ακολουθώντας την είδηση ότι στην Formula 2 θα τρέχουν επίσης με ελαστικά 18 ιντσών από το επόμενο έτος.
Οι κανόνες λένε ότι κάθε mule car πρέπει να βασίζεται σε ένα μονοθέσιο που είναι τουλάχιστον δύο ετών, αλλά στην πραγματικότητα δεν θα έχουν πολύ μεγάλη ομοιότητα με αυτά του 2018 που πραγματικά αγωνίστηκαν. Θα χρειαστεί να υπάρξει ουσιαστική αλλαγή στις αναρτήσεις και επομένως στο αμάξωμα, για να προσαρμοστούν τα καινούργια ελαστικά των 18 ιντσών, καθώς η μισή περίπου τρέχουσα διαδρομή της ανάρτησης (που παρέχεται από τα ίδια τα ελαστικά), ξαφνικά θα φύγει. Αυτό σημαίνει ότι απαιτούνται νέα και πιο ισχυρά σημεία ανάρτησης για αρχή. Έτσι οι πιθανότητες είναι ότι τα τρία mule cars δεν πρόκειται να κερδίσουν κάποιο διαγωνισμό ομορφιάς. Θα έχουν επίσης ένα κομμάτι της κάθετης δύναμης να αφαιρείται από αυτά, έτσι ώστε να αναπαράγουν τη νέα γενιά των μονοθέσιων όσο το δυνατόν ακριβέστερα. Αλλά δεν είναι εκεί για να δείξουν όμορφα, είναι εκεί για να κάνουν δουλειά. Και πότε ήταν η τελευταία φορά που είδαμε ένα γαϊδούρι που να μας κόψει την ανάσα ούτως ή άλλως;
Ένας για όλους όλοι για έναν
Γιατί λοιπόν αυτές οι τρεις ομάδες; Στην πραγματικότητα, όλοι κλήθηκαν να συμμετάσχουν και όλες οι ομάδες θα κληθούν να δοκιμάσουν με ελαστικά 18 ιντσών και mule cars πάλι το επόμενο έτος έτσι κι αλλιώς. Αλλά οι Mercedes, McLaren και Renault είναι οι τρεις ομάδες που έχουν ανταποκριθεί στην πρόσκληση μέχρι τώρα. Θα ζητηθεί από κάθε ομάδα να συμμετάσχει σε μια διήμερη δοκιμαστική περίοδο φέτος, με τρεις περιόδους προγραμματισμένες για τον Σεπτέμβριο, τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο (οι χώροι δεν έχουν αποφασιστεί ακόμα). Όλα τα δεδομένα που θα προκύψουν θα μοιραστούν με τις άλλες επτά ομάδες, οπότε κανείς δεν κερδίζει κάποιο ιδιαίτερο πλεονέκτημα.
Ο χρόνος των δοκιμών αυτών δεν είναι τυχαίος. Για το πρώτο μέρος του τρέχοντος έτους, η Pirelli επικεντρώνεται στην ανάπτυξη του ελαστικού του 2020 (η τελευταία σεζόν των 13 ιντσών), πριν από τη μετάβαση στην ανάπτυξη αυτών των 18 ιντσών μετά το καλοκαίρι. Οι 25 ημέρες δοκιμών Pirelli που έχουν προγραμματιστεί για το 2020 θα επικεντρωθούν μόνο στα ελαστικά 18 ιντσών, χωρισμένα εξίσου μεταξύ όλων των ομάδων που επιθυμούν να συμμετάσχουν.
Αν έχετε περισσότερες ερωτήσεις, ρωτήστε τον Sergey Sirotkin. Ο αναπληρωματικός οδηγός της Renault είναι το πρώτο πρόσωπο που ανακοινώθηκε πως θα συμμετέχει στο εναρκτήριο πρόγραμμα δοκιμών ελαστικών F1 18 ιντσών αργότερα φέτος …
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!