Η γρήγορη εφαρμογή του γκαζιού από τον Max Verstappen στο μονοθέσιό του θεωρείται πως είναι ο πιθανός λόγος για το ‘turbo lag’ του κατά τη διάρκεια του βρετανικού Grand Prix.
Η Red Bull έχει βελτιώσει το φετινό της μονοθέσιο που παίρνει την ισχύ του από τον κινητήρα της Honda. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο Max Verstappen να κερδίσει το GP στην Αυστρία, ενώ και στη Βρετανία ήταν αρκετά ανταγωνιστικός και για μια θέση στο βάθρο.
Στις κατατακτήριες του Silverstone ο Ολλανδός ένιωσε πως είχε κάποια έλλειψη σε σχέση με τους υπόλοιπους που κυνηγούσαν την pole. Αυτό αποδείχτηκε πως οφείλεται ένα θέμα lagging που εμφανιζόταν όταν το γκάζι βρισκόταν στη μέση της διαδρομής του. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει περίπου 0.15 με 0.2 δευτερόλεπτα, γεγονός που διερευνά η Honda αυτή την εβδομάδα και αναμένει να το έχει λύσει μέχρι τον επόμενο αγώνα στη Γερμανία.
Φαίνεται πως υπήρχε ένα μικρό ζήτημα βαθμονόμησης που σημαίνει πως όταν ο Verstappen ζητούσε γκάζι από το πεντάλ του δεν λάμβανε ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα με αυτό που ζητούσε από τον κινητήρα του.
Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, πιστεύει πως αυτό είναι αποτέλεσμα των αναβαθμίσεων από τη μεριά του σασί, καθώς ο Verstappen εφαρμόζει τώρα το γκάζι με διαφορετικό τρόπο από αυτόν που του “επέτρεπε το μονοθέσιο” προηγουμένως.
“Νομίζω πως απλά ήταν η ταχύτητα με την οποία ο Max εφάρμοζε το γκάζι”, σχολίασε ο Horner. “Είναι κάτι που δεν έχουμε δει πιο πριν. Έτσι είναι το είδος του αντικειμένου που μπορεί να τακτοποιηθεί από τα δυναμικά τεστ. Πιστεύω πως είναι θέμα της Honda, όμως δείχνουν να έχουν αρκετή εμπιστοσύνη πάνω σε αυτό”.
Η Honda έφερε τον αναβαθμισμένο κινητήρα της πριν από τρεις αγώνες στη Γαλλία, όμως ο Verstappen δήλωσε κατά τη διάρκεια του βρετανικού GP πως το ‘turbo lag’ είναι ένα θέμα που έχει προκύψει σχετικά συχνά. Μπορεί συνήθως να επιλυθεί άμεσα αλλάζοντας τις ρυθμίσεις του κινητήρα μέσω του τιμονιού.
Αυτό δεν μπορούσε ωστόσο να γίνει στο Silverstone και ο τεχνικός διευθυντής της Honda F1, Toyoharu Tanabe, εξήγησε πως η εταιρεία συνεχίζει τις αναλύσεις του κινητήρα στις εγκαταστάσεις έρευνας και ανάπτυξης του ιαπωνικού κολοσσού στο Sakura της Ιαπωνίας. Σκοπεύουν να κατανοήσουν τι είδους βαθμονόμηση χρειάζεται να αλλάξουν και πόσο πολύ πρέπει να αλλάξουν κάποια πράγματα για να διορθωθεί αυτό το ζήτημα.
“Είχαμε μια συζήτηση με τον Max σχετικά με τις λεπτομέρειες του ζητήματος, σε ποιες στροφές το παρατηρούσε, σε ποιο σημείο στο γκάζι, πως εφάρμοζε το γκάζι και πότε ένιωθε το lag”, δήλωσε ο Tanabe. “Τότε κοιτάξαμε στο συγκεκριμένο εκείνο σημείο”.
Το πρόβλημα αυτό δεν φαίνεται πως είναι ένα θεμελιώδες ζήτημα για τον κινητήρα της Honda που πρέπει να ξεπεράσει, όπως θα μπορούσε να είναι για παράδειγμα ένα πρόβλημα αξιοπιστίας.
Ωστόσο, ο Tanabe δήλωσε πως αυτό είναι ένα “σημαντικό ζήτημα” για την εταιρεία, τον οδηγό και την ομάδα “τεχνικά, όσον αφορά την απόδοση από τη μεριά του κινητήρα”.
“Δεν είναι ένα ζήτημα που οδηγεί στην αποτυχία. Είναι ένα διαφορετικού τύπου ζήτημα. Η κατανόησή μας πάνω σε αυτό είναι επίσης μεγάλο ζήτημα. Μπορείς να πεθάνεις ή να μην πεθάνεις. Και με αυτό το ζήτημα δεν πεθαίνεις”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!