Τρεις αναβάτες της Yamaha ήταν ταχύτεροι στη δοκιμή μετά το Grand Prix καθώς το εργοστάσιο της Iwata αναπτύσσει το spec του 2020 για την M1.
Ο φαινομενικός rookie Fabio Quartararo (Petronas Yamaha SRT) πήγε γρηγορότερα από τον χρόνο του στο Τσέχικο GP στο FP2 για να ανέβει στη κορυφή κατά τη διάρκεια της μονοήμερης δοκιμής του Brno. Το 1:55.616 του Γάλλου ήταν 0.012δ μπροστά από τον δεύτερο ταχύτερο Maverick Viñales καθώς αυτός και ο teammate του στη Monster Energy Yamaha Valentino Rossi ανέβηκαν στην πρωτότυπη YZR-M1 του 2020, με τον Franco Morbidelli (Petronas Yamaha SRT) να κάνει το 1-2-3 για το εργοστάσιο της Iwata τη Δευτέρα.
Ένα από τα πιο ενδιαφέρον θέματα για τη δοκιμή του Brno ήταν η Yamaha που έφερε μια πρώτη έκδοση της μοτοσυκλέτας του επόμενου έτους. Ο Rossi βρισκόταν σε μια μαύρη YZR-M1 στις αρχές της ημέρας καθώς ο ίδιος και ο Viñales πήραν την πρώτη τους γεύση από τη μοτοσυκλέτα του 2020 και το δίδυμο είχε ένα νέο κάθισμα για να δοκιμάσει για τη μοτοσυκλέτα του 2019. Ήταν στη πίστα έως ότου η καρό σημαία κυμάτισε καθώς ο «γιατρός» βρέθηκε στην 6η θέση στην τελική του προσπάθεια, με 63 γύρους να ολοκληρώθηκαν από τον εννέα φορές πρωταθλητή. Ο Viñales έκανε 74 γύρους.
Στην SRT Petronas Yamaha, ο Pacesetter Quartararo δοκίμασε ανθρακονημάτινο ψαλίδι στην M1 του, όπως και η εργοστασιακή ομάδα. Εν τω μεταξύ, ο Morbidelli βελτίωσε το χρόνο του τελευταίος στη περίοδο για να θέσει τον τρίτο ταχύτερο χρόνο της ημέρας και μάζεψε 78 γύρους – τους ίδιους με τον Quartararo. Ο Ιταλός δοκίμασε ένα φρένο αντίχειρα το οποίο έχει ήδη χρησιμοποιήσει σε μερικές περιπτώσεις, αλλά η κύρια εστίασή του ήταν στις ρυθμίσεις.
Ο νικητής του τσέχικου GP και ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Marc Marquez (Repsol Honda) είχε τρεις μοτοσυκλέτες στη δοκιμή του Brno. Μία ήταν εκείνη που αγωνίστηκε η οποία δεν έχει ενισχύσεις από ανθρακονήματα, η δεύτερη είχε ένα μικρό παρέμβλημα από ανθρακονήματα κοντά στο τιμόνι και η τρίτη είχε ένα μικρότερο. Ο επταπλός πρωταθλητής δοκίμασε επίσης ένα νέο αεροδυναμικό πακέτο της Honda σε μια από τις RC213V, αλλά έκανε το μεγαλύτερο μέρος των εργασιών του με την κανονική μοτοσυκλέτα του καθώς ολοκλήρωσε 70 γύρους, τελειώνοντας όγδοος… πιθανώς να μην πίεζε πολύ στις δοκιμές.
Ο Cal Crutchlow (LCR Honda Castrol) είχε επίσης τρεις μοτοσυκλέτες για να παίξει κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Παρόμοια με τον Marquez, η μία ήταν του 2019 ενώ η άλλη είχε το ενισχυμένο πλαίσιο. Μία άλλη είχε κάποια «δοκιμαστικά στοιχεία» πάνω της και, πάλι παρόμοια με τον Marquez, ο Βρετανός αναβάτης έκανε το μεγαλύτερο μέρος των εργασιών του στην μοτοσυκλέτα του 2019 και τελείωσε την ημέρα 5ος. Ο teammate του Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) επικεντρώθηκε κυρίως στη βελτίωση ρυθμίσεων, ενώ ο Ιάπωνας αναβάτης έκανε μια δοκιμή ελαστικών Michelin στο τέλος της ημέρας.
Στην Suzuki Ecstar, υπήρξε μια πτώση υψηλής ταχύτητας για τον νέο Joan Mir με μόλις 45 λεπτά να απομένουν στην περίοδο που έφερε τη κόκκινη σημαία. Η GSX-RR του Mir κατέληξε πάνω από το φράκτη στην στροφή 1 και ως προφύλαξη, ο Ισπανός μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο για περαιτέρω ελέγχους. Για τον Alex Rins, η δουλειά του με το νέο αεροδυναμικό πακέτο που είδαμε το Σαββατοκύριακο ήταν το επίκεντρο του, αλλά είχε και μια μικρή εξέλιξη στο σασί και το swingarm που δοκιμάστηκε στη Βαρκελώνη. Ο Ισπανός τερμάτισε τέταρτος σε ταχύτερο ρυθμό έχοντας ολοκληρώσει 69 γύρους στο Brno, ενώ ο Mir ολοκλήρωσε επίσης 69 γύρους – μερικούς, ενώ χρησιμοποιούσε για πρώτη φορά το νέο πακέτο – πριν τη πτώση του που τον είδε να τελειώνει στην ημέρα στην έβδομη θέση.
Ο Andrea Dovizioso της Ducati Team ολοκλήρωσε 48 γύρους τη Δευτέρα για να τελειώσει 12ος με τον Ιταλό να δοκιμάζει ένα νέο swingarm για το εργοστάσιο της Μπολόνια. Ο Danilo Petrucci δούλευε στο setup καθώς προσπαθούσαν να καταλάβουν γιατί η απόδοση δεν ήταν αρκετά εκεί στο Brno. Στην Pramac Racing, ο Jack Miller επιβεβαίωσε ότι δοκίμαζε ένα νέο σασί της Ducati κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Ο Αυστραλός επέστρεψε σε εκείνο που χρησιμοποίησε για το πρώτο μισό της σεζόν για το μεγαλύτερο μέρος της δοκιμής της Δευτέρας, με τον Miller να κάνει back-to-back τρεξίματα για να επιβεβαιώσει ότι το νέο ήταν ο σωστός δρόμος προς τα εμπρός. Επιπλέον, σημείωσε πρόοδο με την πίσω ανάρτηση. Ο Francesco Bagnaia επικεντρώθηκε στο να πάρει περισσότερα μίλια και έχοντας βρει ένα νέο setup στο FP4 στο Brno, ο πρωταθλητής του Moto2 θα ελπίζει να έχει περισσότερη αυτοπεποίθηση στην Αυστρία. Ο Bagnaia τερμάτισε τη δοκιμή ως η γρηγορότερη Ducati, στην ένατη – 0.632δ πίσω από τον Quartararo.
Ο Johann Zarco της Red Bull KTM Factory Racing είχε μια σύντομη μέρα για να κρατήσει τα ενεργειακά του επίπεδα υψηλά για τον αγώνα της ομάδας στην Αυστρία αυτό το Σαββατοκύριακο, με τον Γάλλο να ολοκληρώνει τους λιγότερους γύρους – 31. Από την άλλη πλευρά του γκαράζ, ο Pol Espargaro έκανε 49 γύρους, καθώς η KTM εργάστηκε σε λίγο απ’όλα: ρυθμίσεις, ηλεκτρονικά, σασί, αεροδυναμικά και ανάρτηση. Ο Miguel Oliveira της Red Bull KTM Tech 3 είχε την ευκαιρία να οδηγήσει μια πλήρης εργοστασιακή μηχανή στο Brno, ολοκληρώνοντας εντυπωσιακά την ημέρα μόλις πάνω από ένα δέκατο πίσω από τον Espargaro στους χρόνους καθώς πήραν την 14η και 15η.
Ο Aleix Espargaro είχε ένα ενισχυμένο πλαίσιο για να δοκιμάσει τις πρωινές ώρες για την Aprilia Racing Team Gresini και το απόγευμα ο Ισπανός δοκιμάστηκε ένα νέο swingarm. Έκανε 57 γύρους, με τον Andrea Iannone να κάνει 52.
Είναι ώρα για μερικές ημέρες ανάπαυσης μετά από μια πολυάσχολη μέρα στην τσέχικη πίστα, αλλά οι αναβάτες είναι πίσω στο δρόμο για το FP1 στην Αυστρία την Παρασκευή καθώς η δράση ξεκινάει στην Red Bull Ring.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!