Τα 50α γενέθλια της AMG θα κορυφωθούν με την παρουσίαση του νέου της hypercar των 1,000+ ίππων με την ονομασία “Project One”, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το Σεπτέμβριο.
O CEO της Daimler, Dr. Zetsche δήλωσε: «Το hypercar θα είναι ο συνδετικός κρίκος που λείπει όσον αφορά την ενσωμάτωση της AMG με την ομάδα της Formula1. Θα είναι περιορισμένης παραγωγής, και στην ιδανική περίπτωση θέλουμε να ξεπουληθεί πριν παραδοθεί το πρώτο. Είναι το πρώτο νόμιμο αυτοκίνητο δρόμου με κινητήρα Formula1, και θα είναι το απόλυτο σπορ αυτοκίνητο. Έχουμε σχετικά ισχυρές ενδείξεις ότι αυτό θα μπορούσε να είναι ένας εφικτός στόχος.”
Το Project One θα χρησιμοποιεί το ίδιο υβριδικό σύστημα κίνησης, όπως το τρέχον, νικηφόρο μονοθέσιο της Mercedes στην F1, με κάποιες απαραίτητες αλλαγές. Στην έκθεση CES, η Mercedes δημοσίευσε την πρώτη επίσημη εικόνα του αυτοκινήτου, η οποία δείχνει την απορρόφηση αέρα να γίνεται από την οροφή, μεγάλα ανοίγματα ψύξης, και ένα εξαιρετικά πλατύ πίσω μέρος. Θα διαθέτει επίσης ένα κεντρικό πτερύγιο, το οποίο υπόσχεται πρωτοφανή αεροδυναμική κάθετη δύναμη για ένα αυτοκίνητο δρόμου.
Η νέα AMG αναμένεται να πάει σε υψηλές επιδόσεις, σε ένα επίπεδο πιο πάνω ακόμα και από τις McLaren P1, LaFerrari, Porsche 918, και Bugatti Chiron. Καθώς συναγωνίζονται για την υπεροχή στις πίστες του κόσμου, η Mercedes και η Red Bull τώρα θα μάχονται και για το πιο αυθεντικά F1-εμπνευσμένο αυτοκίνητο δρόμου, το Project One θα βρεθεί αντιμέτωπο με την Aston Martin ΑΜ-RB001, σχεδιασμένη από τον Adrian Newey που ανακοινώθηκε το περασμένο καλοκαίρι.
Το αφεντικό της AMG, Tobias Moers είπε για το πότε και γιατί πάρθηκε η απόφαση να ξεκινήσουν το Project One.
“Πριν από πέντε χρόνια η μάρκα δεν ήταν ικανή να φτιάξει ένα hypercar. Τώρα είμαστε. (Η AMG πούλησε 99.235 αυτοκίνητα το 2016, και έχει τριπλασιαστεί ο όγκος της σε τρία χρόνια). «Ήταν πολύ σαφές για εμάς ότι δεν θα μπορούσε να είναι ένα V8 ή V12 υβριδικό αυτοκίνητο. Θα πρέπει να είναι κάτι πραγματικά ξεχωριστό. Ποιος άλλος, εκτός από εμάς, θα μπορούσε να προσπαθήσει να φέρει ένα κινητήρα Formula1 στο δρόμο; Κάλεσα τον Andy [Cowell, MD της Mercedes High Performance Powertrains] και είπα, «Σκέψου το. Μπορείς να το κάνεις;», είπε, «Δώσε μου δύο μήνες». Μετέπειτα είπε: «Ναι, μπορούμε να το κάνουμε.»
«Η μελέτη σκοπιμότητας ξεκίνησε στα τέλη του Οκτωβρίου του 2015, και διήρκεσε μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου του περασμένου έτους. Τότε είχαμε μια σαφή κατανόηση του πώς μπορούμε να το επιτύχουμε. Πού βρισκόμαστε. Η εξωτερική σχεδίαση είναι σε αναμονή. Αυτήν τη στιγμή ολοκληρώνουμε το εσωτερικό. Θέσαμε σε λειτουργία τον πρώτο κινητήρα πέρυσι.”
Πήραμε ό, τι έχουμε μάθει για τα αυτοκίνητα από την Black Series μας και το GT R και τα εφαρμόσαμε στην προσομοίωση αντοχής της F1.
Ο Moers επιμένει ότι το σχέδιο προσφέρει σημαντικές ενδείξεις για την κατεύθυνση της AMG. «Δεν ήταν απλά να φτιάξουμε ένα ακόμη παρόμοιο hypercar με έναν V8 ή V12. Αυτή δεν είναι εικόνα που βλέπω για μας ως μάρκα. Φυσικά, πολλοί από τους πελάτες μας, ρώτησαν αν θα φτιάξουμε ένα hypercar, και ναι, είναι ένα δώρο γενεθλίων, και θα το δείτε στη σκηνή στη Φρανκφούρτη. Αλλά θα σας δώσει επίσης μια ένδειξη για το πώς βλέπουμε το μέλλον των υψηλών επιδόσεων.
“Για μένα, δεν υπάρχει νόημα να έχουμε έναν V8 ή V12, θα πρέπει να είναι κάτι πιο περίπλοκο όσον αφορά την απόδοση και την ευκολία οδήγησης. Γι ‘αυτό θα χρησιμοποιήσουμε τον V6 1.6-λίτρων, με turbo, καθώς και με all-wheel drive. Όλα όσα μάθαμε από την SLS e-drive θα είναι επίσης σε αυτό το αυτοκίνητο… όταν μιλάμε για διανυσματοποίηση ροπής και τέσσερις κινητήρες σε κάθε τροχό, μάθαμε πολλά από αυτό το αυτοκίνητο, για το πώς να ρυθμίσουμε τα συστήματα για την υπέρτατη οδηγική συμπεριφορά. Τώρα θα πάμε να τα εφαρμόσουμε όλα αυτά στο Project One.”
Ο Moers δεν είπε πολλά για το συνολικό σχεδιασμό του αυτοκινήτου, αλλά παραδέχεται ότι, «χρειαζόμαστε χώρο για την ψύξη, για τα ψυγεία. Ίσως κάποιοι άλλοι όχι, αλλά εμείς ναι…” Ο ίδιος επιβεβαιώνει, επίσης, ότι το Project One έχει ένα ειδικό κιβώτιο ταχυτήτων, και ότι η μπαταρία είναι ένα διαφορετικό μέγεθος με εκείνο που χρησιμοποιείται στο μονοθέσιο της F1. Παρά το γεγονός ότι τα μονοθέσια της F1 είναι ουσιαστικά πρωτότυπα που ετοιμάζονται εκ νέου για κάθε Grand Prix, ο Moers δείχνει τον περιοριστικό χαρακτήρα των ισχυόντων κανόνων κινητήρων της F1, και λέει ότι η αξιοπιστία και η ανθεκτικότητα δεν είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις.
«Σε ένα αυτοκίνητο δρόμου οι απαιτήσεις είναι διαφορετικές σίγουρα, οπότε ναι, είναι κάτι για σκέψη, αλλά δεν είναι το δυσκολότερο κομμάτι. Το να κάνουμε το αυτόκινητο νόμιμο για δρόμο είναι πιο δύσκολο – να ρίξουμε τις στροφές στο ρελαντί, για παράδειγμα. Ο κινητήρας της F1 λειτουργεί στο ρελαντί σε 4,000rpm, θα είναι 1.200 ή εκεί περίπου.”
Επιμένει επίσης ότι, παρά τις πρωτοφανές δυνατότητες επιδόσεων του, το Project One… “θα είναι εύκολο στην οδήγηση. Αν και είναι γεγονός ότι το να μάθεις να εμπιστεύεσαι την αεροδυναμική και να συνηθίσεις τη διαθέσιμη κάθετη δύναμη είναι η κύρια πρόκληση.” Η AMG υπολογίζει ότι θα κάνει 25χλμ μόνο με ηλεκτροκίνηση.
O Moers λέει επίσης ότι ενώ η AMG δεν εγκαταλείπει τους κινητήρες μεγάλου κυβισμού, το Project One ανοίγει το δρόμο για μια νέα φιλοσοφία. “Ξέρω ότι μείωση των λίτρων του κινητήρα δεν είναι αρνητική. Ξέρω ότι οι ηλεκτροκινητήρες είναι το μέλλον. Πρέπει να ασχοληθούμε με αυτό. Αλλά γνωρίζω επίσης ότι ο ήχος είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για τους πελάτες μας.”
Θα δεχθούν το έτος 2025 την τότε E63 να τροφοδοτείται από ένα κινητήρα 2.0-λίτρων, ακόμη και αν αυτός παράγει 700 ίππους;
“Αυτή είναι μια καλή ερώτηση, αλλά αν έχεις κάποια καλή ισχύ, και έχεις μία λειτουργία που σου δίνει ηλεκτρική ενέργεια παντού… ένα τέτοιο ηλεκτρικό set-up σου δίνει την ευκαιρία να έχεις περισσότερη δύναμη και μεγαλύτερη απόδοση. Και επιπλέον αποδοτικότητα. Που είναι το κακό με αυτό? Ίσως όχι σε μια E-Class, αλλά ίσως σε μία C-Class ή A-Class.
“Είναι το ίδιο με την αυτονομία. Δεν θέλω να σπαταλάω τον χρόνο σε κυκλοφοριακή συμφόρηση. Έτσι, σε μια E-Class ή C-Class, γιατί όχι; Εντάξει, δεν είναι κατάλληλο για ένα GT R ή σε hypercar, αλλά στα άλλα αυτοκίνητα, σίγουρα. Εφ ‘όσον μπορείτε να το απενεργοποιήσετε…”
Για όσους δεν έχουν σκοπό να προπαραγγείλουν το Project One όμως, αλλά θέλουν το καλύτερο για την δική τους Mercedes και θέλουν να αποφύγουν τα πιο ακριβά ανταλλακτικά από το συνεργείο, μπορείτε να συγκρίνετε τις τιμές και να επωφεληθείτε από την καλύτερη σχέση τιμής-απόδοσης μέσω της antallaktikaexpert.gr που σας δίνει τον εύκολο τρόπο για να κάνετε σημαντική οικονομία, χωρίς μειονεκτήματα όσον αφορά την ποιότητα της επισκευής της Mercedes σας.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!